loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 31 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)
پاسخ وزیر خارجه ایران به مواضع دیشب رئیس‌جمهور آمریکا

«محمدجواد ظریف» با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود به اظهارات شب گذشته «باراک اوباما» واکنش نشان داده و مواضع وی را غیرقابل قبول دانست.

خبرگزاری فارس: ظریف: هنوز نشانی جدی‌ از حسن نیت آمریکایی‌ها ندیده‌ایم/اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو آینده مذاکرات را تعیین کند

 

mehdi098 بازدید : 15 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

هنرپیشه کشورمان گفت: اوباما آدم خسیسی است؛ حق هم دارد؛ بنده خدا در آفریقا درس خوانده و تلاش کرده شده رئیس‌جمهور. آخرین لحظه زنگ زده ترسیده مجبور شود ۴۰-۵۰ نفر را ناهار دعوت کند و در کاخ سفید هم جا نباشد.

خبرگزاری فارس: اوباما آدم خسیسی است/ احمدی‌نژاد مقصر نبود

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سوره سینما نوشت: اکبر عبدی در زمان ورودش به بازیگری پدیده‌ای جذاب بود. با وجود فرازو نشیب‌ در کارنامه‌اش او همچنان یک پدیده است. این بازیگر نقش‌های زیادی که شاید در شمایل کلی فیلمنامه تیپ بوده‌اند، را با تبحر ذاتی خود به شخصیت‌هایی ماندگار در سینمای ایران تبدیل کرده است. مبنای بازیگری باورپذیری است. گاهی برخی بازیگران تنها در نقشی خاص باورپذیر و روان ظاهر می‌شوند، در همان نقش می‌مانند و کلیشه می‌شوند. اما اکبرعبدی در باورپذیری و ایفای نقش‌های متفاوت از هم، جادو می‌کند. دیگر عادت کرده‌ایم عبدی را در نقش‌های مختلف ببینیم. اما با کمی تامل درمی‌یابیم همه نقش حریف بودن، کاری به غایت سخت است. در طول تاریخ سینمای جهان نیز کمتر بازیگری توانسته در قالب‌های مختلف موفق باشد. گفتگویی که می‌خوانید درباره بازیگری، وضعیت سینمای ایران و نقش‌های تازه عبدی است. لحن شوخ و نگاه طناز او به جدی‌ترین مسائل را در همین مصاحبه هم می‌شود تشخیص داد.

 

* این روزها مشغول چه کاری هستید؟

سر کاری نیستم. کمی استراحت می‌کنم و به کارهای شخصی‌ام می‌رسم.

 

* آخرین کارتان چه بود؟

مدتی پیش برنامه کاری‌ام شلوغ شده بود. سر سریال آقای صباغ‌زاده بودم، سرفیلم سینمایی «خوابزده‌ها» به کارگردانی آقای جیرانی بودم. در قسمتی از «بفرمایید شام»  به همراه آقای فیروز کریمی، رضا داود‌نژاد که به لطف خدا حالش بهتر شده و بیژن بنفشه‌خواه حضور داشتم. در «شاه‌گوش» با استاد میرباقری همکاری کردم، گمان می‌کنم این مجموعه مورد استقبال مردم قرار بگیرد. در این مجموعه نقش جالبی دارم. آقای اسکندری گریم پیر شده نقش آشپز «دلشدگان» را روی صورتم اجرا کرد. در «شاهگوش» نقش یک کله پز را دارم. نکته قابل توجه این بود که دختر کوچک آقای میرباقری فیلمنامه را می‌نوشت او قلمی قوی‌ دارد. اول فکر می‌کردیم این کیفیت قلم داوود است. اما بعد متوجه شدیم که اینطور نیست، واقعا او از پدرش ارث برده است.

 

* ظاهرا نقشی متفاوت را در «خواب‌زده‌ها» بازی کردید. همین طور است؟

بله. در این فیلم نقش دو پیرزن را همزمان بازی می‌کنم. دو پیرزن که خواهر یکدیگرند. یکی پولدار و خارج رفته و دیگری فقیر و روستایی. این دو پیرزن خاله و مادر کاراکتری هستند که فرهاد اصلانی بازی کرده است. گمان نمی‌کنم در فیلم‌های آمریکایی هم بازیگری در یک فیلم، نقش دو پیرزن را همزمان بازی کرده باشد.

 

* پیرزن ها شباهتی به نقش مادر در «خوابم می‌آد» نداشتند؟

تلاش کردم نداشته باشند. حتی خواهش کردم که آقای ایمان امیدواری که در «خوابم می‌آد» طراح گریم بود، در این فیلم هم من را گریم کند، این به اجرایی متفاوت کمک می‌کرد. او می‌دانست چطور گریم کند که شبیه به نقش مادر «خوابم می‌‎آد» نشوم. جالب است در «خواب‌زده‌ها» نقش طوری درآمده بود که فرهاد اصلانی می‌گفت وقتی می‌بینمت و با هم صحبت می‌کنیم شوکه می‌شوم.

 

* برای اجرای نقش‌های متفاوت چقدر گریم به کمک شما می‌آید؟ چقدر در بازیگری‌ روی گریم حساب می‌کنید؟

ببینید گاهی 90 درصد این تفاوت را در زمان گریم پیدا می‌کنم. مثلا وقتی زیر دست استاد اسکندری گریم می‌شوم. نم نم با مشاوره ایشان صدا، میمیک، لهجه و مقدار آن را پیدا می‌کنم.  در طول زمان گریم خودم را در آینه می‌بینم و اتود می‌زنم. تا تیپ را به کاراکتر نزدیک کنم.

 

* فیلمنامه «خواب‌زده‌ها» فضای خوبی برای در آوردن نقشی متفاوت به شما داد؟

فیلمنامه عجیب و غریبی نداشت. شاید در نگاه اول تکراری هم بود. فیلم بازیگر محور است و فرهاد اصلانی، خانم شقایق فراهانی و خانم ساره بیات که در «جدایی نادر از سیمین» خوش درخشیده، و صابر ابر نقش‌های متفاوت را بازی کردند و به نظرم برای مخاطب جذاب است. این بازیگران همه در تئاتر رشد کرده‌اند و جلوی دوربین هم قوی ظاهر می‌شوند.

 

* چقدر بین بازیگران تئاتر و سینما که تا کنون با آنها همکاری کردید، به لحاظ کیفیت اجرا تفاوت حس کردید؟

بازیگری که صحنه تئاتر را تجربه کرده استخوان‌دار تر است. تئاتر کیفیت بازیگری را قوت می‌دهد. وقتی یک بازیگر روی صحنه تئاتر می‌رود و رو در وری تماشاگر قرار می‌گیرد حق اشتباه ندارد. در لحظه باید بهترین تصمیم را بگیرد. پس تئاتر به بازیگر قدرت تمرکز، بداهه‌گوی و تسلط بر نقش را می‌آموزد. بازیگران هالیوودی هم قدر تئاتر را می‌دانند و با اشتیاق روی صحنه می‌روند. تئاتر برای بازیگر مثل سرویس و تعمیر برای ماشین عمل می‌کند. بازیگر برای سرویس  و تعمیرخود به صحنه تئاتر احتیاج دارد.  بعضی از بازیگران سینمای ما  اسم تئاتر که می‌آید تنشان می‌لرزد.

 

* زمان ثابت کرده بازیگرانی که در تئاتر رشد کرده‌اند در تاریخ سینما ماندگار شده اند.

بله همینطور است.

 

* قبل از انقلاب رضا بیک ایمانوردی بازیگر سینما معروف شده بود به مرد هزار چهره. اما من فکر می‌کنم اگر ملاک  برای لقب مرد هزار چهره، اجرای نقش‌های متفاوت باشد، اکبر عبدی مرد هزارچهره سینمای ایران است.  نظرخودتان چیست؟

خدا بیامرزد مرحوم بیک را. او بازیگری مردمی و محبوب بود. من برای هنرمندان پیشکسوت احترام بسیاری قائلم. ما نمی‌توانیم منکر زحمات و تأثیر آنها در سینمای ایران  باشیم. هنرمندانی مانند استاد فردین، ملک مطیعی، وثوقی و… آنها بودند که چرخ سینما را به حرکت انداختند تا هم اکنون ما بتوانیم فعالیت کنیم. من واقعا واژه «فیلم فارسی» که برای پایمال کردن اجر آن بزرگواران مُد شده را نمی‌فهمم. مگر ما فیلم عربی بازی می‌کنیم؟ شاید در سینمای قبل از انقلاب عده‌ای ناکاربلد و سود‌جو برای جذب مخاطب  فیلم‌هایشان تنها در کافه و صحنه‌های بزن بزن خلاصه می‌شده، اما همان زمان فیلم‌های شاخصی تولید شده که ما هم اکنون به آنها می‌بالیم.

