loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 15 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

«دوایت آیزنهاور» جرأت آن را داشت که برای دفاع از منافع ملی آمریکا با حمله اسرائیل به مصر مخالفت کند و حتی اولتیماتوم صادر کند. آیا آقای اوباما هم تا این حد جرات ایستادگی در برابر خواسته‌های تل‌آویو را دارد؟

خبرگزاری فارس: تا وقتی اوباما «آیزنهاور» نشود، سخن از احترام متقابل با ایران بی‌معناست

«جوش ایرنست»، سخنگوی کاخ سفید اخیرا در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که کشورش آماده است تا بر اساس «احترام متقابل» با ایران گفتگو کند. موضوع این گفتگو نیز همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، برنامه هسته‌ای ایران است که علی‌رغم تاکیدات مکرر ایران مبنی بر صلح‌آمیز بودن آن و دلالت گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر عدم انحراف آن از مسیر صلح‌آمیز، غرب اصرار دارد که ممکن است دارای ابعاد نظامی باشد.

کاخ سفید که از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده تا سیاه‌ترین مقدرات را برای ملت ایران رقم بزند، مدعی شده است که تمایل این روزهای ایران برای مذاکره نشان‌گر کارآمدی تحریم‌های غرب علیه ایران است. سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شده است که پنجره دیپلماسی تا همیشه برای ایران باز نخواهد بود.

البته تردیدی نیست که تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن و متحدانش آثار مخربی بر اقتصاد ایران داشته است. این روزها علاوه بر قیمت بالای مواد غذایی، بسیارند بیمارانی که داروهایی را که به راحتی پیش از این تهیه می‌کردند، دیگر نمی‌توانند در داروخانه‌ها بیابند. البته تحریم تنها عاملی نیست که به مشکلات کنونی انجامیده است، سوءمدیریت‌ها شاید بیشترین تاثیر را در بروز مشکلات برای مردم داشته باشند. شاید تحریم تنها این فرصت را به‌وجود آورد تا روشن شود که از دیرباز در این کشور تا چه حد سوءمدیریت اقتصادی وجود داشته و دارد.

با این حال، تردیدی نیست که نفس تحریم نمی‌تواند با احترام متقابل سازگاری داشته باشد. به هرحال تحریم‌های واشنگتن برای مردم ایران مشکلاتی پدید آورده است و همین مساله با احترام به مردم ایران همخوانی ندارد. چطور می‌توان ادعای احترام به مردم یک کشور را مطرح کرد اما از رنج کشیدن آنها به عنوان موفقیت دیپلماسی خود نام برد؟ این تحریم‌های ظالمانه تنها در راستای سیاست اجبار قابل تفسیرند، نه احترام متقابل!

واشنگتن زمانی می‌تواند از احترام به ایران سخن بگوید که دست‌کم بخشی از تحریم‌های ضدایرانی را لغو کند اما یک سوال در اینجا مطرح است: «در حالی که بخش اعظم این تحریم‌ها به قوانین کنگره بدل شده‌اند، آیا دولت ایالات متحده توان آن را دارد که آنها را لغو کند؟»

در شرایطی که می‌دانیم سطح نفوذ لابی‌های صهیونیستی و وهابی در کنگره آمریکا بسیار بالاست، بدیهی است که بعید است این کنگره دست به تقلیل تحریم‌های ضدایرانی بزند. اوباما نمی‌تواند به طور یک‌جانبه تحریم‌های ضدایرانی را لغو کند و اگر هم بخواهد چنین کاری بکند باید پاسخگوی لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و نومحافظه‌کاران مستقر در کنگره باشد.

در چنین شرایطی استفاده از عبارت «احترام متقابل» بی‌معنی است. اگر احترام متقابل یعنی تبریک گفتن عید نوروز به مردمی که به‌خاطر فشارهای تحریم‌ها تعطیلات نوروزی‌شان از رنگ و رو افتاده است، معنایش احترام نیست، تزویر است!

