loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 33 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

بهترين و باتدبيرترين مديران در سپاه تربيت شده‌اند/ معتقد به «نرمش قهرمانانه» در ديپلماسي هستم
27 شهريور 1392-08:28:46
منبع خبر: خبرگزاري فارس
فرستنده: دبير خبر

براي نمايش كامل تصوير كليك كنيد

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح(سه‌شنبه) در ديدار فرماندهان، پيشكسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كارنامه درخشان سپاه را نشان‌دهنده عمق هويت، شخصيت و تجربيات موفق يك ملت خواندند و در تبيين مفهوم پاسداري عمومي از انقلاب اسلامي تأكيد كردند: پيام اصلي و جذاب انقلاب اسلامي، خودداري از ظلم و مظلوم واقع نشدن است و همه مسائل از جمله رفتارها و گفتارهاي سلطه‌گران بايد در چارچوب چالش اساسي نظام سلطه با اين پيام، تحليل و تفسير شود.

 

رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد سعيد ميلاد مبارك عالِم آل محمد حضرت علي بن موسي‌الرضا عليه‌السلام خاطرنشان كردند: مقامات معنوي ائمه هدي(ع)، فراتر از درك عقلاني و توصيف زباني است اما زندگي اين بزرگواران، درسي عملي و جاودانه است.

 

ايشان با اشاره به عمر ۵۵ ساله امام هشتم و امامت حدوداً ۲۰ ساله آن امام همام افزودند: حضرت علي بن موسي‌الرضا عليه‌السلام در همين مدت نسبتا كوتاه و در دوران اختناق شديد هارون با نگاهي بلندمدت، حقيقت اسلام، تفكر ولايت و مكتب اهل بيت پيامبر را بگونه‌اي گسترش و عمق بخشيدند كه دستگاه خونخوار ديكتاتور وقت از مواجهه با آن عاجز ماند و مجبور شد بر خلاف نقشه‌هاي اوليه خود آن امام بزرگوار را به شهادت برساند.

 

رهبر انقلاب روند شهادت و تدفين امام هشتم در مشهد مقدس را يك تدبير و مهندسي الهي خواندند و افزودند: بايد با همان انگيزه و نگاه امام رئوف، به كارهاي بلندمدت نگريست و برنامه‌ريزي كرد.

 

ايشان در بخش ديگري از بياناتشان با تجليل از كارنامه حقيقتاً درخشان سپاه پاسداران خاطرنشان كردند: سپاه از عمق ايمان و اعتقاد، وارد ميدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربيت باهوش‌ترين و قوي‌ترين فرماندهان و استراتژيست‌هاي نظامي، در عرصه‌هاي غيرنظامي نيز باتدبيرترين و بهترين مديران را تربيت كرد و در اختيار دستگاه‌هاي حاكميتي قرار داد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «انقلابي زيستن و انقلابي ماندن» و «ثبات قدم» را از جلوه‌هاي زيباي سپاه پاسداران خواندند و خاطرنشان كردند: اين تشكيلات قوي‌بنيه، هيچگاه به بهانه‌هايي نظير بروز تغييرات در جهان و ضرورت تغيير در داخل، از راه اصلي و صحيح منحرف نشد.

 

رهبر انقلاب با اشاره به بهانه‌جويي برخي براي توجيه وادادگي و پشيماني افزودند: اينكه دنيا تغيير كرده است نمي‌تواند بهانه‌اي براي تغيير آرمان‌ها و اهداف شود و راه درست طي‌شده را تغيير دهد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: سپاه براي حفاظت از انقلاب، حتماً بايد از تحولات و جريان‌هاي عرصه‌هاي مختلف شناخت كافي و كامل داشته باشد.

 

رهبر انقلاب در همين زمينه به يك خَلط مبحث جاري در مباحث سياسي اشاره كردند و افزودند: ضرورتي ندارد سپاه در عرصه سياسي فعاليت كند اما پاسداري از انقلاب نيازمند شناخت دقيق واقعيت‌هاست بنابراين نمي‌شود مجموعه‌اي كه بازوي نگهبان انقلاب است درباره جريان‌هاي گوناگون انحرافي، غيرانحرافي وابسته و يا ديگر جريان‌هاي سياسي، چشمي بسته و نابينا داشته باشد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه در تبيين مفهوم دقيق پاسداري از انقلاب، به بحث مهم چالش اصلي و اساسي انقلاب پرداختند.