 

* کاملا درست است. اما جواب سوال را ندادید. اکبر عبدی مرد هزار چهره سینما است؟

نه بابا. ما در یک چهره خودمان مانده‌ایم.

 

* شکسته نفسی می‌کنید. اگر بخواهید لقبی را برای خودتان در سینما انتخاب کنید چه لقبی را انتخاب می‌کنید؟ مثل آقای بازیگر که به آقای انتظامی نسبت داده می‌شود.

تا وقتی که استاد انتظامی آقای بازیگر است من نوکر آن آقا هستم. جناب انتظامی به دلیل سواد، سابقه، سن و بزرگ‌منشی این لقب را گرفته‌اند. من افتخار این را دارم که در اولین فیلم سینمایی جدی‌ام «اجاره نشین‌ها» همبازی آقای انتظامی بودم. اولین تئاتری را هم که کارگردانی کردم به نام «اکبرآقا آکتور تئاتر» از دست ایشان تقدیر شدم. آقای انتظامی به همراه همسر بزرگوارشان چند دفعه به تماشای آن تئاتر آمدند. خلاصه لطف خدا و مردم  با من بوده که تاکنون توانسته‌ام ادامه بدهم.

 

* طی چند سال اخیر فیلم هایی مثل «اخراجی‌ها»، «خوابم می‌آد»، «رسوایی» و این اواخر «جا ب جا» که شما در آنها حضور داشتید فروش قابل توجهی داشتند. اینکه اکبرعبدی همچنان تماشاگر را به سالن سینما می‌آورد در روحیه شما چه تأثیری دارد؟

لطف خداست. دست مردم را می‌بوسم. من وارد دهه چهل زندگی هنری‌ام شده‌ام. اینکه با گذشت زمان مردم هنوز من را قبول دارند لطف خدا و عنایت آنهاست.

 

* شما معیارهای مشخص و کلیشه‌ای ورود به بازیگری اعم از چهره  و فیزیک، پول، پارتی، و یا تحصیلات آکادمیک در رشته بازیگری را برهم زدید. با ورود شما و بازیگران دیگری مثل شما به سینما، شمایل کلی و کیفیت بازیگری عوض شد.

من از 8 سالگی زحمت این کار را کشیده‌ام. به قولی خاک صحنه خوردم. این استمرار به علاوه شانس و شاید وجود کمی استعداد، باعث شد بتوانم وارد شوم و این حضور تداوم داشته باشد. بازیگری به عقیده من یک جوهره ذاتی می‌خواهد. کلاس و تحصیلات این جوهره را قوت می‌بخشند.  با کلاس بازیگری رفتن نمی‌توان حمید جبلی یا… شد. استعداد بازیگری با در کسی هست یا نیست.

 

* بعضی می‌گویند که اکبر عبدی در همه مصاحبه‌های خود از پول صحبت می‌کند. چرا در بیشتر گفتگوهایتان بحث پول را پیش می‌کشید؟

البته الان شما پیش کشیدید (باخنده). ببینید گاهی تهیه‌کننده‌ها حتی جواب تلفن هم نمی‌دهند. شاید آن مصاحبه روزنه‌ای باشد تا بتوانی ابراز گله کنی. ما که بیشتر حق از خودمان نمی‌خواهیم. اگر یک فیلم 7 میلیارد تومان بفروشد که نمی‌گوییم بیشتر از قرار دادمان به ما پول بدهید. ما فقط وقتی حق‌مان را نمی‌دهند از آن صحبت می‌کنیم.  مثلا همین فیلم «خواب‌زده‌ها» توافق کردیم که با اتمام فیلمبرداری تسویه حساب شود. اما تا حالا که حدود 4 _5 ماه از شروع فیلمبرداری می‌گذرد و کار تمام شده هنوز تسویه نکرده‌اند. آن زمان که آقای جیرانی در برنامه «هفت» بود می‌رفتیم آنجا از بد حسابی‌ها گله می‌کردیم. وای به روزی که بگندد نمک. حالا باید برویم از آقای جیرانی کجا گله کنیم؟

 

* پیش آقای گبرلو!

نه واقعا اینطور است. ما وقتی بد حسابی می‌بینیم از آن صحبت می‌کنیم.

 

* فروش قابل توجه فیلم‌هایی که شما در آنها حضور دارید، در تعیین دستمزدتان و بالارفتن آن برای پروژه بعدی، تأثیر گذار است؟

نه. سینمای ایران گاهی توان تغییر و بالا بردن دستمزد را ندارد. در سینمای آمریکا که یک فیلم به طور همزمان در 3400 سالن سینما در جهان اکران می‌شود مطمئنا فروش‌ها در دستمزد بازیگران تأثیر دارد. اما در سینمای ما که فکر می‌کنم تنها فیلمی که توانست 160 سالن سینما را به طور همزمان داشت «آدم برفی» بود، فیلم‌ها بتوانند خرج خوشان را در بیاورند خیلی است.

 

* جنس بازیگری خودتان را همسو با کدام یک از سیستم‌های  بازیگری مثل مِتُداکتینگ یا بازیگری استانیسلاوسکی و… می‌دانید؟

من متأسفانه سواد آکادمیک در بازیگری ندارم. رشته دیپلمم هم تراشکاری و فنی بوده است. یک سری کتاب درباره تئوری بازیگری در زمان جوانی که وقت بیشتری داشتم خوانده‌ام و سر صحنه تئاتر و سینما از دوستان یاد گرفته‌ام. اما به طور کلی سیستم من سیستم خودم است، مِتُدعبدی. اینطور که دوستان می‌گویند اگر من استعدادی دارم، ذاتی است و لطف خدا.

 

* در خانواده‌تان کسی با این استعداد  وجود داشته،  که بتوانیم بگوییم استعداد شما یک اتفاق ارثی است؟

بله دایی‌ام. بچه حلال زاده به دایی‌اش می‌رود. خدارحمت کند دایی کوچکم آدم بامزه و عجیبی بود. به طوری که می‌توانسته همزمان که می‌خندد سریع گریه کند و اشک بریزد. مثلا وقتی یکبار در  شهرداری کارش گیر کرده بود، می‌زند زیر گریه و مسئولان کارش را سریع راه انداخته بودند، بعد که بیرون می‌آید می‌خندد و آنها هم متوجه می‌شوند.

 

* جالب است. در سریال جدید مسعود ده نمکی«معراجی‌ها» که قرار است نسخه سینمایی هم داشته باشد. دعوت به کار نشدید؟

نه. اما شنیده‌ام که فیلمبرداری را شروع کرده‌اند.

 

* پیش‌بینی‌تان چیست؟ به نظرتان بدون حضور شما فیلم مورد استقبال قرار می‌گیرد؟

انشالله که مورد استقبال قرار می‌گیرد. نمی‌توان گفت چون من بازی می‌کردم فیلمش می‌فروخته ، مطمئنا مخاطب مجموع زحمات را دوست دارد.

 

* در سینما دوست دارید با کدام کارگردان کار کنید؟

من آرزومندم در کارنامه‌ام همکاری با استاد بهرام بیضایی هم باشد.  زمانی برای فیلم سینمایی «چه کسی رئیس را کشت» در خدمت ایشان بودم حتی 50 دقیقه‌ای برای تست جلوی دوربین بازی کردم اما آن کار به سرانجام نرسید. بعدها خود آقای بیضایی گفتند بارها آن تست را نگاه کردم و دوستش داشتم. همکاری با استاد کیمیایی هم تا به حال اتفاق نیفتاده.

