loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 20 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

 

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: درحالی زمان آغاز اجرای حذف صفرها از پول ملی در دولت دهم، ابتدای سال 93 اعلام شده بود که صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه برنامه های موجود نیازمند زمان و کار کارشناسی دقیق از سوی بانک مرکزی و سیاست‌های پولی کشور در معرض بررسی است، پرونده حذف صفرها از پول ملی را در هاله ای از ابهام فرو برده است.
 
 
mehdi098 بازدید : 7 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

 گنجشکی که نشانی «چهل و هشت» شهید را آورده بود

 

قبل از عملیات کربلای یک در مهران، نیروهای صدام عملیاتی را در آن منطقه انجام دادند که در اینعملیات تعدادی از رزمندگان اسلام در آنجا به شهادت رسیدند که دشمن این رزمندگان شهید را در یک گور دست جمعی دفن می کند.

بعد از عملیات کربلای یک و آزاد سازی مهران،بچه هایی که در آن منطقه بودند هر روز مشاهده
می کردند که گنجشکی پرواز کرده و در جای ثابتی می نشیند.

در این واقعه که در سال 65 اتفاق افتاده رزمنده ها هرچه تلاش می کردند که گنجشک را از محل دور کنند موفق نمی شدند و این واقعه هر روز تکرار می شد.

رفتارگنجشک برای رزمنده ها سئوال برانگیز می شود و تعدادی از آنها بالای تپه می روند و در محلی که هر روز گنجشک هر روز می نشست به لباس خاکی رنگی بر می خورند که از خاک بیرون زده است.

آنها کنجکاو شده و بعد از برداشتن مقداری از خاک با بقایای شهیدی رو به رو می شوند که با ادامه خاک برداری 47 شهید دیگر از آن نقطه کشف می شود.


- راوی: سردار غلامی

 

 

mehdi098 بازدید : 15 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

مراکشتخاموشیلالهها

دریغازفراموشیلالهها

کجارفتتاثیرسوزودعا

کجایندمردانبیادعا

کجایندشورآفرینانعشق

علمدارمردانمیدانعشق

کجا یندمستانجامالست

دلیرانعاشقشهیدانمست

همانانکهازوادیدیگرند

همانانکهگمنامونامآورند

 

mehdi098 بازدید : 33 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

بهترين و باتدبيرترين مديران در سپاه تربيت شده‌اند/ معتقد به «نرمش قهرمانانه» در ديپلماسي هستم
27 شهريور 1392-08:28:46
منبع خبر: خبرگزاري فارس
فرستنده: دبير خبر

براي نمايش كامل تصوير كليك كنيد

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح(سه‌شنبه) در ديدار فرماندهان، پيشكسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كارنامه درخشان سپاه را نشان‌دهنده عمق هويت، شخصيت و تجربيات موفق يك ملت خواندند و در تبيين مفهوم پاسداري عمومي از انقلاب اسلامي تأكيد كردند: پيام اصلي و جذاب انقلاب اسلامي، خودداري از ظلم و مظلوم واقع نشدن است و همه مسائل از جمله رفتارها و گفتارهاي سلطه‌گران بايد در چارچوب چالش اساسي نظام سلطه با اين پيام، تحليل و تفسير شود.

 

رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد سعيد ميلاد مبارك عالِم آل محمد حضرت علي بن موسي‌الرضا عليه‌السلام خاطرنشان كردند: مقامات معنوي ائمه هدي(ع)، فراتر از درك عقلاني و توصيف زباني است اما زندگي اين بزرگواران، درسي عملي و جاودانه است.

 

ايشان با اشاره به عمر ۵۵ ساله امام هشتم و امامت حدوداً ۲۰ ساله آن امام همام افزودند: حضرت علي بن موسي‌الرضا عليه‌السلام در همين مدت نسبتا كوتاه و در دوران اختناق شديد هارون با نگاهي بلندمدت، حقيقت اسلام، تفكر ولايت و مكتب اهل بيت پيامبر را بگونه‌اي گسترش و عمق بخشيدند كه دستگاه خونخوار ديكتاتور وقت از مواجهه با آن عاجز ماند و مجبور شد بر خلاف نقشه‌هاي اوليه خود آن امام بزرگوار را به شهادت برساند.

 

رهبر انقلاب روند شهادت و تدفين امام هشتم در مشهد مقدس را يك تدبير و مهندسي الهي خواندند و افزودند: بايد با همان انگيزه و نگاه امام رئوف، به كارهاي بلندمدت نگريست و برنامه‌ريزي كرد.

 

ايشان در بخش ديگري از بياناتشان با تجليل از كارنامه حقيقتاً درخشان سپاه پاسداران خاطرنشان كردند: سپاه از عمق ايمان و اعتقاد، وارد ميدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربيت باهوش‌ترين و قوي‌ترين فرماندهان و استراتژيست‌هاي نظامي، در عرصه‌هاي غيرنظامي نيز باتدبيرترين و بهترين مديران را تربيت كرد و در اختيار دستگاه‌هاي حاكميتي قرار داد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «انقلابي زيستن و انقلابي ماندن» و «ثبات قدم» را از جلوه‌هاي زيباي سپاه پاسداران خواندند و خاطرنشان كردند: اين تشكيلات قوي‌بنيه، هيچگاه به بهانه‌هايي نظير بروز تغييرات در جهان و ضرورت تغيير در داخل، از راه اصلي و صحيح منحرف نشد.

 

رهبر انقلاب با اشاره به بهانه‌جويي برخي براي توجيه وادادگي و پشيماني افزودند: اينكه دنيا تغيير كرده است نمي‌تواند بهانه‌اي براي تغيير آرمان‌ها و اهداف شود و راه درست طي‌شده را تغيير دهد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: سپاه براي حفاظت از انقلاب، حتماً بايد از تحولات و جريان‌هاي عرصه‌هاي مختلف شناخت كافي و كامل داشته باشد.

 

رهبر انقلاب در همين زمينه به يك خَلط مبحث جاري در مباحث سياسي اشاره كردند و افزودند: ضرورتي ندارد سپاه در عرصه سياسي فعاليت كند اما پاسداري از انقلاب نيازمند شناخت دقيق واقعيت‌هاست بنابراين نمي‌شود مجموعه‌اي كه بازوي نگهبان انقلاب است درباره جريان‌هاي گوناگون انحرافي، غيرانحرافي وابسته و يا ديگر جريان‌هاي سياسي، چشمي بسته و نابينا داشته باشد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه در تبيين مفهوم دقيق پاسداري از انقلاب، به بحث مهم چالش اصلي و اساسي انقلاب پرداختند.

 

ايشان با تأكيد بر اينكه نبايد چالش اصلي را به چالش‌هاي خطي، رويارويي‌هاي جناحي و تقابل‌هاي فرديِ اين و آن تقليل داد، خاطرنشان كردند: چالش اصلي، مقابله نظام سلطه با پيام شوق‌آفرين انقلاب اسلامي يعني خودداري از ظلم و مظلوم واقع نشدن است.

 

رهبر انقلاب با اشاره به نظم جديدي كه انقلاب اسلامي به بشريت ارائه مي‌كند خاطرنشان كردند: نظام سلطه دنيا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسيم كرده اما انقلاب اسلامي منطق ظلم‌ستيزي و پرهيز از ظلم را همراه آورده و اين منطق باعث شد پيام انقلاب در مرزهاي ايران محصور نماند و مورد استقبال ملت‌ها قرار گيرد.

 

ايشان دولت‌هاي جبّار، حكومت‌هاي وابسته به نظام سلطه و شبكه‌هاي غارتگر بين‌المللي را از جمله مخالفان پيام انقلاب ملت ايران برشمردند و افزودند: نظام سلطه و وابستگان آن، سه سياست اصلي «جنگ‌افروزي، فقرآفريني و فسادانگيزي» را دنبال مي‌كنند و اسلام با همه اين سياست‌ها مخالف است و اين مخالفت، مبناي چالش اساسي با انقلاب است.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه همه تحركات و توطئه‌هاي دشمنان در ۳۴ سال اخير را بايد در چارچوب اين چالش اساسي تحليل كرد، افزودند: موضوع هسته‌اي نيز بايد با اين نگاه ارزيابي شود.

 

ايشان خاطرنشان كردند: ما نه بخاطر آمريكا و غير آمريكا بلكه بعلت اعتقاداتمان سلاح هسته‌اي را قبول نداريم و وقتي مي‌گوييم هيچ كس نبايد سلاح هسته‌اي داشته باشد قطعا خودمان نيز دنبال آن نيستيم اما هدف حقيقي مخالفان ايران در اين زمينه، چيز ديگري است.

 

رهبر انقلاب افزودند: اين چند كشور البته نمي‌خواهند انحصارشان در زمينه انرژي هسته‌اي شكسته شود اما بخاطر اين موضوع غوغا راه نمي‌اندازند. بنابراين غوغا و جنجال‌آفريني آمريكا، غرب و جريان‌هاي وابسته و دلبسته به آنها را در بحث هسته‌اي بايد در چارچوب چالش عميق نظام سلطه و انقلاب اسلامي درك و تحليل كرد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين عمق خصومت مستكبران با انقلاب اسلامي تأكيد كردند: عظمت حضرت امام خميني(ره) بگونه‌اي بود كه دشمنان نيز براي ايشان احترام قائل بودند اما در عمق نگاه دشمنان هيچ كس مبغوض تر از آن آفتاب فروزان نبود چرا كه امام راحل با بصيرت كامل، اهداف خصمانه آنها را درك مي كرد و همچون سدي مستحكم، قاطعانه در مقابل آنها مي‌ايستاد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: امروز هم همين طور است و هر كس به پيام اصلي انقلاب پايبندتر باشد و توطئه‌ها و رفتارهاي دشمنان را در چارچوب چالش نظام سلطه با انقلاب اسلامي تحليل كند، در چشم مستكبران بيش از ديگران مورد خشم و غضب قرار دارد.

 

ايشان با اشاره به پيچيدگي‌هاي دنياي ديپلماسي افزودند: عرصه ديپلماسي، عرصه لبخند و درخواست مذاكره، و مذاكره است اما همه اين رفتارها بايد در چارچوب چالش اصلي فهم و درك شود.

 

رهبر انقلاب ضمن موافقت با حركت‌هاي صحيح و منطقي در سياست‌هاي خارجي و داخلي افزودند: با مسئله‌اي كه سال‌هاي پيش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا كه اين حركت در مواقعي بسيار خوب و لازم است اما با پايبندي به يك شرط اصلي.

 

ايشان درك ماهيت طرف مقابل و فهم صحيح هدف‌گذاري او را، شرط اصلي استفاده از تاكتيك نرمش قهرمانانه اعلام كردند و افزودند: يك كُشتي‌گير فني نيز برخي مواقع بدليل فني نرمش نشان مي‌دهد اما فراموش نمي‌كند حريفش كيست و هدف اصلي او چيست؟

 

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بياناتشان با تأييد سخنان فرمانده كل سپاه پاسداران درباره وظايف اين نهاد افزودند: اين وظايف را با تكيه بر درك صحيح از موضوعي كه پاسداري آن را بعهده داريد و با ثبات قدم، دنبال كنيد.