شاید اوباما تصمیم داشته باشد دوستان اروپایی خود را تشویق به لغو تحریم‌ها کند و خود با صدور معافیت از تحریم، به این روند کمک کند اما باز هم نام این کار احترام متقابل نیست و اگر هم باشد، احترام متقابل بین ایران و اروپا است نه ایران و ایالات متحده.

دولت آقای اوباما زمانی می‌تواند از احترام متقابل با ایران سخن بگوید که با تمام توان در این سال‌های آخر زمام‌داری خود، از سطح خصومت با جمهوری اسلامی ایران بکاهد. به‌رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران و تلاش برای خروج پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد و بازگشت آن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دو گام مهم در مسیر کاهش خصوت تلقی می‌شوند.

امروز رادیو فردا گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عازم اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد است تا تلاش‌های تیم سیاست خارجی رئیس‌جمهور جدید ایران را با لابی‌های خود خنثی کند. نیازی به گفتن نیست که سنبه صهیونیست‌ها در نیویورک از ایران بسیار قوی‌تر است.

در سال 1956، «دوایت آیزنهاور» جرات آن را داشت که برای دفاع از منافع ملی آمریکا و جلوگیری از بازگشت بریتانیا و فرانسه به خاورمیانه، با حمله مشترک این دو کشور و اسرائیل به مصر مخالفت کند و حتی اولتیماتوم صادر کند. آیا آقای اوباما هم تا این حد جرات ایستادگی در برابر خواسته‌های تل‌آویو را دارد؟

برای روشن شدن این واقعیت تنها چند ماه صبر لازم است اما تا زمانی که اوباما به راه آیزنهاور نرود، سخن از احترام متقابل با ایران بی‌معناست.

mehdi098 بازدید : 37 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

قیمت خودرو در بازار همزمان با کاهش نرخ ارز و همچنین رکود خرید و فروش، اندکی کاهش یافت به طوری که قیمت خودروهای داخلی و خارجی بین 500 هزار تا 7 میلیون تومان افت داشته است.

خبرگزاری فارس: سقوط نرخ ارز قیمت خودرو را کاهش داد/ ۵۰۰ هزار تا ۷ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، استقبال کم خریداران بازار خودرو و کاهش نرخ ارز طی روزهای اخیر باعث افت اندک قیمت خودرو در بازار شد.

در حال حاضر هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 به قیمت 36.5 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که افت قیمت 500 هزار تومانی را نسبت به روزهای قبل نشان می‌دهد.

همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 6 با افت قیمت 2 میلیون تومانی در بازار، 49 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز با افت 500 هزار تومانی به 38 میلیون تومان رسیده و در عین حال، قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V9 با افت یک میلیون تومان به 51 میلیون تومان رسیده است.

پژو 207 دنده معمولی نیز کاهش قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر 47 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مورد قیمت پژو 405 بنزینی به عنوان پرفروش‌ترین محصول ایران‌ خودرو نیز باید به ثبات قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 28 میلیون تومان در بازار اشاره کرد، هرچند نوع دوگانه سوز این خودرو با افت قیمت 500 هزار تومانی، این روزها به قیمت 29.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت پژو پارس سال نیز با کاهش 500 هزار تومانی به 34.5 میلیون تومان رسیده و نوع دوگانه‌سوز این خودرو با افت قیمت یک میلیون تومانی، به قیمت 35.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در حال حاضر تندر 90 مدل E1 ایران خودرو با کاهش 800 هزار تومانی به قیمت 31.5 میلیون تومان معامله می‌شود.

تندر 90 مدل E2 ایران‌خودرو نیز با افت 500 هزار تومانی به قیمت 34 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت رانا نیز افت 500 هزار تومانی را تجربه کرده و قیمت این خودرو در بازار به 31.5 میلیون تومان طی روزهای اخیر رسیده است.

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افت 4 میلیون تومانی قیمت کمری 2013 اشاره کرد که در حال حاضر با قیمت 147 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت لندکروز نیز با افت 2 میلیون تومانی به 348 میلیون تومان رسیده است.