 

* با اصغر فرهادی دوست دارید کار کنید؟

چه کسی دوست ندارد؟

 

* فرج الله سلحشور.

چرا او هم دوست دارد. (می‌خندد).

 

* وضعیت سینما در روزهای اخیر با مدیریت جدید را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آقای ایوبی واقعا شروع خوبی داشته است. او با فراهم کردن مهمانی روز سینما و دعوت از همه طیف‌های سینمایی نشان داد که دنبال ایجاد همبستگی است و یارکشی نمی‌کند. بازکردن خانه سینما هم اتفاق خوبی بود. سینما نباید به این وری و آن وری تقسیم شود. مگر سینما چقدر است که بخواهیم تقسیم بندی‌اش کنیم. در درجه اول همه ایرانی هستیم در درجه دوم عضو خانواده سینما. واقعا باید فکر کرد در کل این کهکشان ما کجای کاریم و چقدریم که بخواهیم باهم خوب نباشیم؟ من از همین جا از حسین فرحبخش به خاطر آن مصاحبه که تیتر کرده بودند «به فرحبخش تسلیت می‌گویم» عذر خواهی می‌کنم. من با شوخی گفتم و در آخر مصاحبه هم گفتم که رفاقت و همبستگی نیاز سینمای امروز ما است.

 

* وضعیت سینما در دولت محمود‌ احمدی‌نژاد را چطور دیدید؟

ببینید احمدی نژاد که سینماگر نبود. افرادی که برای سینما به  او مشاوره می‌دادند و مدیر پیشنهاد می‌کردند بد عمل کردند. من واقعا نمی‌توانم ایرادی از او بگیرم. نه به خاطر اینکه به من سکه داده است. به این دلیل که مثلا وقتی مریض شدم به من زنگ زد و تلفنی صحبت کردیم و آقای مشایی هم به عیادتم آمد. یا وقتی مادرم مریض شده بود همسر آقای احمدی نژاد به عیادت مادرم آمد.

 

* در آخر نظرتان درباره مذاکره و ارتباط تلفنی  آقای روحانی  با  اوباما رئیس جمهور آمریکا چیست؟

اوباما آدم خسیسی است. حق هم دارد بنده خدا در آفریقا درس خوانده و تلاش کرده شده رئیس جمهور. پس قدر پولش را می‌داند. گذاشته آخرین لحظه که آقای روحانی قصد برگشت به ایران داشته به او زنگ زده است. ترسیده مجبور شود 40-50 نفر را ناهار دعوت کند و در کاخ سفید هم جا نباشد.

 

mehdi098 بازدید : 18 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
یادداشت/حسین قدیانی

اگر مذاکره با آمریکا از آداب دیپلماسی کاری به صواب و ثواب است، پس چه لزومی دارد زنگ اول را شما به اوباما پاس بدهید و او به شما؟! و اگر علاج همه مشکلات است، چرا هر که زنگ اول را زده، با افتخار به این تماس پز نمی‌دهد؟

خبرگزاری فارس: آمریکا «دلال تحریم» است، نه «حلال تحریم»

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، حسین قدیانی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: تلفنی که قرار بود چند سانتی‌متر از دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و امریکا کم کند، ظاهراً چند تایی هم آجر اضافه کرده به این دیوار! فی الحال در اغلب رسانه‌های دنیا، اصل مکالمه تلفنی اوباما و روحانی، ایضاً محتوای آن، تحت‌الشعاع این مهم قرار گرفته که زنگ اول را چه کسی زد؟! و «چه کسی بود صدا زد سهراب؟!» اما به راستی، چرا این همه برای جهانیان مهم است که تماس اول از ناحیه روحانی بوده یا اوباما؟! و آیا چنین حساسیتی فی نفسه بیانگر اوج دشمنی استراتژیک میان امریکا و ایران نیست؟! اگر اختلافات معمول دیپلماتیک، با یک تماس تلفنی و احیاناً یک دیدار عمومی و چند تایی هم ملاقات خصوصی حل می‌شود، باید دید دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و امریکا چقدر بلند است که هم روحانی و هم اوباما را مجبور می‌کند که بعد از صحبت تلفنی، خیلی صریح و رسا سخن از اصول جداگانه و محکم خویش برانند؟! روحانی بر عزت، حکمت و مصلحت و عدم عدول از سیاست‌های رهبر انقلاب سخن بگوید، اوباما نیز بر امتداد دوستی امریکا و اسرائیل؟! حالیا! هر دو اعلام برائت کنند از زنگ اول! من اما از آنجا که هر گونه سخن گفتن با سران روسیاه، جلاد و خونریز کاخ سفید را دون شأن بلندبالای فقط یک شهید از خیل شهدای جمهوری اسلامی می‌دانم، سؤالم را بسنده می‌کنم به طرف ایرانی ماجرا و از رئیس قوه مجریه می‌پرسم؛

«اگر حتی مذاکره با امریکا هم از آداب دیپلماسی و در این شرایط، کاری به صواب و ثواب است، پس چه لزومی دارد زنگ اول را شما به اوباما پاس بدهید و او به شما؟! و اگر علاج همه مشکلات ـ لااقل معضل تحریم برای ما و معضلات امریکا هم برای خودش ـ جز از طریق مذاکره بی‌واسطه انجام شدنی نیست، پس چرا هر که زنگ اول را زده، با افتخار به این تماس پز نمی‌دهد؟! و اگر حداقل به قول شما و جناب اوباما، گفت و گوی تلفنی «اقدام سازنده و مثبتی» بوده، چرا اوباما تلاش نمی‌کند تا بگوید؛ زنگ اول را من زدم؟! و چرا شما تلاش نمی‌کنید تا افتخار زنگ اول را که مسبب این «اقدام سازنده و مثبت» بوده، به نام خود بزنید؟! و آیا جز این است که شروع کننده به یک اقدام مفید، به حق تقدم خود باید فخر کند؟! این تماس را که من نگرفته‌ام! عاقبت، از میان شما و آقای اوباما، یکی زنگ اول را زده. هم او لطف کند و لااقل به احترام آنچه «اقدام سازنده و مثبت» می‌خواند، افتخار کند به تقدم خویش! چطور است که پز سازنده و مثبت بودن این عمل را می‌دهید، اما از پله اول داستان، مرتب اعلام برائت می‌کنید؟!» مع الاسف از میان آقایان روحانی و اوباما یکی دارد ناراستی می‌کند، لیکن از آنجا که رئیس دستگاه اجرای ما بر «دولت راستگویان» ریاست می‌کند، ما فرض را بر این می‌گیریم ـ و ان‌شاء‌الله جز این هم نیست ـ که عمل زشت دروغ از ناحیه اوباما سر زده است.

گفت:«خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج». با این تلفن و این دروغ و این الم شنگه، آنچه هرگز آنتن نخواهد داد ایفای حقوق ملت ایران است. ما صدالبته در نیت خیر نمایندگان جمهوری اسلامی تردیدی نداریم، نیز بابت رفتار و گفتار در مجموع درست دولتمردان‌مان در سازمان ملل ممنونیم، اما بسیار بعید و دور از ذهن می‌دانیم که با مذاکره بتوانیم از «امریکای دلال تحریم» «امریکای حلال تحریم» بسازیم، چراکه وقتی اوباما و نتانیاهو با هم مذاکره تلفنی بر قرار می‌کنند، بعدا سر بدیهیات تماس چانه با هم نمی‌زنند!