 

ايشان با توصيه موكد به سپاهيان پاسدار، براي تكيه بر معنويات افزودند: البته تكيه بر معنويات هيچ منافاتي با پرداختن به اصول مادي كار و تنظيم درست آن ندارد.

 

بخش پاياني بيانات رهبر انقلاب تأكيد بر آينده درخشان انقلاب اسلامي بود.

 

ايشان براي تبيين اين موضوع كه آينده درخشان انقلاب يك واقعيت است نه يك دلخوش‌كُنك دو استدلال مطرح كردند كه اولين آن استدلالِ تجربه بود.

 

رهبر انقلاب با اشاره به تفاوت حيرت‌انگيز موقعيت كنوني كشور در عرصه‌هاي علمي، نظامي، مديريتي و اقتصادي و ديگر عرصه‌ها با اوضاع كشور در اوايل پيروزي انقلاب افزودند: همه اين پيشرفت‌ها در كوران فشار و توطئه‌هاي دشمنان بدست آمده و اين تجربه گرانبها نشان مي‌دهد هيچ مانعي نمي‌تواند ملتي مومن، منسجم و مصمم را كه راه خود را مي‌شناسد متوقف كند.

 

رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: خساراتي كه دنياي اسلام در حوادث اخير منطقه متحمل شد، ناشي از آن بود كه برخي راه را بلد نبودند و نمي‌دانستند، البته اوضاع اينگونه نمي‌ماند و بيداري بي‌سابقه اسلامي كار خود را خواهد كرد.

 

ايشان دومين استدلال خود را براي اثبات آينده روشن انقلاب اسلامي بر پايه منطق و محاسبه علمي استوار كردند.

 

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: ملت ايران با منطق و محاسبه علمي به پيش مي‌رود اما دشمن به علت ساخت متناقض دروني حتي اگر بر زبان نياورد در حال عقب‌نشيني و ضعف است و در اين رويارويي، طبعاً آينده از آن كسي است كه با حساب و كتاب به پيش مي‌رود.

 

تأكيد بر استحكام ساخت دروني نظام، استمرار پيشرفت علمي، رشد توليد داخلي و تكيه بر استعداد داخلي، آخرين نكات بيانات رهبر انقلاب در اين ديدار بود.

 

ايشان تأكيد كردند آينده درخشان انقلاب حتمي است اما تحقق دير يا زود آن بستگي به عملكرد ملت و مسئولان دارد؛ اگر متحد، مستحكم و مصمم باشيم، اين آينده زودتر محقق مي‌شود و اگر دچار تنبلي، خودخواهي و مشكلات ديگر شويم، ديرتر به سراغمان مي‌آيد.

 

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گزارشي مهم‌ترين محورهاي عملكرد حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه را بيان كرد.

 

سردار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در گزارشي با تبيين دستاوردهاي ارزشمند سپاه در عرصه‌هاي نظامي و فرهنگي تأكيد كرد امروز سپاه پاسداران با بهره‌مندي از تجارب انقلاب اسلامي قادر است قدرتمندانه از همه چالش‌هاي فراروي انقلاب عبور كرده و با نگاه به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي عزتمندانه مسير پيشرفت را بپيمايد.

 

سردار جعفري تعهد انقلابي سپاه در دفاع همه‌جانبه از آرمان‌هاي نظام، امام و شهيدان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سپاه پاسداران با قدرت بازدارندگي و همه‌جانبه، قدرت تهاجمي خود را در همه ابعاد در معرض نوسازي و آمادگي‌هاي بيشتر قرار داده است.

mehdi098 بازدید : 51 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

 

» سرویس: سياسي - سياست داخلي

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، با صدور پیامی، این هفته را گرامی داشت.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن پیام امیر دریادار سیاری به شرح زیر است:

 

«هفته دفاع مقدس، مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت بزرگ ایران در دفاع از انقلاب، شریعت و اسلام ناب محمدی و دفاع از مرزهای آبی و خاکی میهن‌اسلامی را در خود دارد که دلیرمردانش درخشنده‌ترین و نفیس‌ترین حماسه‌ها را در طول تاریخ این سرزمین به یادگار گذاشته‌اند و امروز نیز کارکنان سلحشور نیروهای مسلح چون بازویی استوار برای دین و کشور و ملت هستند. همچنان که فرماندهی معظم کل قوا در تجلیل از این جوانمردان در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در مورخه 28.6.91 فرموده‌اند:

 

"وجود نیروهای مسلح مستقل، آگاه، مبتکر، شجاع، فداکار، بدون اینکه گلوله‌ای هم شلیک بکنند، برای یک کشور امنیت‌آور است؛ دشمنان را سر جای خودشان می‌نشاند. نیروهای مسلح یک چنین اهمیتی دارند."

 

امید است تمامی گام‌هایی که برای افتخارآفرینی و عزت این ملت سترگ برداشته می‌شود مورد توجه وعنایت حق تعالی قرار گیرد. از درگاه خداوند متعال، توفیق همه همرزمان ولایت‌مدار و جان برکف را در شعاع پرمهر حضرت‌ولی‌عصر(عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در راه سربلندی این مکتب و سرزمین مقدس همراه با سلامتی و سعادت مسألت می‌نمایم.

mehdi098 بازدید : 14 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
بیانیه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به مناسبت هفته دفاع مقدس :
امروز ساعت ۰۹:۵۵
هفته دفاع مقدس، مجالی برای بهره برداری از ذخایر معنوی ایثارگران است
هفته دفاع مقدس، مجالی برای بهره برداری از ذخایر معنوی ایثارگران است
سرویس: سیاسی
فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، در بیانیه‌ای با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: هفته دفاع مقدس، مجالی برای بهره برداری و بازشناخت ظرفیت‌ها، ذخایر معنوی و فرهنگی شهدا و جانبازان و بازگویی رشادت‌ها و جانفشانی‌های سلحشوران جنگ تحمیلی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
هفته دفاع مقدس فرصت مناسب و گرانبهایی برای واکاوی و بازشناسی حماسه سترگ و عظیم ملتی است که با هدایت و حمایت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(رحمة‌الله علیه) و با ایثار و مقاومت و سلحشوری رزمندگان غیور میهن اسلامی افسانه شکست‌ناپذیری و سلطه‌گری قدرتهای جهانی به‌ویژه آمریکای جنایتکار را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به عنوان یکی از عبرتهای بزرگ تاریخ معاصر اثبات کرد.

هفته دفاع مقدس، مجالی است برای بهره برداری و بازشناخت ظرفیت‌ها و ذخایر معنوی و فرهنگی شهدا و جانبازان و بازگویی رشادت‌ها و جانفشانی‌های سلحشورانی است که عاشقانه دل به آرمان‌های والا و انقلابی پیر و مرادشان دادند و با سلاح ایمان و بصیرت، رویای شکست‌ناپذیری قدرت‌های بزرگ را برای همیشه باطل کردند.

ماندگاری فرهنگ مقاومت، ایثار و فداکاری در عینیت جامعه که قادر است میهن اسلامی را در برابر تهدیدات و خطرات دشمن مصون و محفوظ نگه دارد مستلزم تلاش هدفمند، منسجم و همه‌جانبه دستگاهها و نهادهای متولی حوزه تربیت، آموزش و فرهنگ‌سازی در کشور بوده و انتظار است در تعامل و مشارکت مراکز و متولیان امور مربوط به دفاع مقدس به‌ویژه نیروهای مسلح،‌ ارتش، سپاه، بسیج و سایر ظرفیت‌های موجود؛‌ با انجام فعالیت های فاخر و تأثیرگذار،‌ تحقق آن را تضمین نمایند.
اکنون در سالگرد دیگری از این دفاع مقدس، شاهد پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در عرصه های مختلف هسته ای، پزشکی، دانش فضائی و کسب افتخارات متعدد در عرصه های بین المللی و ایجاد الگویی تمام عیار از پیشرفت در سایه ی پیروی از اسلام و پشتیبانی از ولایت برای منطقه و حتی سایر کشورهای آزادی خواه دنیا هستیم که همه اینها مرهون تلاش جوانان انقلابی و متعهد و متخصص همین مرز و بوم است که با درک صحیح از ارزشها و مفاهیم انقلاب و بنیانگذار کبیر آن، دنیا را متوجه خود ساخته است.

فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدای جنگ تحمیلی این هفته را به رهبر معظم انقلاب ، ملت غیور ایران و خصوصا خانواده معزز شهدای دفاع مقدس ، تبریک می گوید، سعادت، سربلندی و پیروزی یکایک مردم ایران را از خداوند متعال مسئلت می نماید

mehdi098 بازدید : 10 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
زندگینامه شهید کشوری رمان شد

30 سال از عروج شهید احمد کشوری، ققنوس آسمان ایران و هوانیروز قهرمان دیار قهرمان پرور مازندران می گذرد و خاطرات این خلبان غیور همواره در یاد عاشقان باقی و ساری است.

به گزارش مهر، احمد کشوری در تیرماه سال 1332 هجری شمسی در خانواده ای متوسط در شمال کشور به دنیا آمد.

در دوران تحصیلات متوسطه‌اش به لحاظ زمینه‌هایی که داشت با مسائل سیاسی و مذهبی آشنا شد وی پس از طی تحصیلات مقدماتی و متوسطه در سال 1351 وارد نیروی هوایی ارتش شد.

کشوری همزمان با تحصیل علوم در نیروی هوایی، به معنویت نیز توجه خاص داشت و همواره با ترویج روحیه انقلابی و مجاهدت تلاش می کرد در جهت آرمانهای مذهبی خود گام بردارد.

او در دوران قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از شب ها را با چاپ اعلامیه های امام خمینی( ره ) به صبح رساند.

وی در طول مدت فعالیت خود در نیروی هوایی ارتش با توجه به جو خاص نیروی هوایی در آن زمان اقدامات بسیار زیادی با برخی از دوستان خود ازجمله شهید شیرودی در راستای اشاعه روحیه انقلابی و جهادی در بین کارکنان این نیرو داشت.

در دوران نخست وزیری بختیار وی با چند تن از دوستان خود طرح کودتایی را تنظیم کردند و آن را نزد آیت الله پسندیده  برادر امام(ره) برد اما این طرح هنوز به انجام نرسیده بود که انقلاب مردم در بهمن 1357 به پیروزی رسید.

او پس از انقلاب اسلامی و وقوع جنگ تحمیلی خود را وقف جبهه های نبرد علیه رژیم بعثی و متجاوزان کرد و در بسیاری از عملیات های مهم شرکت جست.