در مورد یاریس هاچ‌بک نیز باید به افت یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 88 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

قیمت ماکسیما نیز با افت 5 میلیون تومانی به 117 میلیون تومان رسیده و در همین حال، افت قیمت مگان نیز یک میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو 87.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت وانت پیکاپ دو کابین نیز 2 میلیون تومان کاهش یافته و به 83 میلیون تومان رسیده است.

قیمت اپتیما هم با کاهش 3 میلیون تومانی به 139 میلیون تومان رسیده و در مورد اسپورتیج 2400 سی‌سی نیز باید به افت 4 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 154 میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت سراتو کوپه نیز 2 میلیون تومان کاهش یافته و به 106 میلیون تومان رسیده است.

طی روزهای اخیر، قیمت جنسیس با کاهش 7 میلیون تومانی به 258 میلیون تومان رسیده و در عین حال، قیمت سانتافه مدل 2013 نیز با افت 3 میلیون تومانی به 242 میلیون تومان رسیده است.

قیمت سوناتا هم افت 6 میلیون تومانی را تجربه کرده و به 142 میلیون تومان رسیده است.

در همین حال، قیمت توجوی سدان با افت 4 میلیون تومانی به 33 میلیون تومان رسیده و نوع هاچ‌بک این خودرو نیز با کاهش قیمت 4 میلیون تومانی طی روزهای اخیر، به قیمت 32 میلیون تومان معامله می‌شود.

mehdi098 بازدید : 16 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

یک روزنامه آمریکایی از قول چند مقام ارشد کاخ سفید به استقبال دولت آمریکا از دیدار رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از قول یک مقام ارشد دیگر نوشت مقامات آمریکا هنگام سخنرانی روحانی جلسه را ترک نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس: واشنگتن پذیرای دیدار اوباما با روحانی است/ حضور مقامات آمریکا در جلسه سخنرانی رئیس‌جمهور ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات بلندپایه این کشور خبر داد دولت اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حال ارزیابی دیدارهای سطح بالا در هفته آینده با دولت ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور است و پذیرای تعامل مستقیم بین باراک اوباما و حسن روحانی در مقر سازمان ملل است.

مقامات کاخ سفید به این روزنامه آمریکایی گفته‌اند اوباما در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار با روحانی ندارد اما هر دو طرف پیش از آنچه می‌تواند اولین دیدار رویارو بین رئیس جمهور ایران و آمریکا باشد، با یکدیگر پیام‌هایی رد و بدل کرده‌اند.

این مقامات گفته‌اند روابط واشنگتن ـ تهران به اندازه‌ای ضعیف است که حتی دست دادن مقامات دو کشور هم می‌تواند یک نقطه عطف باشد.

این روزنامه آمریکایی افزوده هر نوع نزدیک شدن به ایران می‌تواند برای آقای اوباما خطرهایی بالقوه به همراه داشته باشد که سیاست‌هایش در خاورمیانه، به خصوص در بحبوحه انقلاب‌های کشورهای عربی انتقاداتی را به همراه داشته است.

به نوشته این روزنامه، دیدار بین مقامات ایران و آمریکا می‌تواند برای واشنگتن این خطر را به همراه داشته باشد که از زهر تلاش‌های بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران بکاهد.

یک مقام ارشد دولت اوباما گفت که حتی اگر هیچ ارتباط مستقیمی بین اوباما و روحانی اتفاق نیفتد رویه ارتباطات بین ایران و آمریکا رو به بهبود است.

این مقام دولتی گفته: «لحن تقابل، به طور محسوسی از بین رفته است. ما در مراحل اولیه آزمودن واقعی بودن یا نبودن این موضوع قرار داریم.»

مقامات آمریکایی همچنین ادعا کرده‌اند محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به واشنگتن ابراز تمایل کرده با مقامات ارشد امریکایی دیدار کند.

یک مقام دیگر آمریکایی هم به وال‌استریت ژورنال گفته: «ظریف برای چندین دیدار ابراز امیدواری کرده است.»