در «مهرآباد» جناب روحانی، همه آنچه در نیویورک انجام داد، تعبیر به «انعطاف حکیمانه» نمود. اگر «انعطاف حکیمانه» ترجمان دیگری از «نرمش قهرمانانه» باشد که قطعاً مشکلی نیست و اساساً مشکل ما بر سر نام برنامه‌ها نیست. بحث اصل کاری، راه رسیدن به «نرمش قهرمانانه» است، بی‌آنکه این نرمش، جوری صورت بگیرد که مجبور باشیم از زنگ اول آن اعلام بیزاری کنیم! از قضا برائت از پله اول اقدامی که توسط روحانی «نرمش قهرمانانه» خوانده می‌شود، فی‌حد ذاته نشان می‌دهد که ور قهرمانانه این نرمش، همراه با کاستی بوده. کم یا کلاً بی‌قهرمانانه بوده. و این قدر مسلم با آنچه مراد رهبر انقلاب بوده، نمی‌خواند. از اینها گذشته، اگر داعیه دست‌اندرکاران بر اجرای مو به موی فرامین رهبر ماست-که جز این هم انتظاری نیست- آن روی سکه «نرمش قهرمانانه» این جمله علمدار چفیه به دوش نقش بسته است که؛ «من به مذاکره با امریکا خوش‌بین نیستم». حتی پس و پیش یک تلفن هم کافی است تا پی به حکمت نهفته در فرموده‌های ولی‌امر ببریم. گمانم بدترین و دگم‌ترین تلقی از «نرمش قهرمانانه» این است که تصور کنیم این پلیتیک، تنها از راه کانال زدن با امریکا می‌گذرد.

آرمان‌گرایی ما البته جمع با واقع‌بینی است. ما از هر اقدامی که بار تحریم را از دوش جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران بردارد، استقبال می‌کنیم، اما این هم هست که اقدام غیرقهرمانانه هرگز نمی‌تواند نتیجه دلخواه به همراه داشته باشد. قرار بود خم شویم تا یه خم دشمن را بگیریم، نه اینکه بابت زنگ اول غم بگیریم!

چرخ زندگی دیپلمات‌ها باید بچرخد، به این شرط که چرخ سانتریفیوژها هم بچرخد! غرور هسته‌ای، بخش مهمی از زندگی ملت ماست و اساساً تعارضی با زندگی ما ندارد. ما هسته‌ای و زندگی را با هم می‌خواهیم. تحریم باید برداشته شود، با «گشایش» نه «سازش». ما در هسته‌ای، روی زنگ اول‌هایی که زده‌ایم، ایستاده‌ایم. ما ایستاده‌ایم و «مرگ بر امریکا» همچنان شعار ماست، «شعار زیبای وحدت آفرین ماست». حق تقدم این شعار با ملت ماست. ما دیپلمات نیستیم، اما سختی کار دیپلمات‌ها را درک می‌کنیم. من باب اعتدال، دیپلمات‌ها هم باید ما را بفهمند و احترام فرزندان انقلابی خمینی و خامنه‌ای را نگه دارند. آری، ما انقلابی هستیم و پای تمام زنگ اول‌های‌مان، جنگ اول‌های مان ایستاده‌ایم.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

mehdi098 بازدید : 20 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
نسخه چاپيارسال به دوستان
مهم‌‌ترین اخبار امروز رسانه‌های مجازی و مکتوب کشور

مهم‌‌ترین اخبار امروز رسانه‌های مجازی و مکتوب کشور از پیش روی شما می‌گذرد.

خبرگزاری فارس: خسّت اوباما از نظر اکبر عبدی/ رونالدو تماشاگر بازی ارغوان رضایی/ حاشیه‌های انتخاب «گذشته» فرهادی

mehdi098 بازدید : 22 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

یک شبکه آلمانی گزارشی را از نحوه بهره‌برداری مردان سعودی از وضعیت آوارگان سوری به ویژه زنان و دخترانی که برای در امان ماندن از جنگ به اردن پناه برده‌اند، منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: دختران نوجوان سوری در چنگال هرزه‌مردان سعودی+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس شبکه خبری «العالم»، به نقل از یک خبرنگار آلمانی گزارش داد که دختران نوجوان آواره سوری برای کمک به وضعیت معیشتی خانواده تنگدست خود، در مقابل دریافت پول به ازدواج با ثروتمندان سعودی تن می‌دهند.

این خبرنگار آلمانی گزارش داد: ما اینجا در خانه «ام ماجد» هستیم که به عنوان دلال ازدواج و فروشنده دختران سوری فعالیت می کند. در اینجا سه دختر سوری را می بینیم که منتظرند تا با همسران سعودی‌شان آشنا شوند. ام ماجد به آنها می آموزد که چگونه باید رفتار کنند.

وی به این دختران می گوید: «یک مرد سعودی 70 ساله دارم که می خواهد با یک دختر کوچک حداکثر 13 ساله ازدواج کند، کدام یک از شما می خواهید با او آشنا شوید؟»

یکی از دختران می گوید: «من»«لیلا» 14 ساله است، دختر کوچک خجالتی که با مادر و 5 خواهرش از سوریه به اردن فرار کرده و مادرش امروز او را وادار می کند ازدواج کند.

وی می گوید: من از او نمی‌ترسم اما نگرانم زیرا اولین بار است که من به خاطر مادر و خواهرانم زندگی‌ام را قربانی می کنم.

شیوخ سعودی به این دختران آواره به عنوان کالا می‌نگرند و با 2000 یورو با دختر کوچک ازدواج می‌کنند ...  سپس آنها را طلاق می دهند.

دلال ازدواج در اینجا پناهگاه دختران را می‌یابد، بسیاری از خانواده ها همه چیز را از دست داده‌اند اما دخترانشان همچنان نزد آنها هستند.

«غزل» یکی از این دختران است که برخلاف تمایل خود مجبور به ازدواج شده است یا بهتر می‌توان گفت به یک سعودی دائم الخمر، فروخته شده، او این دختر را به مدت دو ماه کتک زده و به او تجاوز کرده سپس غزل 16 ساله را به فساد کشانده است.

وی به خبرنگار آلمانی گفت: من از خودم متنفرم من خسته‌ام و در زندگی‌ام هیچ مردی را نمی‌خواهم. دوست ندارم بلایی که سر من آمده است سر هیچ دختری بیاید.

این خبرنگار آلمانی تأکید کرد: اما به نظر می رسد راه حلی برای این مصیبت در آینده نزدیک وجود ندارد تقاضا برای آنها زیاد است این وضعیت خانواده های سوری است.

mehdi098 بازدید : 14 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

نظرسنجی‌های اخیر شبکه «سی‌ان‌ان» حاکی از آن است ۷۵ درصد مردم آمریکا خواستار مذاکره مستقیم دیپلماتیک کشورشان با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای تهران هستند.

خبرگزاری فارس: ۷۵ درصد آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌های شبکه سی ان ان/او آر سی که صبح امروز، دوشنبه، منتشر شد، سه چهارم از مردم آمریکا از مذاکرات مستقیم دیپلماتیک با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد اکثریت مردم آمریکا در تمامی طبقه‌بندی‌های وابسته به آمارگیری از مذاکره ایران و آمریکا درباره برنامه هسته‌ای تهران حمایت می‌کنند.

سی ان ان گزارش کرد که 87 درصد از دموکرات‌ها و 68 درصد از جمهوری‌خواهان خواستار گفت‌وگوی دیپلماتیک مستقیم آمریکا با ایران هستند.

«کیتینگ اولاند» مدیر نظرسنجی سی ان ان در اینباره نوشت: این یک چیز تازه برای مردم آمریکا نیست. در سال 2009، همین شمار از مردم آمریکا از مذاکره با ایران استقبال کردند.

نظرسنجی سی ان ان و او آر سی در 27 تا 29 سپتامبر (5 تا 7 مهرماه) صورت گرفت و 803 آمریکایی در سراسر این کشور از طریق تلفن در آن شرکت کردند و درصد خطای این نظرسنجی 3.5 درصد بوده است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در شصت و هشتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حاضر شد و مقامات کاخ سفید برای مذاکره با ایران ابراز آمادگی کردند اما به دلیل فراهم نبودم مقدمات، چنین دیداری صورت نگرفت اما «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در هنگام بازگشت هیأت ایرانی، با روحانی تماس تلفنی برقرار کرد.

mehdi098 بازدید : 50 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به اعتماد موجود بین تهران و دمشق تاکید کرد نزدیکی دو کشور حرکتی کاملا حساب‌شده است و نتایج آن نه تنها در خصوص سوریه بلکه در همه مسائل مثبت و بازتاب آن را در همه مشکلات منطقه خواهیم دید.

خبرگزاری فارس: اسد: نتایج گفت‌وگوی ایران-آمریکا برای سوریه هم مثبت خواهد بود/ ایده استقرار نیروهای بین‌المللی عملی نیست
mehdi098 بازدید : 12 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

کمیته‌ ۵ نفره در مجلس برای بررسی میزان تحقق قانون بودجه سال ۹۲ تشکیل شده است.