شهیدان کشوری و شیرودی

در دوران باشکوه دفاع جانانه این ملت قهرمان با وجود همه کمک های قدرت های استکباری به رژیم بعث عراق وی به کمک رزمندگان اسلام اعم از ارتش جان برکف، سپاه دلیر و بسیج قهرمان توانستند با سرافرازی از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند. و توانستند صفحه روشنی از عشق و وفاداری نیروهای مسلح به مردم و دین و امام خود برجای بگذارند.

از همان روزها که مجله هاى مبتذل مد را با پول توجیبى ماهیانه اش مى خرید و در باغچه خانه به آتش مى کشید؛ از همان روز ها که صندوق جمع آورى کمک براى فقرا تهیه مى کرد و خودش بیشترین سهم صندوق را مى پرداخت و مى گفت: مسلمان نباید فقط به فکر خودش باشد و از همان روز ها که به عنوان نخستین داوطلب مأموریت هوایى در غائله کردستان، دستش را بالا کرد و به عملیات رفت، همه باید مى دانستند که بال پرواز گشوده است و هر لحظه ممکن است آسمانى شود.

در جبهه هر بار که از مریم سه ساله و على سه ماهه اش صحبت مى شد، مى گفت: آنها را به اندازه اى دوست دارم که جاى خدا را در دلم، تنگ نکنند.

احمد فرماندهى تیم آتش هوا نیروز دراستان ایلام را به عهده داشت و بارها در هواى ابرى و بارانى پرواز کرد و عاقبت در پانزدهم آذر ۱۳۵۹ در تنگه بنیا میمک ایلام هدف موشک هواپیماى دشمن قرار گرفت.

دوست و همرزم او خلبان حمیدرضا آبى درباره او مى گوید: " من با احمد، همدوره و هم پرواز بودم. از سال ۱۳۵۳ در مرکز پیاده شیراز، دوره هاى مقدماتى و عالى را طى مى کردیم و در همان روزها که در خدمت ایشان بودم، مسائل عقیدتى را رعایت مى کرد. از نماز و روزه و فلسفه دین، خیلى حرف مى زدیم."

آبى مى گوید: "دوره هلی کوپتر کبرا را سپرى کرده بودیم و گروه رزمى هوانیروز کرمانشاه، نخستین گروه رزمى بود که در هوانیروز، تأسیس شد."

وی می افزاید"خلبان هایى که آموزش پروازى آن دوره را دیدند، گرید پروازى (گواهینامه خلبانى) گرفتند و پس از آن، براى انتقال به کرمانشاه، نام نویسی شد."

خلبان آبی خاطرنشان می کند:" ما با تعدادى از بچه هاى علاقه مند به خدمت در گروه رزمى، اسفند ۵۴ به کرمانشاه منتقل شدیم و هنوز پایگاه کرمانشاه، خاکى بود و آمادگى استقرار هلیکوپترها را نداشت. از اصفهان با تعدادى هلیکوپتر به سمت کرمانشاه پرواز کردیم و باید در آن پایگاه، مستقر مى شدیم، در حالى که هنوز یگان ها جا نیفتاده بودند. احمد خیلى دوست داشت یگانها سریع ترجا بیفتند و خودى نشان بدهند و مدام فعالیت مى کرد."

وی ادامه می دهد: "قبل از انقلاب احمد (کشوری) در کرمانشاه بود و با دسته هاى مردم، راهپیمایى مى کرد. به خلبانان دیگر مى گفت: از پایگاه بیایید بیرون با مردم همصدا شوید تا دردشان را بفهمید. ببینید چه مى خواهند. تعدادى از خلبانها، تحت تأثیر او در تظاهرات، شرکت مى کردند. با پیروزى انقلاب اسلامى، درگیرى در کردستان شروع شد..."

خلبان، آبى، زیباترین خاطره اى را که هر روز او را به یاد شهید احمد کشورى مى اندازد، از روز هاى اول پروازش به خاطر دارد: "اوایل ، تخصص من هلیکوپتر جت رنجر (پرنده شناسایى) بود. در منطقه براى شناسایى همراه هم پرواز مى رفتیم. سال ۵۹ هنوز جنگ به اوج خودش نرسیده بود.احمد به من گفت: تو نباید خلبان جت رنجر باشى. باید با هلیکوپتر کبرا پرواز کنى."

او اصرار مى کرد و من مى گفتم: چه فرقى مى کند؟! مى گفت: "تو ساخته شده اى براى پرواز با کبرا، باید با هلیکوپتر شکارى پرواز کنى. همین تشویق ها و اصرارها باعث شد که خلبان شکارى بشوم و حالا هر وقت براى پرواز با هلیکوپتر کبرا توى کابین مى نشینم، یاد احمد مى افتم. دلم براى دوباره دیدن او پر مى کشد و مى گوید: یادت بخیر، تو باعث شدى من خلبان کبرا شوم."

شهید شیرودی: کشوری شجاعانه دشمن بعثی را زبون کرد

شهید علی اکبرقربان شیرودی، همرزم شهید کشوری در مورد او گفته است: احمد، استاد من بود. زمانی که صدام امریکایی به ایران یورش آورد، احمد در انتظار آخرین عمل جراحی برای بیرون آوردن ترکش از سینه اش بود. اما روز بعد از شنیدن خبر تجاوز صدام، عازم سفر شد. به او گفته بودند بماند و پس از اتمام جراحی برود. اما او جواب داده بود:وقتی که اسلام در خطر است، من این سینه را نمی خواهم.

او با جسمی مجروح به جبهه رفت و شجاعانه با دشمن بعثی آن گونه جنگید که بیابان های غرب کشور را به گورستانی از تانک ها و نفرات دشمن تبدیل کرد. کشوری شجاعانه به استقبال خطر می رفت، مأموریت های سخت و خطرناک را از همه زودتر و از همه بیشتر انجام می داد، شب ها دیر می خوابید و صبح ها خیلی زود بیدار می شد و نیمه شب ها نماز شب می خواند.
 
شهید تیمسار فلاحی: احمد فرشته ای بود در قالب انسان
 
تیمسار فلاحی نیز در وصف شهید کشوری گفت: کشوری کار و فعالیت را عبادت می دانست. تمام فکرش انجام وظیفه بود. کشوری همواره برای وحدت و انسجام دو قشر ارتشی و پاسدار، می کوشید، چنان که مسئولان، هماهنگی و حفظ غرب کشور را مرهون تلاش او می دانستند.
 
مادر شهید کشوری خواستار ایجاد شهرستان سیمرغ شد
مادر سرلشگر خلبان احمد کشوری خواستار ارتقاء و تغییر نام بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ شد.

 فاطمه سیلاخوری گه این درخواست را 16 بهمن ماه 88 از مسئولان استان خواست و هنوز عملی نشده نیز خواستار اجرای درخواست مسئولان شهرستان شد و اظهار داشت: کیاکلا به واسطه قرار داشتن بین چند شهرستان محروم مانده است.

وی ضمن اعلام موافقت با تغییر نام کیاکلا و ارتقا به شهرستان گفت: سیمرغ رمز عملیات شهید احمد کشوری بود و مسئولان منطقه به این دلیل این نام را انتخاب کردند.

مادر شهیدان کشوری تصریح کرد: در سه سال اخیر حمایتهای خوبی از این بخش شده اما در مجموع در سالهای گذشته به بخش کیاکلا از سوی مسئولان بی مهری صورت گرفته بنابراین خواستار توجه بیشتر مسئولان استان به این بخش هستیم.
 
زندگینامه شهید کشوری رمان شد

حسن احمدی زندگینامه شهید احمد کشوری را در قالب رمانی برای نوجوانان نوشت.

در این کتاب داستان شخصی روایت می‌شود که مدتها پس از اینکه همه گمان می‌کنند شهید شده باز می‌گردد و با خواهرزاده ‌هایش یک بازی را شروع می کند. وی در این بازی آنها را به زمان جنگ تحمیلی می‌کشاند.

شهید احمد کشوری از قهرمانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تیرماه 1332 در شهرستان کیاکلای استان مازندران به دنیا آمد. در سال 1351 وارد هوانیروز شد و دوره‌های خلبانی هلی‌کوپتر را با موفقیت به پایان رساند.
 
کشوری 18 آذر ماه 1359 در حالی که از مأموریتی بسیار دشوار پیروز باز می‌گشت، در منطقه میمک هدف حمله ارتش متجاوز صدام قرار گرفت و به شهادت رسید.
 
سی امین سالگرد شهید هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، عصر پنج شنبه 18 آذرماه در زادگاه شهید کشوری در کیاکلا برگزار می شود.