 

ايشان با تأكيد بر اينكه نبايد چالش اصلي را به چالش‌هاي خطي، رويارويي‌هاي جناحي و تقابل‌هاي فرديِ اين و آن تقليل داد، خاطرنشان كردند: چالش اصلي، مقابله نظام سلطه با پيام شوق‌آفرين انقلاب اسلامي يعني خودداري از ظلم و مظلوم واقع نشدن است.

 

رهبر انقلاب با اشاره به نظم جديدي كه انقلاب اسلامي به بشريت ارائه مي‌كند خاطرنشان كردند: نظام سلطه دنيا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسيم كرده اما انقلاب اسلامي منطق ظلم‌ستيزي و پرهيز از ظلم را همراه آورده و اين منطق باعث شد پيام انقلاب در مرزهاي ايران محصور نماند و مورد استقبال ملت‌ها قرار گيرد.

 

ايشان دولت‌هاي جبّار، حكومت‌هاي وابسته به نظام سلطه و شبكه‌هاي غارتگر بين‌المللي را از جمله مخالفان پيام انقلاب ملت ايران برشمردند و افزودند: نظام سلطه و وابستگان آن، سه سياست اصلي «جنگ‌افروزي، فقرآفريني و فسادانگيزي» را دنبال مي‌كنند و اسلام با همه اين سياست‌ها مخالف است و اين مخالفت، مبناي چالش اساسي با انقلاب است.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه همه تحركات و توطئه‌هاي دشمنان در ۳۴ سال اخير را بايد در چارچوب اين چالش اساسي تحليل كرد، افزودند: موضوع هسته‌اي نيز بايد با اين نگاه ارزيابي شود.

 

ايشان خاطرنشان كردند: ما نه بخاطر آمريكا و غير آمريكا بلكه بعلت اعتقاداتمان سلاح هسته‌اي را قبول نداريم و وقتي مي‌گوييم هيچ كس نبايد سلاح هسته‌اي داشته باشد قطعا خودمان نيز دنبال آن نيستيم اما هدف حقيقي مخالفان ايران در اين زمينه، چيز ديگري است.

 

رهبر انقلاب افزودند: اين چند كشور البته نمي‌خواهند انحصارشان در زمينه انرژي هسته‌اي شكسته شود اما بخاطر اين موضوع غوغا راه نمي‌اندازند. بنابراين غوغا و جنجال‌آفريني آمريكا، غرب و جريان‌هاي وابسته و دلبسته به آنها را در بحث هسته‌اي بايد در چارچوب چالش عميق نظام سلطه و انقلاب اسلامي درك و تحليل كرد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين عمق خصومت مستكبران با انقلاب اسلامي تأكيد كردند: عظمت حضرت امام خميني(ره) بگونه‌اي بود كه دشمنان نيز براي ايشان احترام قائل بودند اما در عمق نگاه دشمنان هيچ كس مبغوض تر از آن آفتاب فروزان نبود چرا كه امام راحل با بصيرت كامل، اهداف خصمانه آنها را درك مي كرد و همچون سدي مستحكم، قاطعانه در مقابل آنها مي‌ايستاد.

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: امروز هم همين طور است و هر كس به پيام اصلي انقلاب پايبندتر باشد و توطئه‌ها و رفتارهاي دشمنان را در چارچوب چالش نظام سلطه با انقلاب اسلامي تحليل كند، در چشم مستكبران بيش از ديگران مورد خشم و غضب قرار دارد.

 

ايشان با اشاره به پيچيدگي‌هاي دنياي ديپلماسي افزودند: عرصه ديپلماسي، عرصه لبخند و درخواست مذاكره، و مذاكره است اما همه اين رفتارها بايد در چارچوب چالش اصلي فهم و درك شود.

 

رهبر انقلاب ضمن موافقت با حركت‌هاي صحيح و منطقي در سياست‌هاي خارجي و داخلي افزودند: با مسئله‌اي كه سال‌هاي پيش نرمش قهرمانانه خواندم موافقم چرا كه اين حركت در مواقعي بسيار خوب و لازم است اما با پايبندي به يك شرط اصلي.