خبرگزاری فارس: تشکیل کمیته ۵ نفره بررسی تحقق بودجه سال ۹۲ در مجلس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کمیته‌ای ۵ نفره در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای بررسی میزان تحقق قانون بودجه سال 92 تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، حاجی دلیگانی، کاتب، احمدی، تاج‌گردون و هاشمی نخل ابراهیمی اعضای کمیته مذکور هستند.

قرار است جلسات این کمیته هر هفته دوشنبه برگزار شود و اولین جلسه این کمیته هم امروز برگزار شد.

در این کمیته که به ریاست تاج‌گردون برگزار می‌شود، نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف دولت از جمله وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، گمرک، خزانه‌داری و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز حضور خواهند داشت.

mehdi098 بازدید : 17 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی - اندونزی

تیم ملی والیبال «ب» ایران با غلبه بر مصر عنوان قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را از آن خود کرد.

خبرگزاری فارس: پیروزی شاگردان معدنی بر مصر/ والیبال ایران قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال "ب" امروز در دیدار پایانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برابر مصر قرار گرفت و با غلبه بر این تیم، عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

شاگردان حسین معدنی در این مسابقه ست نخست را با نتیجه 30 بر 28 به حریف واگذار کردند، اما پس از آن ست‌های دوم تا چهارم را به ترتیب با نتایج 27 بر 25 و 25 بر 20 و 25 بر 16 از آن خود کردند تا روی سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات قرار بگیرند.

در دیدار رده‌بندی تیم ملی والیبال ترکیه با پیروزی 3 بر 2 برابر اندونزی، میزبان مسابقات مدال برنز را کسب کرد.

mehdi098 بازدید : 22 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)


افضلی‌فرد جزئیات جلسه ۴ ساعته کمیسیون اصل نود با اهالی فوتبال را تشریح کرد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: این کمیسیون از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی خواهد خواست عوامل پرداخت‌کننده یا دریافت‌کننده رشوه در فوتبال را شناسایی کنند.

خبرگزاری فارس: ورود ناجا و وزارت اطلاعات به پرونده رشوه در فوتبال/ کمیته سالم‌سازی در وزارت ورزش تشکیل می‌شود

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل نود با مقامات ورزشی در خصوص بررسی رشوه در فوتبال گفت: این جلسه حدود 4 ساعت به طول انجامید و مباحث متعددی در آن مطرح شد.

*پیگیری قاطعانه موضوع رشوه در فوتبال در کمیسیون اصل نود

وی افزود: کمیته ارتقاء سلامت اداری کمیسیون اصل نود موظف شد جلسات مربوط به بررسی رشوه در فوتبال را ادامه دهد و طی آن از بازیکنان، مربیان و داوران برای حضور در این جلسات دعوت به عمل آورد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر نهادهای نظارتی وظیفه خود را به صورت مطلوب انجام دهند، دیگر شاهد تخلف نخواهیم بود، تصریح کرد: کمیسیون اصل نود به عنوان یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس، موضوع رشوه در فوتبال را تا حصول نتیجه به صورت جدی دنبال می‌کند.

* کمیته سالم‌سازی در وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شود

افضلی‌فرد همچنین از تشکیل کمیته سالم‌سازی در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: قرار است این کمیته با حضور 5 عضو در این وزارتخانه تشکیل شده و مباحث مرتبط با سالم‌سازی ورزشی را دنبال کند.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح درباره پرداخت رشوه در فوتبال کشور گفت: کمیسیون این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا مردم از اتفاقات رخ داده در اینباره آگاه شوند.

*ورود وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به موضوع رشوه در فوتبال

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان اینکه در جلسه کمیسیون اصل نود مباحث اهالی فوتبال توسط اعضای کمیسیون شنیده شد، تصریح کرد: کمسیون اصل نود طی جلساتی در آینده از سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور دعوت خواهد کرد تا با حضور در کمیسیون مستندات خود درباره رشوه در فوتبال را ارائه کنند.

افضلی‌فرد همچنین اعلام کرد که کمیسیون اصل نود از وزارت اطلاعات و ناجا خواهد خواست تا افراد مرتبط با پرداخت رشوه و رشوه‌گیری در فوتبال را شناسایی کنند.

*برخورد قانونی با افرادی که درباره موضوع رشوه در فوتبال با کمیسیون همکاری نکنند

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس، با بیان اینکه برخی از مقامات فدراسیون فوتبال و همچنین مدیران باشگاه‌ها در جلسه امروز کمیسیون حضور داشتند، تصریح کرد: تعدادی از دعوت شدگان نیز در جلسه حضور نداشتند که از رئیس کمیسیون اصل نود خواستیم از آنها توضیح بخواهد، البته آنها در اولین جلسه کمیسیون حضور خواهند یافت و اگر کسی در این زمینه با کمیسیون همکاری نکند امکان برخورد قانونی با وی وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس درباره زمان جلسه بعدی کمیسیون اصل نود برای پیگیری رشوه در فوتبال هم گفت: ‌تاکنون زمان جلسه بعدی مشخص نشده اما قرار است کمیته سلامت اداری کمیسیون طی جلسات مستمری بحث رشوه در فوتبال را دنبال کند.

*معرفی متخلفین به دستگاه قضایی

افضلی‌فرد همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که گزارش  کمیسیون درباره رشوه در فوتبال تهیه شده و از تریبون مجلس قرائت ‌شد، اگر عامل یا عواملی در این زمینه تخلف کرده باشند به مجامع قضایی معرفی خواهند شد.

mehdi098 بازدید : 18 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

امروز در پی انفجار بیش از ۱۳ خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف بغداد دست‌کم ۵۱ عراقی کشته و ۱۹۰ تن زخمی شدند.

خبرگزاری فارس: انفجار ۱۳ خودروی بمب‌گذاری‌شده در دوشنبه خونین عراق/ ۵۱ کشته و ۱۹۰ زخمی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، منابع پزشکی عراقی اعلام کردند که در حملات تروریستی امروز در عراق دست کم 51 نفر کشته شدند و 190 نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، 13 خودروی بمب گذاری شده در یازده منطقه بغداد از جمله صدر، الشعب، الشعله، بغداد الجدیده، الحبیبه، الغزالیه، البیاع، الجامعه، اور، سبع البور و الکاظمیه منفجر شده است.

شدید ترین این حملات در منطقه الشعله روی داده است که در دو انفجار هم زمان در بازار الساحه یازده نفر کشته شدند و 43 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در منطقه «البیاع» نیز انفجار یک خودروی بمب گذاری شده منجر به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 22 تن دیگر شد .

در «الغزالیه» سه نفر جان خود را از دست دادند و 22 تن دیگر زخمی شدند.

 

در انفجار دو خودرو بمب گذاری شده در شهرک الشعب 6 نفر کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

یک نفر نیز در منطقه الجامعه کشته شد و 10 تن دیگر زخمی شدند، همچنین 4 نفر در منطقه أور کشته شدند و 18 تن دیگر زخمی شدند.

در کاظمیه نیز 5 نفر کشته و 23 تن زخمی شدند و سبع البور نیز شاهد انفجار دیگری بود که بر اثر آن 4 نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند، در حالی که دو تن در بغداد الجدیده کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار خودروی بمب گذاری شده دیگری که میدان حمزه در شهرک صدر را هدف قرار داده بود 5 نفر کشته شدند و 20 تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته نیز در انفجار خودروی بمب گذاری شده که مراسم ختم را در شمال شهر حله هدف قرار داده بود 30 نفر کشته و 43 تن دیگر زخمی شدند و در حملاتی که مرکزی امنیتی در اربیل را هدف قرار داده بود 6 نفر کشته و 62 تن دیگر زخمی شدند.

mehdi098 بازدید : 15 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از سایت فردو گفت: سانتریفیوژ‌های این سایت به طور کامل نصب شده و غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد در حال انجام است.