mehdi098 بازدید : 27 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
يك پژوهشگر ايراني دو طرح ابتكاري جديد براي نمايش گروهها و دوره‌هاي تناوبي عناصر شيميايي ارائه كرد. منوچهر ضيايي(خوانساري)، دانش‌آموخته رشته شيمي دانشكده علوم دانشگاه تهران درباره طرح‌هاي ابداعي خود براي نمايش جدول تناوبي به خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: اين طرحها شامل جدول تناوبي «حلقوي» و جدول تناوبي «حلزوني» است كه با جدول تناوبي «مندليف» و طرحهاي ديگري كه پس از وي براي نمايش گروه‌ها و دوره‌هاي تناوبي عناصر ابداع شده، كاملا متفاوت است. وي خاطرنشان كرد: اين دو طرح با الهام گرفتن از ساختمان كوچك‌ترين واحد هر عنصر يعني اتم‌ها و همچنين كره زمين، ساير كرات آسماني و منظومه شمسي، به صورت مدور تهيه شده است و خانه‌هاي جدول نه به صورت مربع (روش متداول) بلكه به صورت دوايري است كه آرايش الكتروني هر عنصر را ـ هم به صورت دواير بسيار كوچك و هم به صورت اعداد در هر لايه ـ به صورت مداري نمايش مي‌دهد. در داخل اين خانه‌ها، عدد اتمي عناصر ـ كه در ضمن نشان‌دهنده تعداد الكترون‌ها و پروتون‌ها نيز هست ـ نماد عناصر، حالت آن‌ها در شرايط عادي (جامد، مايع و گاز) نشان داده شده است. عناصر راديو اكتيو نيز با علامت ويژه مشخص شده‌اند. ضيايي تصريح كرد: در طرح حلقوي يا Circular ، هفت حلقه يا دايره متحد‌المركز، دوره‌هاي تناوبي را تشكيل مي‌دهند و 32 شعاع كه 18 شعاع آن گروه‌هاي عناصر اصلي (شعاع‌هاي 1 و 2 و 13 تا 18) و 10 شعاع، عناصر واسطه (شعاع‌هاي 3 تا 12) را در بر مي‌گيرد و 14 شعاع باقي مانده، عناصر خاكي نادر (لانتانيدها) در دوره تناوبي 6 و (آكتنيدها) در دوره تناوبي 7 را در بر مي‌گيرند. وي خاطرنشان كرد: كوچك‌ترين حلقه جدول، اولين دوره‌ي تناوبي را شامل مي‌شود كه عنصر هيدروژن با عدد اتمي 1 در ابتدا روي شعاع 1 و هليم با عدد اتمي 2 در انتها روي شعاع 18 قرار دارند. جهت حركت دوره‌هاي تناوبي از چپ به راست و مطابق گردش عقربه‌هاي ساعت است. بزرگ‌ترين حلقه جدول،‌ آخرين دوره تناوبي را تشكيل مي‌دهد كه 32 عنصر بر روي آن قرار مي‌گيرند و از عنصر 87 (Francium) شروع و به عنصر 118 (Ununoctium) ختم مي‌شود. به گفته ضيايي، يكي از وجوه تمايز اين دو طرح با ديگر طرح‌ها و جدول‌ها اين است كه عناصر قليايي خاكي (لانتانيدها و آكتينيدها) به جاي اين كه در خارج جدول قرار گيرند در متن جدول و به دنبال عناصر اصلي دوره‌هاي تناوبي 6 و 7 قرار مي‌گيرند. در جدول تناوبي، شماره‌هاي مربوط به تناوب‌هاي هفت گانه ( هفت دايره متحد‌المركز) در فاصله‌هاي بين گروه‌هاي 18 و 1 نشان داده شده، اما در طرح حلزوني يا Spiral دوره‌هاي تناوبي به صورت يك حلقه يا مدار بسته نيستند و عناصر از H (اولين عنصر با عدد اتمي 1 ) تا Uuo (آخرين عنصر با عدد اتمي 118 ) به دنبال هم قرار مي‌گيرند و همواره آخرين عنصر از هر دوره‌ تناوبي ـ كه معمولا گازهاي نادر هستند ـ قبل از اولين عنصر دوره تناوبي بعدي قرار مي‌گيرد، مانند He كه قبل از Li قرار گرفته است، ولي ساير مشخصات اين طرح، از لحاظ شعاع‌ها، گروه‌بندي و رنگ‌آميزي با طرح حلقوي يكسان است. وي خاطرنشان كرد: در كنار اين طرح‌ها جدولي شامل اطلاعاتي درباره هر يك از عناصر از قبيل وزن اتمي،‌ وزن مخصوص،‌ ظرفيت، الكترونگاتيوي، نقطه ذوب، نقطه جوش، رنگ، ساختمان بلوري و سال كشف، با استفاده از آخرين ماخذ، تهيه شده و براي استفاده بيشتر دانشجويان وساير علاقه‌مندان ارايه شده است. ضيايي در ادامه با اشاره به اينكه طرح‌هاي پيشنهادي خود را مقدمتا حين تحصيل (سال 1337) ارائه كرده، درباره ضرورت ارائه چنين طرح‌هايي با توجه به وجود نمونه متعارف جدول تناوبي گفت: جدول مدرن متداول كه با همان اسكلت جدول مندليف طراحي شده اين امكان را ايجاد مي‌كند كه ساختار اتمي، رفتار شيميايي، فرمول‌ها، ساختار، پيوند تركيبات و غيره به صورتي منطقي بيان شود؛ با اين حال، شيميدانان و دانشمندان به دلايل مختلف طرح‌هاي ديگري را براي نمايش جدول تناوبي پيشنهاد كرده‌اند كه هر يك به نوبه خود مزايا و كاربردهاي خاصي دارند. وي خاطرنشان كرد: از جمله طرح‌هاي ابداعي، جدولي طبقاتي است كه دوره‌هاي تناوبي هفت‌گانه، هر يك در طبقه خاصي قرار مي‌گيرد. جدولي شبيه يك دايره با سه دستگيره بزرگ، نموداري مثلثي، جدولي پلكاني، جدولي سه بعدي و اخيرا طرحي فنري از جمله نمونه‌هاي پيشنهادي براي نمايش جدول تناوبي هستند. ضيايي در پايان با تاكيد بر مزايا و ويژگي‌هاي منحصر بفرد دو طرح ابداعي، ابراز اميدواري كرد كه اين طرح‌ها بتواند در كنار طرح‌هاي ارائه شده از سوي ساير پژوهشگران مورد توجه و استفاده جامعه علمي جهان قرار گيرد
موضوعات مرتبط: دانستنیها علمی و فرهنگی
[ یکشنبه هفدهم بهمن 1389 ] [ 12:5 ] [ علی ]
mehdi098 بازدید : 8 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
آلبرت انيشتن اين معما را در قرن نوزدهم ميلادي نوشت، به گفته وي 98% از مردم جهان نمي توانند اين معما را حل کنند. شماچطور؟ آيا شما در زمره دو درصد افراد باهوش در دنيا هستيد؟ پس مساله زير را حل کنيد و دريابيد در ميان افراد باهوش جهان قرار داريد يا خير! هيچگونه کلک و حقه اي در اين مساله وجود ندارد، و تنها منطق محض مي تواند شما را به جواب برساند .
-1 در خياباني، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد .
-2 در هر يک از اين خانه ها يک نفر با مليتي متفاوت از ديگران زندگي مي کند .
-3 اين پنج صاحبخانه هر کدام نوشيدني متفاوت مينوشند، سيگار متفاوت مي کشند و حيوان خانگي متفاوت نگهداري مي کنند. سئوال : کداميک از آنها در خانه، ماهي نگه مي دارد؟
راهنمايي :
-1 مرد انگليسي در خانه قرمز زندگي مي کند .
-2 مرد سوئدي، يک سگ دارد .
-3مرد دانمارکي چاي مي نوشد .
-4 خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفيد قرار دارد .
-5صاحبخانه خانه سبز، قهوه مينوشد .
-6شخصي که سيگار Pall Mall مي کشد پرنده پرورش مي دهد .
-7صاحب خانه زرد، سيگار Dunhill مي کشد .
-8مردي که در خانه وسطي زندگي ميکند، شير مينوشد .
-9 مرد نروژي، در اولين خانه زندگي مي کند .
-10مردي که سيگار Blends مي کشد در کنار مردي که گربه نگه مي دارد زندگي مي کند .
-11 مردي که اسب نگهداري مي کند، کنار مردي که سيگار Dunhill مي کشد زندگي مي کند .
-12مردي که سيگار Blue Master مي کشد، آبجو مي نوشد .
-13مرد آلماني سيگار Prince ميکشد .
-14 مرد نروژي کنار خانه آبي زندگي مي کند .
-15 مردي که سيگار Blends ميکشد همسايه اي دارد که آب مي نوشد

موضوعات مرتبط: دانستنیها علمی و فرهنگی
[ یکشنبه هفدهم بهمن 1389 ] [ 12:34 ] [ علی ]
mehdi098 بازدید : 42 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

محققان مدعي شدند لئوناردو داوينچي ، پيشگام عصر بيداري ، اصالت عربي داشت.
به گزارش پايگاه اينترنتي الرايه ، براساس تحقيق اين افراد ، پدر داوينچي عرب بود كه به سال ها پيش از به دنيا آمدن لئوناردو به ايتاليا مهاجرت كرده بود.

محققان در تحقيق خود با استناد به اثر انگشت به جا مانده از دست چپ اين هنرمند نابغه مدعي شدند اثر انگشت وي 65 درصد از ويژگي هاي اثر انگشت اعراب را داراست.

اين ادعا در مراسم بزرگداشت داوينچي در شهر فلورانس ايتاليا عنوان شد

mehdi098 بازدید : 11 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
به ياد شهدايی که عاجزانه از خداوند درخواست می نمودند که
پيکرهاشان در کوهها و بيابانها غريبانه و مظلومانه بر زمين بماند
تا مقتدای راستين صديقه اطهر سلام الله عليها باشند.
پيکرهای مطهری که بدنهای قطعه قطعه شان همچون سرور شهيدان،
حضرت ابی عبدالله الحسين عليه السلام در بيابانها باقی ماند
تا سندی شود بر مظلوميت ياران خمينی.
mehdi098 بازدید : 14 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)


1) كلاس دوم راهنمايى كه بود، مجلات عكس مبتذل چاپ مى كردند. در آرايشگاه، فروشگاه و حتى مغازه ها اين عكس ها را روى در و ديوار نصب مى كردند و احمد هر جا اين عكس ها را مى ديد پاره مى كرد. صاحب مغازه يا فروشگاه مى آمد و شكايت احمد را براى ما مى آورد. پدر احمد، رئيس پاسگاه بود و كسى به حرمت پدرش به احمد چيزى نمى گفت. من لبخند مى زدم. چون با كارى كه احمد انجام مى داد، موافق بودم. يك مجله اى با عكس هاى مبتذل چاپ شده بود كه احمد آنها را از هر كيوسك روزنامه اى مى خريد. پول توجيبى هايش را جمع مى كرد. هر بار ۲۰ تا مجله از چند روزنامه فروش مى خريد وقتى مى آورد در دست هايش جا نمى شد. توى باغچه مى انداخت نفت مى ريخت و همه را آتش مى زد. مى گفتم: چرا اين كار را مى كنى؟ مى گفت:اين عكس ها ذهن جوانان را خراب مى كند.

به نقل از مادر شهید

2)من با احمد، همدوره و هم پرواز بودم. از سال ۱۳۵۳ در مركز پياده شيراز، دوره هاى مقدماتى و عالى را طى مى كرديم و در همان روز ها كه در خدمت ايشان بودم، مسائل عقيدتى را رعايت مى كرد. از نماز و روزه و فلسفه دين، خيلى حرف مى زديم. در همان مركز، گرو هان ديگرى، متشكل از خانم ها، آموزش نظامى مى ديدند. احمدتوصيه مى كرد به آنها نزديك نشويم. آن موقع، حجاب خانم ها رعايت نمى شد و يگان ها هم در كنار هم خدمت مى كردند و آموزش مى ديدند. احمد به ما مى گفت: «ممكن است دراين دنيا، جواب كار ثوابى را كه مى كنيد، عايدتان نشود ولى بالاخره روزى بايد جواب كارش را پس بدهيد و يا پاداش كار خيرتان را بگيريد. آن روز، جواب دادن خيلى سخت است.»

3)احمدكشورى جزو هيأت همراه دكتر چمران بود كه با هم به كردستان رفتند. شهيد شيرودى هم به پايگاه منتقل شده بود و خيلى زود، با او صميمى شد و در تيم او قرار گرفت. خبر درگيرى هاى شديد پاوه مى رسيد و دكترچمران در محاصره مزدورهاى وطن فروش قرار گرفته بود. تيم پروازى احمد، نخستين گروه عملياتى بود كه راهى كردستان شد. ما به اتفاق شهيد سهيليان وارد منطقه شديم. با حملات پى درپى، دشمن را تار و مار كرديم و دكتر چمران و گروهش را از حلقه محاصره دشمن بيرون آورديم. پاوه هم نجات پيدا كرد. در واقع منطقه اى كه محل شروع درگيرى ها بود، از لوث وجود دشمن، پاك شد.