این مقامات همچنین گفته‌اند احتمال دارد خانم شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا با آقای ظریف بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

یک مقام ارشد آمریکا همچنین گفته انتظار نمی‌رود واشنگتن هنگام سخنرانی رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل، به طور هماهنگ از جلسه خارج ‌شوند، کاری که قبلاً انجام شده است.

mehdi098 بازدید : 12 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

یک روزنامه آمریکایی با تاکید بر نگرانی اسرائیل،‌ عربستان و امارات از توافق ایران و آمریکا نوشت: حضور روحانی در نیویورک، بزرگترین فرصت در عرصه سیاست خارجی را برای اوباما فراهم می‌کند.

خبرگزاری فارس: حضور روحانی در نیویورک؛ بزرگترین فرصت اوباما در عرصه سیاست خارجی
mehdi098 بازدید : 15 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

دلار در این لحظه به ۲۹۳۵ تومان در بازار تهران رسیده است و سکه طرح جدید هم ۹۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

خبرگزاری فارس: تداوم سقوط در بازار/ دلار ۲۹۳۵ و سکه ۹۳۲ هزار تومان+جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در یک ساعت اخیر قیمت دلار مجددا کاهش یافت و به 2935 تومان رسید.

امروز از ابتدای صبح تا این ساعت، قیمت‌ها لحظه به لحظه در حال کاهش است. قیمت دلار نسبت به روز پنج شنبه 160 تومان کاهش یافته است. قیمت یورو هم تا یک ساعت گذشته 4090 تومان بود که در حال حاضر به 4 هزار تومان کاهش یافته و درهم هم 810 تومان رسید.

طرح جدید 4 هزار تومان دیگر افت کرد در عدد 932 هزار تومان ایستاد و طرح قدیم هم 928 هزار تومان شد.

نیم سکه 493 هزار تومان، ربع سکه 305 هزار تومان،گرمی 205 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 94 هزار و 980 تومان قیمت‌گذاری شد.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 934.000 68.000_
سکه طرح قدیم 933.000 67.000_
نیم سکه 490.000 22.000_
ربع سکه 300.000 17.000_
سکه گرمی 200.000 15.000_
هر گرم طلای 18 عیار 1326.60 دلار 7041_
اونس 94.649 6.00 دلار
دلار 2935 160_
یورو 4000 140_
درهم 810 50_
mehdi098 بازدید : 11 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

 

وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل سازمان ملل، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفت‌وگو با گروه ۱+۵ به منظور یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشور باشد را مورد تأکید قرار داد.

خبرگزاری فارس: عزم و اراده ایران برای تعامل و گفت‌وگو با ۱+۵/ راه‌حل‌های تحمیلی راه‌گشای بحران سوریه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تنها راه‌حل بحران سوریه را تبعیت از اراده سیاسی مردم آن کشور دانست و افزود: راه‌حل‌های تحمیلی نمی‌تواند راهگشای بحران سوریه باشد.

ظریف در خصوص موضوع هسته‌ای، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفت‌وگو با گروه 1+5 برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشورمان باشد را مورد تاکید قرار داد.

دبیرکل سازمان ملل نیز با اشاره به بحران‌ها و معضلات موجود در عرصه بین‌المللی از گفتمان‌های مطرح شده توسط مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که معضلات جهانی از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل و فصل شود.

بان کی مون سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و دیدار با رهبران و روسای جمهور کشورهای مختلف جهان را فراز مهم سیاسی در تشریح مواضع دولت جدید جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره آلام مردم سوریه و بحران انسانی در آن کشور، خواستار مشارکت کشورمان در یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه شد.

mehdi098 بازدید : 17 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

جدیدترین دست‌آوردهای تخصصی و بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور نمایش داده خواهد شد.