خبرگزاری فارس: سایت فردو غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را ادامه می‌دهد

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از سایت هسته‌ای فردو گفت: بازدید از سایت فردو به دنبال برخی شایعات درباره فعالیت این سایت مهم و در راستای وظایف نظارتی نمایندگان انجام شد.

وی افزود: در ابتدای این دیدار، مسئولان سازمان انرژی اتمی گزارشی از میزان پیشرفت و فعالیت سایت به نمایندگان ارائه کردند و سپس نمایندگان به بازدید از فعالیت سانتریفیوژها و آبشارها پرداختند.

وی افزود: سانتریفیوژها در سایت فردو به طور کالم نصب شده و فعالیت‌های سایت به طور کامل و بدون هیچ نقصی در حال انجام است؛ غنی‌سازی با غنای 20درصد در این سایت انجام می‌شود و تنها محدودیت موجود در ساخت ساختمان‌های اداری در این مجموعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جریان این بازدید حدود 10 نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و 2نفر از کمیسیون‌های آموزش و اجتماعی مجلس حضور داشتند و بازدید از سایت نطنز که بنا بود امروز انجام شود به زمان دیگری موکول شد.

mehdi098 بازدید : 12 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

محسن چاووشی را می‌توان از خواننده‌هایی دانست که منفی‌خوانی را از همان ابتدا در دستور کار خود قرار داده بود، اما هرچه بیشتر پیش رفت، از این منفی و تلخ‌خوانی فاصله گرفت. او پیش‌تر از اینها در مصاحبه‌های خود گفته بود به آنچه می‌خواند اعتقاد دارد و حالا با او که در آغاز از این طریق به شهرت رسید، گفت‌وگویی کوتاه کرده‌ایم. این مطلب حاصل گفت‌وگوی دنیای اقتصاد با وی است که در ادامه می خوانید:

 

ترانه‌هایتان بوی غم می‌داد، بوی تلخی قهوه، بوی سوختن، بوی ضجه زدن و … چرا؟

من‌‌ همان چیزی را که باید می‌خواندم خواندم و اصلا به این مساله که بخواهم موج یا سبک جدیدی وارد دنیای موسیقی کنم، فکر نمی‌کردم.

 

به خاطر همین ترانه‌های تلخ بود که اجازه مجاز کار کردن به شما داده نمی‌شد؟

اتفاقا من از ابتدا مجاز بودم. جالب است بدانید که اولین آلبومم مجوز شعر و آهنگ را هم گرفته بود، اما بنا به دلایلی به صورت غیرقانونی منتشر شد. ضمن اینکه این تلخی‌ها، این غم‌ها همگی از درون آدم نشات می‌گیرد. ریشه این غم و اندوه مثل خیلی چیزهای دیگر که در دنیا وجود دارد قابل بیان نیست!

من همیشه شریف خوانده‌ام و هیچ وقت از خط قرمز‌ها عبور نکرده‌ام و از‌‌ همان ابتدا هم می‌خواستم که به صورت مجاز فعالیت کنم، اما قسمت این بود که کمی دیر‌تر وارد فضای موسیقی مجاز شوم.

 

اما مدت‌هاست که از آن دنیای منفی فاصله گرفته‌ای.

من هر وقت احساس نیاز کنم چیزی لازم است حتما آن را انجام خواهم داد، منتها بهتر از قبل!
بعضی چیز‌ها در دنیا هست که نمی‌توان آنها را در قالب کلمات توضیح داد، این غم هم قابل توضیح نیست. شاید الان هم همین‌طور باشد.

 

کارهای مشترکی که با محسن یگانه خوانده‌ای همگی مورد استقبال واقع شده‌اند، نیز همه ترانه‌های منفی یا تلخ داشتند. چرا دیگر تکرار نشد؟

فکر می‌کنم محسن یگانه یک بار در یک گفت‌و‌گو توضیحات مفصلی در این مورد داده است. به هرحال در این چند سال من فقط سه بار محسن را دیده‌ام، اما در این دیدار‌ها هیچ وقت بحثی
در این مورد با هم نداشته‌ایم.

 

برای مخاطبان است که با دنیای تلخ فاصله گرفته اید؟

من همیشه به این موضوع ایمان داشته و ایمان دارم که اگر من دارم کار می‌کنم و کارم شنیده می‌شود، به دلیل وجود مخاطبان عزیزم است. اگر آنها نباشند، قطعا من ِ محسن چاووشی هم جایی در دنیای موسیقی نخواهم داشت.

دوستانی که لطف می‌کنند و من را با محبت‌هایشان حمایت می‌کنند اصل دستمزد من برای زحمات شبانه‌روزی‌ام هستند. من شب و روز کار می‌کنم تا بتوانم موسیقی بهتری برای دوستانم تولید کنم تا خدای ناکرده شرمنده محبت‌هایشان نشوم.

اگر می‌بینید کم‌حرف هستم، باور کنید فقط و فقط به این دلیل است که می‌خواهم در آرامش کامل باشم و فقط به روی کارم تمرکز کنم تا مخاطبانم از من راضی باشند. از همین جا می‌خواهم به مخاطبانم بگویم: دوستتان دارم که دوستم دارید.

 

محسن چاوشی

 

به مرور سعی کرده‌اید از آن فضا دور شوید، این را در آلبوم جدید هم لحاظ کرده‌اید. به دلیل همین متفاوت بودن است این بار سراغ اشعاری از وحشی بافقی، مولانا، شهریار، خیام نیشابوری و بابا طاهر رفته‌اید. استقبال چگونه بود؟

این اتفاقی بود که در ابتدا با واکنش‌های منفی عده‌ای از مخاطبان من روبه‌رو شد، ولی به مرور خیلی‌ها از این تغییر رویه و سبک استقبال کردند. قبل از اینکه پیشنهاد این آلبوم به من بشود، یک کار در همین فضاها داشتم. بعضی دوستان آن را شنیدند و از آن استقبال کردند و همین باعث شد انرژی من برای کار کردن در این فضاها بیشتر شود.

هر چند آن اوایل خیلی امیدی به استقبال از طرف مخاطبان نداشتم، ولی به مرور و بعد از پیگیری بیشتر مفهومی این قبیل آثار به این نتیجه رسیدم که قطعا مخاطب موسیقی من هم می‌تواند با این اشعار فاخر و کلاسیک ارتباط برقرار کند.

 

حسی که از این اشعار دارید چگونه حسی است؟

به قدری درگیر اشعار مفاخر ادبیات ایران شده‌ام که دیگر نمی‌توانم با آثار روز بازار ارتباط برقرار کنم. قصد بی‌احترامی به کسی را ندارم، فقط حال و روز این روزهایم را گفتم.

 

شما در این آلبوم هم قطعه‌ای دارید که در آن با خود سر ناسازگاری ندارید. این هم نشات‌گرفته از همان حس‌ها و انرژی‌های گذشته است؟

بله، همان طور که شاهد بوده‌اید، یکی از پرهیجان‌ترین قطعات این آلبوم قطعه «توبه نامه» است که با ترجیع‌بند «غلط کردم، غلط…» ساخته شده است. در این قطعه نگاهی انداخته‌ام به برخی اشتباهاتم در زندگی و عمر کاری. من به شدت به این قطعه دلبستگی دارم. برای همین از تهیه‌کننده خواستم که آن را حتما در آلبوم جدید بگنجاند.

 

مسبب کلام‌های از این دست (منفی) چیست؟

همیشه دنبال مقصر می‌گردیم و فکر می‌کنیم فاجعه‌ای اتفاق افتاده است. چرا نباید ترانه نفرت داشته باشیم، همیشه ترانه بازتاب کوچکی از زندگی بیرونی ما بوده است. ما که درگیر عشق و عاشقی‌های یک روزه دو روزه هستیم که وقتی صبح عاشقیم و شب فارغ، ترانه‌مان هم «خیالی نیست» می‌شود؛ چون اگر خیالی باشد، باید بترکیم!

این فضاها نشات گرفته از فضاهای روزمره زندگی هستند. حتی در میان اشعار شاعران قدیم و کلاسیک نیز اینگونه کلام‌ها هستند، ولی من که مدت‌هاست از این فضا فاصله گرفته‌ام.