4)وقتى در كرمانشاه بوديم، حراست منطقه وسيعى از شمال غرب كشور كه از پايگاه كرمانشاه شروع مى شد و تا آبدانان ايلام ادامه داشت، به عهده پايگاه هوانيروز كرمانشاه بود. حراست منطقه سرپل ذهاب برعهده سهيليان و شيرودى و از منطقه سرپل ذهاب تا مهران برعهده احمد كشورى بود. احمد، تيمهايى تشكيل داده بود به نام «بكاو و بكش» يعنى بگرد و دشمن را پيدا كن و او را بكش.
در يكى از مأموريت هاى روز هاى نخست جنگ، براى عقب راندن دشمن كه حد فاصل قصر شيرين تا سرپل ذهاب را جلوآمده بودند، وارد منطقه شديم. دشمن با ستون بسيار عظيمى كه شامل ادوات زرهى، خودرويى و پرسنلى بود، به طول دو كيلومتر در جاده به راحتى در حال حركت بود. آنها از قصر شيرين وارد خاكمان شده بودند و به سمت سرپل ذهاب در مسير مشخصى پيشروى مى كردند. عشاير منطقه، اطلاعاتى را درباره اين جابه جايى به ما دادند. وقتى به منطقه رسيديم، احمد گفت: « نبايد ساكت باشيم. هر طور شده بايد جلوى پيشروى آنها را بگيريم.» با سه هليكوپتر كبرا و يك هليكوپتر ترابرى از قرارگاه به سمت منطقه پرواز كرديم، در حالى كه هيچ آشنايى با منطقه نداشتيم و نمى دانستيم بايد از كدام محور، وارد منطقه شويم و تانزديكى هاى ستون دشمن پيش رفتيم و از پهلو با ستون آنها مواجه شديم.
وحشت كرديم كه چرا تا اين حد، جلو آمده اند. كسى جلودار شان نبود. هنگام روبرو شدن با آنها فكر كرديم در اطراف ستون، تيم هاى گشت گذاشته اند. چون وقتى ستون بخواهد در منطقه ناشناسى حركت كند، تيم گشت در اطراف مى گذارند كه از جايى ضربه نخورند. تا هفتصد مترى ستون جلو رفتيم و شناسايى كامل را انجام داديم. احمد در يك لحظه به عنوان ليدر (راهنما) تيم گفت: «اول و آخر ستون را بزنيد كه مشكوك بشوند و همهمه اى بين آنها بيفتد و وقتى سرشان شلوغ شد، روى آنها آتش اجرا مى كنيم.»
«هليكوپتر خلبان سراوانى به موشك تاو مجهز بود. ايشان اول و آخر ستون را مورد هدف موشك هاى خود قرار داد. ستون نظامى دشمن، سنكوب كرد و هر چه مهمات داشتيم، روى سرستون ريختيم.» وقتى اين تصميم را گرفت كه دشمن را در محاصره بگيرند و به سروته ستون دشمن آسيب بزند، همه فهميدند كه فقط با اين شيوه، مى توانند آن همه نيروى دشمن را نابود كنند. هليكوپتر كبرا مانور مى داد و حمله مى كرد و بر سر دشمن، آتش مى ريخت و تير انداز هاى دشمن، سرگردان مانده بودند كه اين چه شبيخونى است كه از هوانيروز خورده اند! وقتى تيم آتش و گروه پروازى احمد، با هليكوپتر هاى شكارى به منطقه برگشتند، غوغايى را در منطقه ديدند. ستونى كه هيچ كس حريف شان نمى شد و مى خواستند به قلب ايران بزنند، زمينگير شده بود و اين ضربه را از خوشفكرى احمد خورده بود. نيروهاى دشمن پس از اين شكست مجبور شدند تا اطراف نفت شهر عقب نشينى كنند و از مرز خارج شوند.

به نقل از حمید رضا آبی

5)کشوري کار و فعاليت را عبادت مي دانست. تمام فکرش انجام وظيفه بود. درباره ي ميزان علاقه به فرزندانش مي گفت: «آنها را به اندازه اي دوست مي دارم که جاي خدا را نگيرند.» کشوري همواره براي وحدت و انسجام دو قشر ارتشي و پاسدار، مي کوشيد، چنان که مسؤولان، هماهنگي و حفظ غرب کشور را مرهون تلاش او مي دانستند. او مي گفت: «تا آخرين قطره ي خون براي اسلام عزيز و اطاعت از ولايت فقيه خواهم جنگيد و از اين مزدوران کثيف که سرهاي مبارک عزيزانم (پاسداران) را نامردانه بريدند، انتقام خواهم گرفت.» به امام (قدس سره) عشق مي ورزيد. وقتي در بين راه خبر کسالت قلبي ايشان را شنيد، از شدت ناراحتي خودرو را در کنار جاده نگه داشت و در حالي که مي گريست، گفت«خدايا از عمر ما بکاه و به عمر رهبر بيفزا.»
وقتي به تهران رسيد، عازم بيمارستان شد و آمادگي خود را براي اهداي قلب به رهبرش اعلام کرد. بر اين عقيده بود تا در دنيا هست و فرصتي دارد، بايد توشه اي براي آخرت بياندوزد. شهادت در راه خدا براي او از عسل شيرين تر بود.

6) در جبهه هر بار كه از مريم ۳ ساله و على ۳ ماهه اش صحبت مى شد، مى گفت: آنها را به اندازه اى دوست دارم كه جاى خدا را در دلم، تنگ نكنند.

7)یك شب كه تعدادی از خلبان‌ها مشغول خوردن شام بودند، صحبت از جنگ شد. یكی می‌گفت: من به خاطر حقوقی كه به ما می‌دهند می‌جنگم، یكی دیگر می‌گفت من به خاطر بنی‌صدر می‌جنگم. یكی می‌گفت من به خاطر خودم می‌جنگم و دیگری گفت من به خاطر ایران می‌جنگم. شهید كشوری گفت: من همه این‌ها را قبول ندارم تنها چند تا را قبول دارم و گفت: من به خاطر خدا می‌جنگم. جنگ برای خداست، ما نباید بگوییم كه ما به خاطر فلان چیز می‌جنگیم. مگر ما بت پرست هستیم. ما به خاطر خدا، به خاطر اسلام می‌جنگیم. اسلام در خطر است نه بنی‌صدر. اسلام در خطر است ما به خاطر اسلام می جنگیم و جنگ ما فقط به خاطر اسلام است.

8)صبحانه‌ای كه به خلبان‌ها می‌دادم، كره، مربا و پنیر بود. یك روز شهید كشوری مرا صدا زد گفت: فلانی! گفتم: بله. گفت: شما در یك منطقه‌ی جنگی در مهمان‌سرا كار می‌كنید. پس باید بدانید مملكت ما در حال جنگ است و در تحریم اقتصادی به سر می‌برد. شما نباید كره، مربا و پنیر را با هم به ما بدهید درست است كه ما باید با توپ و تانك‌های دشمن بجنگیم ولی این دلیل نمی‌شود ما این گونه غذا بخوریم. شما باید یك روز به ما كره، روز دیگر پنیر و روز سوم به ما مربا بدهید. در سه روز باید از این‌ها استفاده كنیم وگرنه این اصراف است. من از شما خواهش می‌كنم كه این كار را نكنید. من گفتم: چشم.

9)سرهنگ باباجانى خاطره اى را از دوران تحصيل احمد در خارج از كشور تعريف مى كرد و مى گفت: در حال تمرين پرواز توى بالگرد نشسته بوديم. احمد سكاندار بود. استاد آمريكايى نگاهى به او كرد و گفت: اگر الآن بخواهم تو را پرت كنم بيرون چطور مى خواهى از خودت دفاع كنى. احمد به قدرى از نيروهاى بيگانه و خلق و خوى ضداسلامى آنان بدش مى آمد كه نگاهى به استاد كرد. وقتى لبخند شيطنت آميز و تحقيركننده استاد را ديد. يقه او را گرفت و گفت: من بايد تو را از اين بالا پرت كنم پايين. با استاد گلاويز شد. سرهنگ مى گفت: استاد به زبان انگليسى شروع به التماس كرد. صورتش سرخ شده بود. ما از احمد خواستيم كه يقه او را رها كند و مواظب باشد كه هلى كوپتر سقوط نكند و او قبول كرد. وقتى به زمين نشستيم، استاد به قدرى از جسارت احمد و جرأت او يكه خورده بود كه به همه ما گفت: بعد از اين استاد شما احمد كشورى است.

10)... در کردستان درگیری شدیدی بین ما و ضد انقلاب شامل کومله و دمکرات بوقوع پیوست و من از هوانیروز درخواست کمک کردم ، دو خلبان که همیشه داوطلب دفاع بودند یعنی شهیدان کشوری و شیرودی لبیک گفته و لحظاتی بعد بالای سر ما بودند که به آنها گفتم کجا را زیر آتش خود بگیرند ، پس از آنکه مهمات هلی کوپتر ها تمام شد متوجه شدم که شهید کشوری علی رغم کمبود سوخت منطقه را ترک نکرده است وقتی با او تماس گرفتم گفت من باید کارم را به اتمام برسانم ، لحظاتی بعد با دوربین دیدم که شهید کشوری خود را به جاده ای رساند که یک ماشین جیپ سیمرغ پر از عناصر ضد انقلاب از آنجا در حال فرار بودند ، هلی کوپتر را به آن خودرو نزدیک کرد و آنقدر پایین رفت که با اسکیت هلی کوپتر به آنها کوبید و همه این جنایتکاران به دره سقوط کردند ، پس از آن طی تماس به او گفتم با توجه به تاخیری که کردی سوخت هلی کوپتر برای آنکه خود را به قرارگاه برسانی کافی نیست و همینجا فرود بیا ، او گفت هلی کوپتر م را هدف قرار می دهند و با اینکه چراغ هشدار دهنده سوخت هلی کوپتر روشن شده و به هیچ وجه خطا نمی کند ، شهید کشوری گفت با ذکر یا زهرا ( س ) خود را به قرارگاه می رسانم ، ساعتی بعد در حالیکه ناامیدانه با قرارگاه تماس گرفتم تا سراغ احمد کشوری را بگیرم گفتند او به سلامت و با ذکر یا زهرا ( س ) در حالیکه هلی کوپترش هیچ سوختی نداشته به قرارگاه رسیده است .      