 

ايشان درك ماهيت طرف مقابل و فهم صحيح هدف‌گذاري او را، شرط اصلي استفاده از تاكتيك نرمش قهرمانانه اعلام كردند و افزودند: يك كُشتي‌گير فني نيز برخي مواقع بدليل فني نرمش نشان مي‌دهد اما فراموش نمي‌كند حريفش كيست و هدف اصلي او چيست؟

 

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از بياناتشان با تأييد سخنان فرمانده كل سپاه پاسداران درباره وظايف اين نهاد افزودند: اين وظايف را با تكيه بر درك صحيح از موضوعي كه پاسداري آن را بعهده داريد و با ثبات قدم، دنبال كنيد.

 

ايشان با توصيه موكد به سپاهيان پاسدار، براي تكيه بر معنويات افزودند: البته تكيه بر معنويات هيچ منافاتي با پرداختن به اصول مادي كار و تنظيم درست آن ندارد.

 

بخش پاياني بيانات رهبر انقلاب تأكيد بر آينده درخشان انقلاب اسلامي بود.

 

ايشان براي تبيين اين موضوع كه آينده درخشان انقلاب يك واقعيت است نه يك دلخوش‌كُنك دو استدلال مطرح كردند كه اولين آن استدلالِ تجربه بود.

 

رهبر انقلاب با اشاره به تفاوت حيرت‌انگيز موقعيت كنوني كشور در عرصه‌هاي علمي، نظامي، مديريتي و اقتصادي و ديگر عرصه‌ها با اوضاع كشور در اوايل پيروزي انقلاب افزودند: همه اين پيشرفت‌ها در كوران فشار و توطئه‌هاي دشمنان بدست آمده و اين تجربه گرانبها نشان مي‌دهد هيچ مانعي نمي‌تواند ملتي مومن، منسجم و مصمم را كه راه خود را مي‌شناسد متوقف كند.

 

رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: خساراتي كه دنياي اسلام در حوادث اخير منطقه متحمل شد، ناشي از آن بود كه برخي راه را بلد نبودند و نمي‌دانستند، البته اوضاع اينگونه نمي‌ماند و بيداري بي‌سابقه اسلامي كار خود را خواهد كرد.

 

ايشان دومين استدلال خود را براي اثبات آينده روشن انقلاب اسلامي بر پايه منطق و محاسبه علمي استوار كردند.

 

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: ملت ايران با منطق و محاسبه علمي به پيش مي‌رود اما دشمن به علت ساخت متناقض دروني حتي اگر بر زبان نياورد در حال عقب‌نشيني و ضعف است و در اين رويارويي، طبعاً آينده از آن كسي است كه با حساب و كتاب به پيش مي‌رود.

 

تأكيد بر استحكام ساخت دروني نظام، استمرار پيشرفت علمي، رشد توليد داخلي و تكيه بر استعداد داخلي، آخرين نكات بيانات رهبر انقلاب در اين ديدار بود.

 

ايشان تأكيد كردند آينده درخشان انقلاب حتمي است اما تحقق دير يا زود آن بستگي به عملكرد ملت و مسئولان دارد؛ اگر متحد، مستحكم و مصمم باشيم، اين آينده زودتر محقق مي‌شود و اگر دچار تنبلي، خودخواهي و مشكلات ديگر شويم، ديرتر به سراغمان مي‌آيد.

 

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گزارشي مهم‌ترين محورهاي عملكرد حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه را بيان كرد.

 

سردار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در گزارشي با تبيين دستاوردهاي ارزشمند سپاه در عرصه‌هاي نظامي و فرهنگي تأكيد كرد امروز سپاه پاسداران با بهره‌مندي از تجارب انقلاب اسلامي قادر است قدرتمندانه از همه چالش‌هاي فراروي انقلاب عبور كرده و با نگاه به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي عزتمندانه مسير پيشرفت را بپيمايد.

 

سردار جعفري تعهد انقلابي سپاه در دفاع همه‌جانبه از آرمان‌هاي نظام، امام و شهيدان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سپاه پاسداران با قدرت بازدارندگي و همه‌جانبه، قدرت تهاجمي خود را در همه ابعاد در معرض نوسازي و آمادگي‌هاي بيشتر قرار داده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 179
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 214
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 999
  • بازدید کلی : 9,267