میثم یوسفی در جایی گفته بود: اگر وحشی بافقی هم الان بود به تهدیدش که «از گوشه بامی که پریدیم، پریدیم» اکتفا نمی‌کرد و بدتر از اینها را می‌گفت. اصلا اینجا هم نمی‌خواهیم بحث هنر برای مردم یا برای هنر یا برای تعالی یا هنر پیشرو یا هنر وابسته و از این چیزها را باز کنیم و تکلیفشان را هم قرار نیست ما مشخص کنیم.

 

ما در مورد ترانه‌هایی حرف می‌زنیم که هیچ ربطی به هنر نداشته باشد و خیلی جاها هم اصلا ۱۰۰ درصد با هنر و ادبیات و تعاریف آنها متناقض است و اینکه این خوب است یا بد هم فعلا مهم نیست. مهم این است که ما اینطوری زندگی می‌کنیم. اینطوری حرف می‌زنیم و اینطوری ترانه گوش می‌دهیم.

البته ناگفته نماند که در این میان نیز ترانه‌های قوی و خوش‌کلام نیز پا گرفت. اینقدر نفرت و بی‌خیالی و سیاهی در نوشته‌ها و ترانه‌هایمان به دلیل شکل و شرایط کنونی زندگی است. حافظه عاشقانه نسل جوان خراب شده است.

 

درباره اعتراضی بودن هم وضع به همین منوال است؟

هر هنرمندی سبک و ایدئولوژی خود را دارد. این نظر من بود که باید این آهنگ اینگونه خوانده شود. اگر منظورتان قطعه خرمشهر است، باید بگویم آن نوع خوانش کاملا سلیقه و نظر من بوده است و دوست دارم هر فردی آنگونه که دوست دارد، دریافت خود را از کارهایم داشته باشد.

و ترانه‌سرایانی همچون امیر ارجینی و حسن صفا توانسته‌اند با این روحیات شما سازگارتر باشند.من هم با کسی تعارف ندارم. اگر من با این دو ترانه‌سرا کار می‌کنم، حتما دلیلش کار خوب خودشان بوده است.

شک نکنید که من دوست ندارم اعتماد و اطمینان طرفدرانم را از بین ببرم؛ این دوستانی که شما نام بردید خوب می‌دانند که من چه ترانه‌هایی را می‌خوانم و تقریبا به مرز مشترکی با هم رسیده‌ایم.

 

و بعد از این تلخی‌ها فاصله گرفتید؟

من همیشه دوست داشته‌ام که فضاهای جدید را تجربه کنم، علاقه دارم آن چیزی را که فکر می‌کنم درست است انجام بدهم. این بد است که حرف تکراری نمی‌زنم؟ باید به مخاطب‌ها احترام گذاشت و در چنین شرایطی نباید خود را تکرار کنم.

اگر شما اسم این را ریسک می‌گذارید، باید بگویم به خاطر طرفداران و مخاطبان این ریسک را همیشه می‌پذیرم. اماخیلی وقت‌ها حس‌هایی است که نمی‌توان با کلمات آن را بیان کرد. آهنگ خودش این حس را می‌رساند و تمام حرف‌ها در کار زده می‌شود. بقیه‌اش شعار است.

 

با حسین صفا تعامل خوبی به عنوان ترانه‌سرا دارید.

پس از سال‌ها همکاری، او دیگر با حس من آشنا شده و می‌داند که من چه چیز را می‌پسندم و می‌خوانم. حقیقت این است که صفا درد و رنج مردم را سروده و من آن را خوانده‌ام.

 

بازخوردهایی که تا امروز داشته‌اید چگونه بوده است؟

همیشه نظرات موافق و مخالف وجود دارد، اما حالا دامنه این نظرات گسترده‌تر شده است. این وظیفه رسانه‌ها است که نظرات مردم را منعکس کنند. نکته جالبی که وجود دارد در کلیات آلبوم همه آن را دوست دارند؛ حالا در جزئیات سلیقه افراد متفاوت است که به نظرم همین اختلاف سلیقه‌هاست که کار را زیباتر می‌کند. همیشه عده‌ای هستند که با قصد و نیت با هنرمندان و کارشان مخالفت می‌کنند و اگر اینگونه نباشد، باید به کار خودم شک کنم و نگران باشم.

 

بازهم از نفرت و غم خواهید خواند؟

برای من این تقسیم‌بندی شادی و غمگین و نفرت و…وجود ندارد؛ ضمن اینکه من همیشه برای آن تویی که در ترانه‌هایم هست احترام قائل بوده‌ام.

برای من موسیقی یا دلنشین است یا دلنشین نیست. اگر من یک کار شاد می‌خواندم که دلنشین نبود خیلی بد می‌شد. خوشحالم که همه کارهایم در هر فضایی که بوده مخاطب خود را داشته و توانسته با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کند. این است که طعم آهنگ را شاد می‌کند نه ترانه و شعر و ملودی و…

 

علاقه شخصی خودتان در زمینه شعر و ادبیات چگونه است؟

علاقه زیادی به ادبیات کلاسیک ایران دارم؛ قرن‌ها پیش شاعری بوده که هنوز هم حرف‌هایش مصداق دارد، این عمق کار را می‌رساند. معمولا فهم اشعار این شعرا نیاز به دقت زیادی دارد و خوشحالم که مردم نیز آنها را درک کرده‌اند. باید خوشحال باشم که این اتفاق رخ داده است. انتخاب شعر در موسیقی پاپ اهمیت زیادی دارد.

مخاطبان ما خیلی زیاد به ترانه‌ها دقت می‌کنند و مدام آن را زیر لب می‌خوانند. تلاش کردم شعرهایی را انتخاب کنم که جامعه ما هنوز با آن درگیر است و فکر می‌کنم نوع موسیقی‌ای که برای این شعرها انتخاب کردم دلیل دیگری باشد برای اینکه مخاطبان آن رابهتر بپذیرند.

mehdi098 بازدید : 15 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

لیبروی تیم ملی والیبال ایران به دلیل مصدومیت در بازی مقابل قزاقستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی بیمارستان شد.

خبرگزاری فارس: ظریف روانه بیمارستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد ظریف در ست نخست مسابقه با قزاقستان در اثر برخورد با حمزه زرینی از ناحیه دنده دچار مصدومیت شد، اما با وجود درد شدیدی که احساس می‌کرد تا پایان مسابقه در میدان باقی ماند.

پس از پایان مسابقه، ظریف به همراه امیر خوش‌خبر و سیامک افروزی سرپرست و پزشک تیم ملی راهی بیمارستان شد تا وضعیت خود را بررسی کند.

تیم ملی والیبال ایران فردا (یکشنبه) در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف کویت می‌رود.

mehdi098 بازدید : 13 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

دارندگان خط همراه اول و علاقمند به بازی‌های آنلاین از این به بعد می‌توانند بدون اینترنت، به صورت فردی و یا جمعی با گوشی خود بازی کنند.

خبرگزاری فارس: بدون نیاز به اینترنت و با گرفتن یک کد با موبایل بازی کنید

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، برای نخستین بار فناوری یو اس اس دی یا همان سرویس پیام برخط در خدمت علاقمندان بازی‌های موبایلی قرار گرفت.

علاقمندان بازی‌های موبایلی می‌توانند با استفاده از کد #26201* در قالب سرویس های همراه اول به صورت فردی و دسته جمعی از بازی های ارائه شده استفاده کنند.

یک مؤسسه دانش بنیان ایرانی به عنوان طراح و ارائه دهنده این سرویس در قالب اپراتور همراه اول، این امکان را فراهم کرده است تا علاقمندان بازی‌های موبایلی با شماره‌گیری این کد بتوانند به صورت فردی یادسته جمعی و بدون اتصال به اینترنت بازی های مورد علاقه خود را استفاده کنند، یا نسبت به بازی سازی اقدام کنند.

بنابر این گزارش، با ارائه این فناوری یکی از نقاط ضعف صنعت ارتباطی کشور که ارائه بازی بر روی بستر یو اس اس دی بود، برطرف می‌شود.

mehdi098 بازدید : 11 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

بانک جهانی روز جمعه اعلام کرد ایران باید بدهکاری مالی گذشته خود را به این بانک باید بپردازد، چرا که پس از تماس تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی تحریم‌های غرب علیه ایران کاهش می‌یابد.