خبرگزاری فارس: نمایش جدیدترین سامانه ارتباطی پیشرفته پدافند هوایی در رژه ۳۱ شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با شروع هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) جدیدترین دست‌آوردهای تخصصی و بومی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

سامانه ترپواسکتر تاکتیکی که یک سامانه ارتباطی پیشرفته است و به دست توانمند متخصصین داخلی طراحی و ساخته شده است و به تازگی و در روز دهم شهریور توسط فرمانده این قرارگاه رونمایی شد و از جمله جدیدترین دست‌آوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) است در رژه صبح روز آینده به نمایش گذاشته خواهد شد.

سامانه میثاق(2) که یک سامانه دوش پرتاب و کاملا بومی است و برای درگیری با اهداف ارتفاع پست مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز امسال در رژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس از مقابل جایگاه عبور خواهد کرد.

سامانه‌های راداری تاکتیکی نبو، کاستا، رادار بومی مطلع الفجر، رادار ملی، ماکت رادار کیهانی شهاب، ماکت رادار ثامن، رادار بهینه سازی شده اسکایگارد به همراه سامانه موشکی ارتفاع بلند اس 200، سامانه بومی مرصاد مسلح به موشک بومی شاهین، سامانه متحرک سازی شده هاگ، سامانه موشکی ارتفاع متوسط بومی یا زهرا 3 و سامانه موشکی ارتفاع پست راپیر، از دیگر تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی است که در رژه روز 31 شهریور حضور خواهند داشت.

سامانه ردیاب الکترو اوپتیک صافات، توپ 35 و 23 میلیمتری متحرک، خودروی ارتباطی تاکتیکی سیار، خودرو تجهیزات رفع آلودگی شیمیایی، خودرو و سامانه ارتباطی DZ، خودروی تاکتیکی خبیر، ون صامع ساخته شده در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی و شیلتر ارتباط مرکزی نیز از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در این رژه حضور خواهند داشت.

mehdi098 بازدید : 9 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

یک مقام آگاه در بانک مرکزی گفت: شرکت سوئیفت نمایندگی‌های دارد که برخی از آنها مدتی است برای ارائه خدمات به بانک‌های رفع تحریم شده ایرانی فعال شده‌اند.

خبرگزاری فارس: لغو تحریم سوئیفت قوت گرفت/ تلاش نمایندگی ‌های سوئیفت برای اتصال به بانک‌های ایران

یک مقام آگاه در شبکه بانکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به لغو تحریم تعدادی از بانک‌های کشور توسط دادگاه اتحادیه اروپا، اظهارداشت: احتمال لغو تحریم سوئیفت و اتصال مجدد بانک‌های لغو تحریم شده زیاد است.

mehdi098 بازدید : 14 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

مقامات ارشد دولتی، در دوران خدمت خود اموالی نظیر مدال، لوح، جواهر و اشیای تزئینی را به نیابت از سوی مردم کشور متبوع خود، از سران و مقامات کشورهای دیگر به عنوان هدیه دریافت می‌کنند که عمدتا سمبلیک و گرانبها و نمادی از روابط یک کشور با سایر کشورهای جهان است.

خبرگزاری فارس: اندر حکایت هدایای دوران ریاست جمهوری

 

mehdi098 بازدید : 19 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

رئیس جمهور ایران در خلال مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی از ستمگری‌های اسرائیل در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: روحانی: هرگز دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم/جنگ‌طلبی‌های اسرائیل باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز خبر داد حجت‌الاسلام حسن روحانی در خلال مصاحبه اختصاصی با این شبکه از ستمگری‌های اسرائیل در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد، خواستار صلح شد و گفت که ایران «به دنبال جنگ نیست.»

mehdi098 بازدید : 14 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه بی‌تقوایی اتفاقات و عوارض فتنه ۸۸ را به وجود آورد، گفت: لطف خدا، کمک امام زمان(عج) و تدابیر رهبر حکیم انقلاب موجب شد این موضوع حل شود.

خبرگزاری فارس: بی‌تقوایی فتنه ۸۸ را رقم زد/ به دلیل سکته از شورای نگهبان بیرون آمدم

 

mehdi098 بازدید : 17 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

«قدری جمیل» به روزنامه گاردین گفته است که اگر مخالفان مسلح بپذیرند، امکان برقراری آتش‌بس در سوریه تحت نظارت صلح‌بان‌های بین‌المللی وجود دارد.

