loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 79 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (0)
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این مملکت باید هر فرآیندی در زمینه تأسیس و راه‌اندازی مجامع دانشگاهی و مجتمع آموزش عالی با استناد به قانون انجام شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این مملکت باید هر فرآیندی در زمینه تأسیس و راه‌اندازی مجامع دانشگاهی و مجتمع آموزش عالی با استناد به قانون انجام شود.

جواد هروی نماینده قائنات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از پیگیری تاسيس دانشگاه احمدی‌نژاد خبرداد و گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در این مملکت باید هر فرآیندی در زمینه تأسیس و راه‌اندازی مجامع دانشگاهی و مجتمع آموزش عالی با استناد به قانون انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: بنابراین تأسیس دانشگاه باید با اخذ مجوز از شورای عالی گسترش صورت بگیرد.

هروی تأکید کرد: اینکه بخواهیم کارهایی فراقانونی انجام دهیم پذیرفتنی نیست و بر پیکره آموزش ضربه خواهد زد.

اين در حالي است عباس صلاحی نماینده آشتیان، تفرش و فراهان پيش از اين در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به تأسیس دانشگاه ایرانیان اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمیسیون مربوطه نمایندگان مجلس نیز خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

وی افزود: احتمال اینکه در خصوص ایجاد دانشگاه ایرانیان كه متولي آن محمود احمدي‌نژاد است، از یک رانتی از جمله رانت فرهنگی استفاده کرده باشند، وجود دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تأکید کرد: نمایندگان مجلس اصرار دارند به این موضوع رسیدگی شود تا صدمه‌ای به بافت فرهنگی کشور وارد نشود.

صلاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسئله به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.

همچنين پيشتر رضا صابري عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران درباره برخي حواشي مجوز دانشگاه ايرانيان محمود احمدي‌نژاد گفته بود: مجوز اخذ تاسیس دانشگاه در ايران دارای فرایند قانونی مشخصی است و باید تاسیس دانشگاه بر اساس این فرایند ادامه یابد.

 

وی افزود: معمولا مجوز تاسیس دانشگاه‌ها را شورای عالی گسترش صادر می‌کند بنابراین نمی‌دانم بر چه اساسی شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان را صادر کرده است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: از اینکه آیا مجوز صادر شده به خاطر ریاست احمدی‌نژاد بر شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است یا نه، اطلاعي ندارم  ولی این مصوبه قابلیت بازنگری دارد.

صابري تصريح كرد: اتفاقا شخصا موضوع تاسيس دانشگاه ايرانيان را پيگيري و از شوراي گسترش سوال پرسيدم.

وي ادامه داد: پيش از اين درخواست تاسيس چنين دانشگاهي وجود داشته و صرفا پيشنهاد اوليه محمود احمدي‌نژاد نيست.

نماينده راميان و آزادشهر خاطرنشان كرد: از آنجايي كه رئيس‌جمهور تغيير كرده و به طبع رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه رئيس جمهور است نيز تغيير كرده است بنابراين اين شورا مي‌تواند مجوز تاسيس دانشگاه ايرانيان را بازنگري كند.

صابري تاكيد كرد: بايد فرايند تاسيس اين دانشگاه كه منتسب به محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور سابق است در چارچوب قانون باشد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در پايان تصريح كرد: بنده شخصا موضوع تاسيس دانشگاه ايرانيان را در جلسه آتي اين كميسيون مطرح و پيگيري خواهم كرد.

ناگفته نماند چندي قبل يك منبع آگاه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران درباره آخرين وضعيت مجوز دانشگاه ايرانيان محمود احمدي‌نژاد و انتصاب اخير برخي از معاونان اين دانشگاه اظهار داشت: اگر احمدي‌نژاد رئيس دانشگاه باشد مي‌تواند معاونان خود را در اين دانشگاه معرفي كند، اما با توجه به اينکه انتصاب اين معاونان قبل از تاييد نهايي شورا عالي انقلاب فرهنگي انجام شده اگر يكي از اعضاي شورا در اين زمينه استفسار كند، آن زمان مسئله براي بررسي به بخش حقوقي اين شورا واگذار خواهد شد.

وي با اشاره به تبصره‌اي که در متن مصوبه دانشگاه ايرانيان احمدي‌نژاد در زمان رياست وي بر اين شورا تصويب شده است، تصريح کرد: اين تبصره تاييد دانشگاه ايرانيان احمدي‌نژاد را وابسته به تاييد وزارت علوم و بهداشت قرار داده است و اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اولين جلسه خود در دولت يازدهم  اين مسئله را بپذيرد يا نه جاي بحث دارد.

اين مقام آگاه از برگزاري اولين جلسه‌ شوراي انقلاب فرهنگي به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اواسط هفته جاري خبر داد و افزود: امكان اينكه مجوز تاسيس اين دانشگاه از سوي شورا لغو شود تنها بستگي به نظر و يا اعتراض اعضاي شورا خواهد داشت که مسلما پيگيري مي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه مديريت اين دانشگاه نيازي به تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي ندارد و تنها بايد اعضاي هيئت موسس دانشگاه به تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسند، گفت: اگر قرار باشد براساس روال موسسات غيرانتفاعي مسير طي شود بايد اساسنامه و تركيب هيئت موسس اين دانشگاه به تاييد شورا برسد اما اگر بخواهد خارج از روال اين موسسات مسير را طي کند، نوع قضيه فرق خواهد کرد.

اين منبع آگاه اساس مجوز براي تاسيس موسسات غيرانتفاعي را تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي دانست و خاطرنشان کرد: در خصوص دانشگاه ايرانيان احمدي‌نژاد اگر طبق تبصره قرار داده شده در مصوبه اخير دولت دهم عمل شود، تاييد نهايي اين دانشگاه به شوراي عالي فرهنگي نخواهد آمد، اما در صورت درخواست اعضاي شورا دانشگاه احمدي‌نژاد مانند بقيه موسسات غيرانتفاعي روال عادي خود را طي خواهد كرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 769
  • بازدید کلی : 9,037