خبرگزاری فارس: بانک جهانی خواهان دریافت قسط ۶۱۶ میلیون دلاری از ایران شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بانک جهانی روز جمعه اعلام کرد که ایران باید بدهکاری مالی گذشته خود را به این بانک بپردازد. 

این امر به تماس تلفنی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  و حسن روحانی رئیس جمهور ایران بر می‌گردد که روابط بین دو کشور پس از 30 سال  برقرار شده است.

بانک جهانی در ماه‌های گذشته اعلام کرد، دلیلی برای از سرگیری بدهکاری ایران به بانک نبود تا ایران بتواند با توجه به فشارها و تحریم‌های اقتصادی این مبلغ را بپردازد.

ایران در آن زمان به دلیل محدودیت حمل و نقل پول به خاطر تحریمهای یکجانبه غرب علیه ایران نتوانست بدهکاری 616 میلیون دلاری خود را به بانک جهانی بپردازد، تحریم‌های غرب علیه این کشور مانع این امر شده بود.

همه این مبالغ بدهی ایران مربوط به گذشته است و به سال 2005 بازمی‌گردد.

بانک جهانی در ادامه می‌افزاید، بدهکاری گذشته ایران  به دلیل از سرگیری ارتباطات اخیر از روز جمعه از سرگرفته شده است. در این خصوص مطالب بیشتری از سوی بانک جهانی منتشر نشده است.

در ادامه این خبر،  به تماس تلفنی اوباما و روحانی اشاره شده است که روابط می‌تواند تاثیری در خصوص برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد. اوباما همچنین اشاره داشته است که این فرصتی برای بیرون رفتن ایران از انزوا با غرب است.

به گزارش فارس، بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران پیش از این در گفت‌وگویی تفصیلی به فارس گفت:

تحریم‌ها دلیل تأخیر در بازپرداخت اقساط وام‌های این کشور به بانک جهانی بوده‌اند. بانک جهانی به تازگی ایران را به دلیل عدم پرداخت بدهی در وضعیت «عدم اجرای تعهدات» قرار داده است.

بهروز علیشیری در واکنش به این بیانیه، ایران را «یکی از خوش‌حساب‌ترین کشورها» در ایفای تعهدات قراردادهای مالی بین‌‌المللی خود دانسته و گفته است که جمهوری اسلامی به زودی اعتراض رسمی خود را به رئیس بانک جهانی ارسال خواهد کرد.

بهروز علیشیری که جانشین نماینده ایران در بانک جهانی است، اظهار داشته که بانک مرکزی ایران در روزهای 7 و 15 ژانویه «به بانک واسط مورد پذیرش بانک جهانی دستور پرداخت صادر کرده، اما این بانک واسط، منابع مورد نظر را برگشت داد».

علیشیری سپس اضافه کرده است که بعد از پیگیری‌های چندین باره نمایندگان ایران در بانک جهانی، نهایتا روز 4 ژوئن (24 خردادماه) مدیر بانک جهانی اعلام می‌کند که اجازه نقل و انتقال را از طریق بانک واسط، از مقامات ذیربط آمریکایی گرفته است.

وی گفته است: «ما عملاً از پانزدهم ژانویه تا چهارم ژوئن به مدت پنج ماه بر اساس حدوث شرایط عدم اختیار و خارج از کنترل، علیرغم آمادگی برای پرداخت‌ها، امکان پرداخت نداشتیم و این شرایط خارج از اراده ما بوده است.»

mehdi098 بازدید : 25 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به سخنان خاتمی مبنی بر عدم افراط‌گری اصلاح‌طلبان، گفت: تندروی‌های دوم خردادی‌ با سردمداری بیگانگان فتنه 88 را ایجاد کردند و این دقیقا مصداق بارز افراطی‌گری اصلاح‌طلبان است.

خبرگزاری فارس: فتنه 88 مصداق بارز افراطی‌گری اصلاح‌طلبان است/تغییرات فعلی ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد

سید کمال‌الدین سجادی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره سخنان اخیر خاتمی مبنی بر اینکه اصلاحات هیچگاه دچار افراطی‌گری نبوده است، اظهار داشت: در زمان اصلاح‌طلبان افراطی‌گری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای بسیار شدید و تصفیه افراد نزدیک به اصولگرایی در وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت خارجه مشهور بود.

سجادی با بیان اینکه در دوران اصلاح‌طلبان خیلی از دیپلمات‌های اصولگرا به اجبار از سمت خود کنار رفتند، تصریح کرد: آنها در عین حال که شعار شایسته‌سالاری سر می‌دادند دست به تصفیه نیروهای اصولگرا می‌زدند.

سخنگوی جبهه پیروان فتنه 88 را نمونه بارز افراطی‌گری برشمرد و با تأکید بر اینکه این رفتار سیاسی اصلاح‌طلبان هیچگاه فراموش نمی‌شود، خاطر نشان کرد: روزنامه‌های زنجیره‌ای در قبال گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت موضع‌گیری داشتند که این مصداق بارز افراطی‌گری در آن زمان بود.

وی با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات یادآور شد: اصلاح‌طلبان تندرو باید بدانند که تغییرات فعلی ربطی به آنها ندارد و امر نباید بر آنها مشتبه شود.

سجادی با طرح این پرسش که خسارات فتنه 88 محصول کار چه کسانی بود، گفت: تندروی‌های دوم خردادی‌ با سردمداری بیگانگان، فتنه 88 را ایجاد کردند و خسارات زیادی را به نظام وارد آوردند و این دقیقا مصداق بارز افراطی‌گری آنها است.

mehdi098 بازدید : 10 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید با ۲۶ هزار تومان کاهش ۹۴۵ هزار تومان و دلار با ۹۰ تومان نزول ۲۹۶۰ تومان شد.

خبرگزاری فارس: سکه ۲۶ هزار تومان کاهش یافت، دلار ۹۰ تومان+جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی  قیمت انواع سکه و ارز امروز کاهش یافته به طوری که قیمت سکه طرح جدید با 26 هزار تومان کاهش 945 هزار تومان شد.

همچنین سکه طرح قدیم 23 هزار تومان افت کرد و 943 هزار تومان شد و نیم سکه با کاهش 9 هزار تومانی 496 هزار تومان به فروش رسید.

ربع سکه بدون تغییر 310 هزار تومان، سکه گرمی با 5 هزار تومان کاهش 200 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 96 هزار و 496 تومان تعیین قیمت شد.

اونس جهانی امروز با 70 سنت افت 1337.20 دلار، یورو با 100 تومان نزول 4000 تومان، دلار با 90 تومان افت قیمت 2960 تومان و درهم با 42 تومان کاهش 808 تومان درج قیمت شد.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 945.000 تومان 26.000_ تومان
سکه طرح قدیم 943.000 تومان 23.000 _تومان
نیم سکه 496.000 تومان 9.000 _تومان
ربع سکه 310.000 تومان 0
سکه گرمی 200.000 تومان 5.000 _تومان
هر گرم طلای 18 عیار 96.496 تومان 2539_ تومان
اونس 1337.20 دلار 0.70_ دلار
دلار 2960 تومان 90_ تومان
یورو 4000 تومان 100_ تومان
درهم 808 تومان 42_ تومان

انتهای پیام/م

 


دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

mehdi098 بازدید : 12 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

 

وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره زمینه‌هایی که موجب شد رؤسای جمهوری ایران و آمریکا با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشته باشند، توضیحاتی ارائه می‌دهد.

خبرگزاری فارس: ظریف درباره گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما به مجلس توضیح می‌دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دعوت کرده تا در جلسه این کمیسیون حضور یابد.

قرار است وزیر امور خارجه در این جلسه، گزارشی از روند گفت‌وگوها، ملاقات‌ها و نشست‌های برگزار شده در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دستاوردهای این سفر به اعضای این کمیسیون ارائه دهد.

همچنین ظریف درباره زمینه‌هایی که موجب شد بین روحانی و اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگوی تلفنی انجام شود، توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 720
  • بازدید کلی : 8,988