خبرگزاری فارس: معاون نخست‌وزیر سوریه از احتمال اعلام آتش‌بس در این کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون نخست‌وزیر سوریه در مصاحبه با روزنامه «گاردین» با بیان اینکه درگیری‌ها در سوریه اکنون به بن‌بست رسیده، گفت دولت این کشور در کنفرانس «ژنو 2» که با موضوع آینده سوریه برگزار می‌شود، اعلام آتش‌بس خواهد کرد.

mehdi098 بازدید : 12 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه(OANA) که با حضور خبرگزاری‌های فارس، مهر و ایرنا در مسکو گردهم آمده‌اند با دیمیتری مدودف دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری فارس: دخالت خارجی در سوریه بر خلاف منشور ملل متحد یک اقدام جنایتکارانه است

 

mehdi098 بازدید : 10 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جلسات زیادی با وزرای نیرو، راه و آقای جهانگیری داشته‌ایم، پروژه‌های بزرگی که الان در دست است نیازمند تامین اعتبار بوده و باید زودتر به بهره‌برداری برسد.

خبرگزاری فارس: جلسه قرارگاه سازندگی سپاه با معاون‌اول رییس‌جمهور/ پروژه‌های در دست اجرا به تأمین اعتبار نیاز دارد
mehdi098 بازدید : 18 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدت‌هاست دارد خاک می‌خورد و این مورد را به رئیس‌جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد.

خبرگزاری فارس: قانون حجاب و عفاف مدت‌هاست خاک می‌خورد/ مداخله در سوریه برای آمریکا گران تمام می‌شود

 

mehdi098 بازدید : 9 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

ارتش در بیانیه‌ای تاکید کرد: حامیان دیروزِ صدام، امروز نیز با جنگ افروزی در منطقه و کشتار مردم بی‌گناه، درصدد تکرار اشتباهات گذشته خود هستند، غافل از آنکه هرگونه دخالت خارجی، محکوم به شکست خواهد بود.

خبرگزاری فارس: هرگونه دخالت خارجی در منطقه محکوم به شکست خواهد بود

 

mehdi098 بازدید : 17 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

 

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای تأکید کرد: امریکا و غربِ صهیونی عامل اصلی جنگ‌افروزی‌ها، ناامنی‌ها و چالش‌های فراروی صلح جهانی و خاستگاه مهندسی و مدیریت تهدید صلح هستند.

خبرگزاری فارس: امریکا و صهیونیسم عامل اصلی ناامنی‌ها و چالش‌های فراروی صلح جهانی هستند

 

mehdi098 بازدید : 13 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در صحنه سوریه شکست خورده‌اند، ‌گفت: امروز ایران به یک قدرت منطقه‌ای دارای نفوذ و تأثیر در معادلات جهانی تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: آمریکا در سوریه شکست خورد/ ایران تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده است

 

mehdi098 بازدید : 37 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سپاه تنها نهادی است که قدرت تحلیل ضعف‌های ناپیدای دشمنان و نفوذ در درون دنیای ذهن راهبردی آنان را دارد. از این رو ما از دید دشمن منبع تولید انرژی‌های نوین هستیم.

خبرگزاری فارس: سپاه یگانه نهادی است که معادلات بزرگترین امپراتوری تاریخ را تغییر داد

 

mehdi098 بازدید : 16 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (1)

سرویس: بين الملل - آسيا،خاورميانه

وزرای خارجه آمریکا و روسیه بر ادامه تلاش‌های دو کشور برای پایان دادن به مساله سلاح‌های شیمیایی سوریه و انهدام کامل آنها تاکید کردند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی روز پنجشنبه در ژنو با هم دیدار کردند و دو طرف پس از مذاکراتی چند ساعته بر تلاش برای تحت کنترل درآوردن سلاح‌های شیمیایی سوریه و نابودی آن تاکید کردند.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 747
  • بازدید کلی : 9,015