loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 362 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: طی 6 ماه نخست امسال بیش از 28 هزار و 400 نفر از اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری فارس: دستگیری بیش از 28 هزار تبعه بیگانه در سیستان و بلوچستان / کشف 51 تن مواد مخدر

 

سردار فهیمی‌راد خبر داد
دستگیری بیش از 28 هزار تبعه بیگانه در سیستان و بلوچستان / کشف 51 تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: طی 6 ماه نخست امسال بیش از 28 هزار و 400 نفر از اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری فارس: دستگیری بیش از 28 هزار تبعه بیگانه در سیستان و بلوچستان / کشف 51 تن مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار حمید فهیمی‌راد پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طی 6 ماه نخست امسال بیش از 28 هزار و 400 نفر از اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیش از نیمی از آنها در شهریور ماه امسال دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تقریبا نیمی از این تعداد به صورت سازماندهی شده و در قالب باندهای قاچاق انسان وارد استان شده‌اند، اذعان داشت: بیشتر اتباع بیگانه که قصد ورود به خاک ایران اسلامی و حرکت به شهرهای مرکزی کشور را داشتند در مرز سراوان دستگیر شدند.

این مسئول ادامه داد: در نیمه نخست امسال بیش از 24 تن مواد مخدر توسط ماموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

فهیمی‌راد افزود: در کشفیات سوخت نیز در مدت فوق 55 درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمینه توقیف خودروهای حامل سوخت قاچاق 56 درصد و در زمینه درگیری با اشرار 58 درصد افزایش داشته‌ایم ‌که تمام عوامل‌ نیز دستگیر شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در یک سال اخیر هیچگونه راه‌بندی را شاهد نبوده‌ایم گفت: در وقوع قتل‌های مسلحانه در 6 ماهه نخست امسال 34 درصد افزایش داشته‌ایم و به دنبال آن در شناسایی قاتلان نیز 60 درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

‌وی عامل قتل‌های مسلحانه را بیشتر اختلافات قومی و طایفه‌ای عنوان کرد و افزود: در وقوع قتل‌های عادی نیز 14 درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

فهیمی‌راد اضافه کرد: از هفته ناجا سال گذشته تاکنون 819 قبضه سلاح، پنج میلیون و 532 هزار لیتر سوخت قاچاق و 147 هزار عدد محصولات فرهنگی مبتذل کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: در مدت فوق 51 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

این مسئول افزود: هم اکنون سیستان و بلوچستان از لحاظ احساس امنیت رتبه 16 را در مقایسه با دیگر استان‌های کشور دارد.

وی گفت: تاکنون پلیس‌های فتا مستقل در زاهدان، چابهار، ایرانشهر و زابل راه اندازی شده و موفقیت‌های بسیار خوبی نیز داشته است.

فهیمی‌راد ادامه داد: از هفته ناجا سال گذشته تاکنون 51 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد که در مقایسه با سال پیش از آن 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین در این مدت 56 هزار و 67 نفر اتباع بیگانه در مرزهای سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال 90 - 91 حدود 13 درصد کاهش داشته است.

فهیمی‌راد کشف 819 قبضه سلاح، پنج میلیون و 532 هزار لیتر سوخت قاچاق و 147 هزار عدد محصولات فرهنگی مبتذل را از دیگر اقدامات ماموران انتظامی از 31 شهریور 91 تا 31 شهریور امسال ذکر کرد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان از لحاظ احساس امنیت رتبه 16 را در مقایسه با دیگر استان های کشور دارد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تقدیر از عملکرد بسیار خوب پلیس فتا استان افزود: وقوع کمترین جرائم فضای مجازی مربوط به این استان است و تاکنون پلیس‌های فتا مستقل در زاهدان، چابهار، ایرانشهر و زابل راه اندازی شده و موفقیت‌های بسیار خوبی نیز داشته است.

فهیمی‌راد اضافه کرد: کنترل و بسته شدن مرزهای زمینی استان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی سبب شده است که بیشترین قاچاق به سمت دریا کشیده شود.

وی نبود امکانات تفریحی، بیکاری و اعتیاد را در سیستان و بلوچستان از جمله بسترهای ناهنجاری های اجتماعی نام برد و گفت: این مشکلات به ناامنی و ناهنجاری دامن می‌زند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 746
  • بازدید کلی : 9,014