به نقل از شهید علی صیاد شیرازی

mehdi098 بازدید : 14 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
هر روز ستاره اي را از اين آسمان به پايين مي كشند امّا باز اين آسمان پر از ستاره است. اين بار نيز در پي امر امام، دريايي خروشان از داوطلبين به طرف جبهه هاي حق عليه باطل روان شد و من قطره اي از اين دريايم
خلبان شهید احمد کشوری
 

زندگی نامه :
 
در تیرماه 1332 در خانواده ای متوسط در خطه ی سرسبز شمال، پسری به دنیا آمد که نام وی را احمد گذاردند. احمد دوران دبستان وسه سال اول دبیرستان را به ترتیب در«کیاکلا» و«سرپل تالار» و سه سال آخر را در دبیرستان «قناد» بابل گذراند.
پدرش فردی شجاع و ظلم ستیز بود، از شجاعت پدر همین بس که علی رغم تصدی پست فرماندهی ژاندارمری در یکی از شهرهای شمال، به مبارزه با سردمداران زر و زور پرداخت و در نهایت مجبور به استعفاشد و به کشاورزی مشغول شد. از ایمان و قدرت روحی مادرش همین بس که هنگام دفن شهید کشوری، در حالی که عکس او را می بوسید، پرچم جمهوری اسلامی ایران را که با دست خود دوخته بود بر سر مزار فرزند آویخت و فریاد زد: "احسنت پسرم، احسنت" 
دوران تحصيلش را به عنوان شاگردي ممتاز به پايان رساند. وي ضمن تحصيل، علاقه زيادي به رشته‌هاي ورزشي و هنري نشان مي‌داد و در اغلب مسابقات رشته‌هاي هنري نيز شركت مي‌كرد. يك بار هم در رشته طراحي مقام اول را به دست آورد.
در رشته كشتي نيز درخششي فراوان داشت. علاوه بر اين ها، در اين دوره فعاليت مذهبي نيز داشت و با صداي پرسوز خود به مجالس و مراسم مذهبي شور خاصي مي‌بخشيد. در ايامي نظير عاشورا با مديريت و جديت بسيار، همواره مرثيه‌خواني و اداره بخشي از مراسم را به عهده مي‌گرفت. در اين برنامه‌ها، تمام سعي خود را براي نشان دادن چهره حقيقي اسلام و بيرون آوردن آن از قالب‌هايي كه سردمداران زر و زور و اربابان از خدا بي‌خبر براي آن درست كرده بودند، به كار مي‌برد و معتقد بود كه: 
«انسان نبايد يك مسلمان شناسنامه‌اي باشد، بلكه بايد عامل به احكام اسلام باشد». بر اين باور بود كه اسلام را از روي تحقيق و مطالعه بپذيرد، در دوران دبيرستان مطالعاتش را وسعت داد و تا هنگام اخذ ديپلم علاوه بر كتب مذهبي، كتاب‌هايي درباره وضعيت سياسي جهان را نيز مطالعه نمود. كشوري در سال آخر دبيرستان، با دو تن از همكلاسان خود، دست به فعاليت‌هاي سياسي – مذهبي زد و با كشيدن طرح‌ها و نقاشي‌هاي سياسي عليه رژيم وابسته، ماهيت آن را افشا كرد. بعد از گرفتن ديپلم، آماده ورود به دانشگاه ‌شد ولي با توجه به هزينه‌هاي سنگين آن و محروميت مالي كه داشت، از رفتن به دانشگاه منصرف گرديد. در سال 1351 وارد هوانيروز شد. او در آنجا مسايل و موضوعاتي را ديد كه به لحاظ مغايرت با مباني اعتقادي، رنجش مي‌داد اما سعي مي‌كرد در معاشرت با استادهاي خارجي، به گونه‌اي رفتار كند كه آنها را تحت تأثير خود قرار دهد, در اين مورد مي‌گفت: «من يك مسلمانم و مسلمان نبايد فقط به فكر خود باشد». او مي‌خواست در آنجا نيز دامنه ارشاد را بگستراند. به علت هوش و استعدادي كه داشت، دوره‌هاي تعليماتي خلباني هليكوپترهاي «كبرا» و «جت رنجر» را با موفقيت به پايان رساند. عبادات او نيز ديدني بود. او شب‌ها با صداي زيبایش قرآن مي‌خواند و پيوندش را با پروردگار مستحكم‌تر مي‌كرد. با زندگي ساده‌اش مي‌ساخت و با تجملات، سخت مبارزه مي‌كرد. روحيه‌اي متواضع و رئوف داشت و در عين حال در مقابل بي‌عدالتي‌ها سرسختانه مي‌ايستاد. كشوري با همه محدوديت‌هايي كه در ارتش وجود داشت، بسياري از كتاب‌هاي ممنوعه را در كمد لباسش جاسازي مي‌كرد و در فراغت، آنها را مطالعه مي‌نمود و حتي به ديگران نيز مي‌داد تا مطالعه كنند. چندين بار به علت فعاليت‌هايي كه عليه رژيم انجام داد، كارش به بازجويي رسيد و مورد تهديدهاي مختلف قرار گرفت.
در اوايل اشتغال به كارش در کرمانشاه، شروع به تحقيق در مورد شهر نمود و براي نشر روحيه انفاق در همكارانش، سعي بسيار كرد. بالاخره توانست با همكاري چند نفر ديگر از افراد خير هوانيروز، مخفيانه صندوق اعانه‌اي جهت كمك به مستضعفين تشكيل دهد. شب‌ها بسيار از مصيبت‌هاي فقرا سخن مي‌گفت و اشك مي‌ريخت و فكر چاره مي‌كرد. با همه خطراتي كه متوجه او بود، به منزل فقرا مي‌رفت و ضمن كمك به آنان، ظلم‌هاي شاه ملعون را برايشان روشن مي‌ساخت. كشوري چه پيش از انقلاب و چه همراه انقلاب و چه بعد از انقلاب، جان بر كف و دلير، براي اعتلاي اسلام ايستاد و مقاومت كرد. در اكثر تظاهرات شركت كرد و بسياري از شب‌ها را بدون آنكه لحظه‌اي به خواب برود، با چاپ اعلاميه‌هاي امام به صبح رساند .با آنكه در تظاهرات چندين بار كتك خورده بود، ولي با شوق عجيبي از آن حادثه ياد مي‌كرد و مي‌گفت: «اين باتومي كه من خوردم، چون براي خدا بود، شيرين بود. من شادم از اينكه مي‌توانم قدم بردارم و اين توفيقي است از سوي پروردگار!» در زمان بختيار خائن، با چند تن از دوستانش طرح كودتا را براي سرنگوني اين عامل آمريكا ريختند و آن را نزد آيت‌الله «پسنديده» برادر امام(رحمه الله علیه) بردند. قرار بر اين شد كه طرح به نظر امام خميني(رحمه الله علیه) برسد و در صورت موافقت ايشان اجرا گردد اما با هوشياري امام(رحمه الله علیه) و بي‌باكي امت، انقلاب اسلامي در 22 بهمن پيروز گرديد و ديگر احتياجي به اين كار نشد. وقتي كه غائله كردستان شروع شد، كشوري همچون كسي كه عزيزي را از دست بدهد و يا برادري در بند داشته باشد، از بابت اين ناامني ناراحت بود.
شهيد امیر فلاحي درباره ی او می گوید : 
او از همان آغاز جنگ داخلي چنان از خود كياست و لياقت و شجاعت نشان داد كه وصف‌ناكردني است. يك بار خودش به شدت زخمي شد و هليكوپترش سوراخ سوراخ. ولي او به فضل الهي و هوشياري تمام، هليكوپتر را به مقصد رساند در زمان جنگ هم، دست از ارشاد برنمي‌داشت و ثمره تلاش‌هاي شبانه‌روزي او را مي‌توان در پرورش عقيدتي شيرمرداني چون شهيد سهيليان و شهيد شيرودي دانست.
شهيد شيرودي که خود نامدارترین خلبان جهان است در باره ی او گفته است:
"احمد استاد من بود. زماني كه ارتش صدام به ايران يورش آورد، احمد در انتظار آخرين عمل جراحي براي بيرون آوردن تركشی بودکه با گلوله ی ضد انقلاب وارد از سينه‌ اش شده بود اما روز بعد از شنيدن خبر تجاوز صدام، عازم سفر شد. به او گفته بودند كه بماند و پس از اتمام جراحي برود، اما و جواب داد:
«وقتي كه اسلام در خطر باشد، من اين سينه را نمي‌خواهم."
اوبه جبهه رفت و چون گذشته، سلحشورانه جنگيد؛ به طوري كه بيابان‌هاي غرب كشور را به گورستاني از تانك‌ها و نیروهای دشمن و مزدوران خارجی اش تبديل نمود. او بدون وقفه و با تمام قدرت و قوا مي‌كوشيد، پروازهاي سخت و خطرناك را از همه زودتر و از همه بيشتر انجام مي‌داد. حماسه‌هايي كه در شكار تانك آفريده بود، فراموش‌نشدني است. شب‌ها ديروقت مي‌خوابيد و صبح‌ها خيلي زود بيدار مي‌شد و نيمه‌شب‌ها، نماز شب مي‌خاند. او چنان مبارزه با كفر را با زندگي عجين كرده بود كه ديگر هيچ چيز و هيچ كس برايش كوچكترين مانعي نبود. حتي مريم سه ساله و علي سه ماهه‌اش، هر بار كه صحبت از فرزندانش و علاقه او به آنها مي‌شد، مي‌گفت: «آنها را به قدري دوست دارم كه جاي خدا را در دلم نگيرند».
شهيد كشوري همواره براي وحدت هر چه بيشتر بین پاسداران و ارتشيان مي‌كوشيد؛ چنانكه مسؤولين،هماهنگي و حفظ وحدت نيروها در غرب كشور را مرهون او مي‌دانستند.
عشق شهيد كشوري به امام (رحمه الله علیه)، چه قبل از انقلاب و چه بعداز انقلاب، وصف ‌‌ناكردني است.
بعد از انقلاب وقتي كه براي امام(رحمه الله علیه) كسالت قلبي پيش آمده بود، او در سفر بود. در راه، وقتي كه اين خبر را شنيد، از ناراحتي ماشين را در كنار جاده نگه داشت در حالي كه مي‌گريست. وقتي به تهران رسيد، به بيمارستان رفت و آمادگي خود را براي اهداي قلب به رهبرش اعلام كرد.
بالاخره در روز 15/9/1359 نيايش‌هاي شبانه‌اش به درگاه احديت مورد قبول واقع گرديد و در حالي كه از يك مأموريت بسيار مشكل، پيروزمندانه باز مي‌گشت، در دره «ميناب» ايلام مورد حمله نابرابر چند هواپیمای جنگی دشمن قرار گرفت و در حالي كه بالگردش در اثر اصابت راكتها به شدت در آتش مي‌سوخت، آن راتا موضع خودي رساند و آن گاه در خاك وطن سقوط كرد و شربت شيرين شهادت را مردانه نوشيد. 
چندی بعد ودر دوم آذر1361محمد کشوری برادر کوچکتراو که بسیجی بود درجبهه قصر شیرین به شهادت رسید.او همواره می گفت:
در پی امر امام ، دریایی خروشان از داوطلبان جهاد و شهادت به جبهه های حق علیه باطل روان شد و من قطره ای از این دریایم . همانند مردم کوفه نشوید و امام را و خط امام و کلام امام را تنها نگذارید ، فعالیتتان را در راه خدا بیشتر کنید و به یاد شهیدان باشید ، چرا که یاد شهیدان است که مردم را به سوی خدا منقلب می کند.

 وصیت نامه :

بسم الله الرحمن الرحيم
خدايا شيطان را از ما دور كن

در مسلخ عشق جز نكو را نكشند روبه صفتان زشت خو را نكشند 
پايان زندگي هر كسي به مرگ اوست جز مرد حق كه مرگش آغاز دفتر اوست. 
هر روز ستاره اي را از اين آسمان به پايين مي كشند امّا باز اين آسمان پر از ستاره است. اين بار نيز در پي امر امام، دريايي خروشان از داوطلبين به طرف جبهه هاي حق عليه باطل روان شد و من قطره اي از اين دريايم و نيز مي دانيد كه اين اقيانوس بي پايان است و هر بار بر او افزوده مي شود. راه شهيدان را ادامه دهيد. كه آنها نظاره گر شمايند مواظب ستون پنجم باشيد كه در داخل شما هستند. بي تفاوتي را از خود دور كنيد، در مقابل حرف هاي منحرف بي تفاوت نباشيد. مردم كوفه نشويد و امام را تنها نگذاريد. در راهپيمايي ها بيشتر از پيش شركت كنيد. در دعاهاي كميل شركت كنيد. فرزندانتان را آگاه كنيد. و تشويق به فعاليت در راه الله كنيد. 
وصيت به پدر و مادرم: 
 
پدر و مادرم! همچنان كه تا الآن صبر كرده ايد از خدا مي خواهم صبر بيشتري به شما عطا كند. فعاليتتان را در راه خدا بيشتر كنيد. در عزايم ننشينيد،‌ نمي گويم گريه نكنيد ولي اگر خواستيد گريه كنيد به ياد امام حسين ( علیه السّلام) و كربلا و پدر و مادراني كه پنج فرزندشان شهيد شده گريه كنيد، كه اگر گريه هاي امام حسيني و تاسوعا و عاشورايي نبود،‌ اكنون يادي از اسلام نبود. پشت جبهه را براي منافقين و ضد انقلاب خالي نگذاريد،‌ در مراسم عزاداري بيشتر شركت كنيد كه اين مراسم شما را به ياد شهيدان مي اندازد و اين ياد شهيدان است كه مردم را منقلب مي كند. امام را تنها نگذاريد. فراموش نكنيد كه شهيدان نظاره گر كارهاي شمايند.ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم. موجيم كه آسودگي ما عدم ماست
والسلام قطره اي از درياي خروشان حزب الله احمد كشوري


 آثار منتشر شده در باره ی شهید:

همراز با آسمان 

 تكان هاي شديد هلي كوپتر، كنترل آن را مشكل كرده بود. ملخ عقبي بازي در آورده بود. احمد نگاهي به شيشه سوراخ شده كنارش انداخت سرفه هاي ممتد مي كرد و آرام گرفت. به يك چيز فكر مي كرد به راهي كه طي كرده بود و مسافتي كه مانده بود. مسافت! مسافت پيموده شده، و مسافت مانده. اين كلمات سحر كننده تر از آن بودند كه او بتواند به راحتي از كنار آنها بگذرد. ذهنش درگير اين واژه ها شد. اصلاً مسافت يعني چه؟!‌ شايد يعني راهي كه آمده و يا بايد برود. 
از تولد تا امروز و از امروز تا آينده،‌ آيندهاي دور يا نزديك. اندازه مسافت در علم رياضي خيلي مهم است. همان درسي كه حالا او را خلبان كرده بود. ولي حالا در سنجش مسافت ها خيلي نمي شود به متراژ و اندازه و طول اعتنا كرد. زمان عزيز تر از اين است كه بشود آن را اندازه گرفت. بايد ديد چقدر عمق دارد. بايد فهميد كه چقدر از آن استفاده شده است. همين پرواز امروز، بيشتر از چند ساعت طول نكشيد، اما كارهاي زيادي انجام شده است. احمد اندكي مكث كرد. دنبال يك كلمه مهم در جمله اش مي گشت. « كارها؟ كار! » شايد اينها مهمترين ملاك هاي اندازه گيري زمان باشد. به خودش نگاه كرد. به زماني كه داشته و فرصت هايي كه در طول اين مدت براي خودش ساخته بود، فكر كرد. تير ماه 1323 استارت زندگي احمد كشوري. 
تولد او به عنوان يك انسان در يك ظرف زمان ظاهرا محدود ولي نامحدود. و حالا هلي كوپتر كبرا و يك پرواز موفق و تني مجروح و خون هايي كه پاك و مقدس است. خوني كه استحاله پيدا كرده و پاك شده بود. خواست ملاكي براي عمق زمان پيدا كند. خيلي آسان بود، ملاك ميزان سود دهي او بود. براي خودش، معيار خوبي پيدا كرده بود. لبخندي زد. ولي خوني كه در گلويش مانده بود خودش راو با سرعت به بيرون رساند. چند سرفه پياپي كرد. هلي كوپتر هم به همراه او چند تكان محكم خورد و آرام گرفت. تحصيلاتش راو در محيط محروم روستاي سر پل تلار و شهر كوچك كياكلا و مدرسه «قناد» بابل طي كرده بود. شاگرد ممتاز در تحصيل و موفق در ورزش و هنر. تا اينجا كه بد نبود. مدال در كشتي و يك مقام اول در طراحي. فعاليت مذهبي و صداي خوبي كه گرمي بخش محافل مذهبي بود و فقط اين هم نبود. مي دانست اسلام را بايد معرفي كرد و خوب هم معرفي كرد. و قبل از اين بايد آنرا خوب شناخت و فهميد. به ياد كاغذ كاهي كتاب هايي افتاد كه در مورد اسلام خوانده بود. هنوز بوي ناي كتاب ها را در مشامش احساس مي كرد. كلمات تند و كتاب هاي سياسي هم كه جاذبه خودشان را داشتند. سال آخر دبيرستان زمان فعاليت هاي سياسي آگاهانه بود. «‌يادش بخير! طرح ها و نقاشي هايي كه عليه رژيم شاه كشيديم. » دانشگاه هدف بعدي بود. ولي فقر به اين آرزو اجازه برآورده شدن نداد. و سال 1351 و ورود به هوانيروز. عشق به پرواز و پرنده شدن در همه هست و او اين امكان را يافته بود تا به يكي از آرزوهاي پاك كودكيش برسد. 
هلي كوپتر حالا ديگر به وضوح بالا و پايين مي رفت و حتي از مسير اصلي اش خارج مي شد. احمد تمام حواسش را روي كنترل متمركز كرد تا پرنده آهني را مهار كند. حالا فرصت داشت تا خودش را مرور كند. محيط هوانيروز خوب نبود و به مذاق خوش نمي آمد. بايد كاري مي كرد. هوا خيلي مسموم بود و اين مسئله نفس كشيدن را سخت مي كرد. دست به كار شد. اول خودش را اثبات كرد و شايستگي هايش را به همه حتي استادان خارجي و بعد موفقيت هايش را گسترش داد. در مدت كوتاهي، خلباني كبرا و جت رنجر را فرا گرفت و بعد شروع كرد به ارشاد. اين جا هم از خودش از خوديت خودش غافل نشد. شب ها او بود و خلوت و نيايش. روحش پرواز مي كرد. و چه لذت بخش بود اين پروا از كوچه ها و خيابان هاي شهر باختران فقر مي باريد. از وقتي به اين شهر آمده بود. اين همه مصيبت آزارش مي داد. بايد كاري مي كرد. دوستان را جمع كرد و صندوق خيريه اي تشكيل داد. به منزل فقرا مي رفت و به آنان كمك مي رساند. 
از همه اين كارها به او حس پرواز دست مي داد. زمزمه هاي بلندي شنيده مي شد عده اي خواستند كه تاريكي و ظلمت نباشد. و او هم همين را مي خواست بايد كاري مي كرد. شب ها اعلاميه خورشيد را چاپ مي كرد و روزها بر سر تاريكي فرياد مي زد. و حتي تصميم گرفت تا بر عليه ظلم كودتا كند. منتظر بود تا آيت الله پسنديده از امام كسب تكليف كند. اما ستاره ها در 22 بهمن تاريكي را راندند. و نيازي به كودتاي سپيده نبود. خبر رسيد كه عده اي مي خواهند تكه اي از سرزمين نور را از آن جدا كنند. روح زخمي او فقط با پرواز آرام مي گرفت. بايد كاري مي كرد. سهيليان و شيرودي هم با او بودند. او زخمي شد ولي همچنان پرواز كرد. 
هنوز كردستان اسير بود كه عراق به كشورش حمله كرد. آمده بود كه بماند. با لحجه اي كه اگر چه آشنا بود ولي معني اش را نمي فهميد. اسب بال دارش را زين كرد و تاخت. ماشين هاي فولادين از ترس هجومش به هر سو مي گريختند. به هر كجا كه مي رفت گورستان دشمنان مي شد. روحش با روح آفتاب گره خورده بود. براي قلب خسته امامش گريست. ديگر اسب بال دارش طاقت حركت نداشت و او هم. 
خاك بوي خوديت مي داد. حالا مي توانست تا زمين صعود كند! دستانش توان نداشت. هلي كوپتر را رها كرد. نگاهي به تقويم انداخت 15/9/1359 بود. زمين آسمان شده بود و او را به خود مي خواند. از دل خاك به آسمان معبر سفيدي باز شد. و او دوباره پرواز كرد.

mehdi098 بازدید : 19 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
ایران ای سرای امید ایران ای سرای امید بر بامت سپیده دمید بنگر کزین ره پر خون خورشیدی خجسته رسید اگر چه دلها پر خون است شکوه شادی افزون است سپیده ما گلگون است ِ وای گلگون است که دست دشمن در خون است ای ایران غمت مرساد جاویدان شکوه تو باد راه ما راه حق راه بهروزی است اتحاد اتحاد رمز پیروزی است صلح و آزادی جاودانه در همه جهان خوش باد یادگار خون عاشقان، ای بهار تازه جاودان در این چمن شکفته باد
mehdi098 بازدید : 19 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

رئیس شورای رقابت از ارائه درخواست خودرو‌سازان برای محاسبه مجدد قیمت خودروها بر اساس نرخ تورم جدید خبر داد و گفت: این درخواست در جلسه هفته جاری شورا بررسی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: درخواست خودروسازان برای قیمت‌گذاری مجدد خودرو بر اساس نرخ جدید تورم

جمشید پژویان در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: درخواستی برای قیمت‌گذاری جدید خودروها از سوی خودروسازان به شورای رقابت ارائه شده که البته هنوز در جلسه اصلی شورا مطرح نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که‌ آیا در قیمت‌گذاری خودروها تجدید‌نظر خواهد شد؟ گفت: ما در قیمت‌ها تجدید‌نظر نمی‌کنیم، بلکه شورا در این مورد در صورت لزوم، مصوبه جدیدی را صادر خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت تأکید کرد: درخواست خودروسازان برای قیمت‌گذاری جدید خودروها در کارگروه تخصصی خودرو شورای رقابت در حالی بررسی است که در جلسه آینده شورای رقابت مطرح خواهد شد.

* بررسی تخلف خودروسازان در شورای رقابت

رئیس شورای رقابت در مورد تأخیر در قیمت‌گذاری جدید برخی خودروها با وجود تعیین نرخ تورم آنها نیز گفت: این تخلفی است که از سوی خودروسازان صورت می‌گیرد و امیدواریم که شورای رقابت برای حل آن تصمیم‌گیری کند.

وی تأکید کرد: اگر خودروسازان مطابق دستورالعمل شورای رقابت عمل نکنند، این شورا در مورد تخلف آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر خودروسازی از ارائه اطلاعات لازم جهت تعیین نرخ تورم خودداری کند، این اقدام تخلف محسوب می‌شود و در این خصوص در جلسه هفته جاری شورا، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

 ‫به گزارش فارس، دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین شده و اطلاعات لازم برای تعیین قیمت خودرو نیز پس از اخذ از خودروسازان، جهت تعیین نرخ تورم به بانک مرکزی ارائه می‌شود. در نهایت، خودروساز باید بر اساس نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی، قیمت جدید خودرو را محاسبه و اعمال کند، بانک مرکزی اخیرا نرخ تورم برخی خودروهای لوکس را اعلام کرده اما ظاهرا هنوز اعمال نشده است.‬

* تعداد حاضران در جلسه قبلی شورا به حد نصاب نرسید

پژویان در ادامه با بیان اینکه هفته گذشته جلسه شورای رقابت به دلیل نرسیدن اعضا به حد‌ نصاب تشکیل نشد، گفت: هفته قبل از آن نیز جلسه شورای رقابت تشکیل شد ولی فقط حدود 10 دقیقه، تعداد اعضا در حد نصاب قرار داشت.

وی تصریح کرد: وزیر مسکن و شهرسازی، عضو شورای رقابت است و علاوه بر این، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز یکی دیگر از اعضای شورا است که برای برگزاری جلسات باید وقت را با آنها تنظیم کنیم و امیدواریم از هفته جاری مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

پژویان در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است تغییری در اعضای شورای رقابت ایجاد شود نیز گفت: خیر، تغییری نخواهیم داشت، مگر اینکه یکی از اعضای شورا استعفا دهد.

وی افزود: در زمینه قیمت‌گذاری خودروها، شورای رقابت وظیفه خود را انجام داده و دستورالعمل قیمت‌گذاری نیز برای تعیین قیمت بر مبنای شاخص‌های بانک مرکزی و سازمان ملی استاندارد تدوین شده است.

mehdi098 بازدید : 14 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تغییر رئیس دانشگاه آزاد گفت: این اقدام شتابزده که در کام طراحان آن شیرین است، در آینده برای آنان تلخ و پشیمان‌کننده خواهد بود.

خبرگزاری فارس: تغییر رئیس دانشگاه آزاد برای طراحان آن پشیمان‌کننده خواهد بود/ خیلی‌ها برای تصرف مجلس برنامه دارند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه مراسم صلح عادلانه در نظام جهانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه نظر شما درباره تغییر رئیس دانشگاه آزاد چیست، گفت: این اقدام شتابزده در روزهای آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که بنده عضو آن هستم، بیشتر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام شتابزده که هم اکنون در کام طراحان آن شیرین است، در آینده برای آنان تلخ و پشیمان‌کننده خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا این تغییرات را در راستای تأثیرگذاری در انتخابات آینده مجلس می‌دانید یا خیر، تصریح کرد: این موضوع محتمل است ولی چون سندی ندارم اظهارنظر نمی‌کنم اما شک ندارم که خیلی‌ها برای تصرف بهارستان و مجلس آینده برنامه دارند.

حداد عادل در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضوع سوریه گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا حکومت بیگانگان در سوریه را مردود می‌دانسته و معتقد بوده که راه‌حل بحران به دست مردم است و این موضوع راه سیاسی دارد.

mehdi098 بازدید : 12 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

یک سایت ضدجنگ در آمریکا خطاب به مردم کشورش نوشت: «می‌خواهید واقعیت درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی را بدانید؟ پس این فیلم‌ها را از ایران ببینید.»

خبرگزاری فارس: می‌خواهید واقعیت کاربرد سلاح‌های شیمیایی را بدانید این فیلم را از ایران ببینید

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از سایت آمریکاییان ایرانی تبار (Casmii ) سایت معروف ضد جنگ امریکایی و انگلیسی زبان (wariscrime.org) که مخاطبین بسیار زیادی در آمریکا و دیگر نقاط جهان دارد و جزو چند جنبش اصلی ضد جنگ این کشوراز جمله (Code Pink) و (Veteran for Peace ) و((Anti Warمحسوب میشود، سه فیلم مستند  (پژواک سکوت) ساخته حمید زرگرنژاد (خاطراتی برای تمام فصول) به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و (هفت نابخشوده) اثر مرتضی باقری را در صفحات خود بارگذاری کرده و در تیتر معرفی نیز چنین جمله‌ای را برگزیده است:

«می‌خواهید واقعیت درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی را بدانید؟ پس این فیلم‌ها را از ایران ببینید»

مسئولان و بنیانگذاران این سایت از جمله فعال مشهور ضد جنگ آمریکایی دیوید اسوانسون (David Swanson)، با دریافت و دیدن فیلم‌های مستند مذکور، که به کاربرد این سلاحهای ضدبشری توسط صدام در جریان جنگ ایران و عراق و نیز ارائه اسناد کاملا مسلم از پشتیبانی بی دریغ سیاسی و تسلیحاتی غرب از این موضوع می‌پردازند، تصمیم به اشاعه و در دسترس قرار دادن آنان برای آگاهسازی هر چه بیشتر مردم آمریکا از سیاست‌های دوگانه رفتاری دولتمردانشان در آن دوران و تعارض با ماجراجویی جدید شیمیایی در سوریه می‌گیرند.

 

 

به گزارش فارس، این فیلم‌ها با درک صحیح امکان استفاده از زمانه توجه جهانی به موضوع کاربرد سلاح‌های شیمیایی در جریان جنگ سوریه و برای افشاء مظلومیت قربانیان ایرانی این نوع سلاحها در جنگ باعراق  و نبز کمک به جلوگیری از شروع  جنگ جدید در منطقه، توسط معاونت پژوهشی دانشگاه هنر تهران و با پشتیبانی موزه صلح تهران و انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس و با زیرنویس‌های انگلیسی، فرانسه، ژاپنی و آلمانی در سایت این دانشگاه و نیز یوتیوپ قرار گرفته است.

این سایت از این آدرس قابل رویت است.

mehdi098 بازدید : 13 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

محسن رضایی گفت: از دل جنگ ناگفته‌های زیادی وجود دارد و با هر نگاه و هر هنری می‌توان بهره‌های زیادی را برای جامعه داشت. دفاع مقدس ایران در اوج مظلومیت، تنهایی و غریبی صورت گرفت و بی‌شک از بزرگترین حوادث تاریخ است.

خبرگزاری فارس: محسن رضایی:جنگ ناگفته‌های زیادی دارد/ با هر نگاه و هنری می‌توان از دفاع مقدس بهره برد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از کتاب «از علی تا علی یک یا علی» به نویسندگی سیدعباس مجابی با مقدمه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

محسن رضایی در ابتدای این برنامه گفت: باید بابت تألیف این کتاب تشکر کنم از دل جنگ ناگفته‌های زیادی وجود دارد و با هر نگاه و هر هنری می‌توان بهره‌های زیادی را برای جامعه داشت. دفاع مقدس ایران در اوج مظلومیت، تنهایی و غریبی صورت گرفت و بی‌شک از بزرگترین حوادث تاریخ است.

وی با بیان اینکه، دفاع مقدس تنها جنگ ایران نبوده است گفت: اما این جنگ تنها جنگی بود که در 300 سال اخیر ایران را سرافراز و سربلند نگه داشت بیش از نیمی از ایران طی جنگهای 300 ساله اخیر از ایران جدا شدند و دیگر از سمرقند و بخارا خبری نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، در ساعات اولیه جنگ مرزهای ایران فرو ریخت خاطرنشان کرد: این جنگ تنها جنگی است که دو قدرت شرق و غرب را در کنار هم قرار داد در حالی که این دو همواره به عنوان نظام دو قطبی در برابر هم ایستاده بودند و این موضوع را در جنگ کره، ویتنام، اعراب و اسرائیل و ... دیدیم. این دو قطب در برابر یک کشور توسعه نیافته در کنار هم قرار گرفتند و این عاشورا بود که توان مقابله با هجمه‌های دشمن را به ما داد و امام حسین (ع) سفینة‌النجاه جامعه ماست.

وی افزود: در بستر حوادث اخلاص و حسینی بودن و فداکاری بودن انسانها به هم باعث شد بهترین ابتکارات و آدم‌ها کنار هم قرار گیرند و بهترین فرماندهان و استراتژیست‌ها کنار هم قرار گیرند البته حب و بغض‌های سیاسی نمی‌گذارند عظمت این تاریخ به حماسه خود را نشان دهد و آیندگان آن را خواهند فهمید.

رضایی در پایان سخنان خود گفت: اعتماد به نفس و خودباوری به شعار «ما می‌توانیم» در تهران نبود بلکه در خرمشهر در برابر هجمه قدرتها ایستادیم و ایشان در آنجا طنین‌افکن شد.

* دفاع مقدس اسباب درآمد و بازی عده‌ای شده است

در ادامه این مراسم، مولتی‌مدیا کتاب در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای رسانه نمایش داده شد سپس سیدعباس مجابی نویسنده کتاب «از علی تا علی یک یا علی» گفت: من ذره‌ای از دنیای بی‌کران نبرد حق و علیه باطل هستم و از زمان انقلاب در کنار اندرزگو و سپس در دفاع جنگیدم.

وی افزود: سالیان دفاع مقدس اسباب درآمد، بازی و لهو عده‌ای زیادی شد و از هر سمتی که بخواهند به این موضوع نگاه می‌کنند در حالی که عده‌ای مظلومانه با آبرو، شرف و خون خود امنیت ساختند تا در این امنیت ورزشکاران، تیزهوشان و هنرمندان ما بدرخشند.

مجابی گفت: زمان جنگ یک بزرگ‌تر و فرمانده داشت. محسن رضایی فرمانده باکری و همت بود و آیا باید حتماً شهید می‌شد تا از وی تجلیل شود و تندیسی از او ساخته شود. امروزه افراد فاسد، قمارباز و غیره را در قالب فیلمها به جبهه می‌برند و شهید می‌کنند آیا واقعیت اینگونه بود.

به گزارش فارس، کتاب «از علی تا علی یک یا علی» با ارائه مستندات تاریخی از خطبه‌های حضرت علی (ع)، زندگینامه و یاران ایشان در خصوص اقتدار و اثبات ولایت حضرت علی (ع) تا واقعه کربلا، دوران دفاع مقدس و ولایت فقیه در عصر حاضر تدوین شده است.

این کتاب به همت انتشارات واژه نور با یک مولتی‌مدیا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 725
  • بازدید کلی : 8,993