loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 37 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

رئیس سازمان حج و زیارت از موافقت وزیر حج عربستان برای افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت اعزام زائران ایرانی در عمره آینده خبر داد و گفت: وزیر حج عربستان آمادگی خود را برای اعزام ۷۵۰ هزار زائر ایرانی در عمره آینده اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: اعزام زائران ایرانی به عمره ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، سعید اوحدی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان، با « بندر بن حجار» وزیر حج عربستان در محل دفتر وزیر حج در جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ضمن تحسین نظم زائران ایرانی، برای تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران کشورمان در مشاعر مقدسه دستور ویژه صادر کرد و همچنین برای افزایش ۵۰ درصدی تعداد زائران ایرانی در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ اعلام آمادگی کرد.

اوحدی درباره جزئیات دیدار صمیمانه با وزیر حج عربستان، گفت: در این دیدار، از دقت‌نظر کشور میزبان به لحاظ تسهیل در امر خدمت‌رسانی به زائران ایرانی تشکر کردیم. تامین خدماتی ویژه برای زائران ایرانی در ایام تشریق، در قالب یک قرارداد انجام می‌شود که طرف سعودی در این قراردادها مساعدت کرده و وزیر حج عربستان نیز دستور صریح داده که در ارائه هیچ خدمتی به زائران ایرانی، کوتاهی صورت نگیرد.

وی در تشریح خدمات ویژه‌ای که در ایام تشریق در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، گفت: در حج امسال، متراژ زمین‌هایی که در منا و عرفات در اختیار کشورها قرار می‌دهند را کاهش داده‌اند اما از متراژ زمین‌های در اختیار زائران ایرانی کم نکرده‌اند. کف چادرهای زائران ایرانی در عرفات با ۲۳ هزار تخته فرش، مفروش می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از بکارگیری ۲۵۰ یخچال برای کاروان‌ها در منا و عرفات و استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر در چادرهای زائران ایرانی در عرفات به عنوان دیگر خدماتی نام برد که برای اولین بار در ایام تشریق در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد.

اوحدی به اظهارات تحسین‌آمیز وزیر حج عربستان درباره نظم زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: دکتر بندر بن حجار در این دیدار عنوان کرد که پنج‌شنبه گذشته در مدینه حضور داشته و برگزاری دعای کمیل با حضور زائران ایرانی در جوار حرم نبوی را شاهد بوده است. وزیر حج عربستان با اشاره به انضباط در برگزاری مراسم دعای کمیل، نسبت به نظم خاص زائران کشورمان ابراز خشنودی کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت از موافقت وزیر حج عربستان برای افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت اعزام زائران ایرانی در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ خبر داد و گفت: وزیر حج عربستان آمادگی خود را برای اعزام ۷۵۰ هزار زائر ایرانی در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ اعلام کرد و به معاون وزارت حج دستور داد تا سیستم صدور ویزا برای زائران عمره‌‎گزار ایرانی از اول ماه صفر باز شود.

اوحدی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار پیام دعوت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان را به وزیر حج عربستان ابلاغ کرد که مورد استقبال وزیر حج عربستان قرار گرفت.

mehdi098 بازدید : 38 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

هواداران استقلال از ساعات اولیه صبح امروز پشت درهای ورزشگاه آزادی تجمع کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: تجمع استقلالی‌ها پشت در ورزشگاه آزادی/ جهنم برای کره‌ای‌ها آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که حدود 9 ساعت دیگر به آغاز دیدار تیم‌های استقلال و اف‌سی سئول از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا زمان باقی مانده است، اما هواداران استقلال از ساعات اولیه صبح امروز پشت درهای ورزشگاه آزادی تجمع کرده‌اند تا با باز شدن درهای ورزشگاه، روی سکوها مستقر شوند.

نکته قابل توجه اینکه تعدادی از این هواداران را هواداران شهرستانی تشکیل می‌دهند و گفته می‌شود حتی چند تن از آنها شب گذشته را در این مکان به صبح رسانده‌اند.

با توجه به نتیجه دیدار رفت و شکست 2 بر صفر استقلال مقابل حریف کره‌ای و لزوم حمایت استقلالی‌ها از تیم محبوب خود، به نظر می‌رسد ورزشگاه آزادی چند ساعت قبل از آغاز بازی مملو از جمعیت شود.

mehdi098 بازدید : 42 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست پس از مدت‌ها رفت و برگشت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بالاخره نهایی شد و در آن ازدواج فرزندخوانده و سرپرست با صلاحدید دادگاه صالح مجاز اعلام شد.

خبرگزاری فارس: فرزندخوانده‌ها عقد چه کسی می‌شوند

 

mehdi098 بازدید : 44 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

یکی از نمایندگان حاضر در جلسه مشترک دولت و مجلس به بیان جزئیاتی از مکالمه تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا از زبان روحانی پرداخت.

خبرگزاری فارس: جزئیات تازه از مکالمه تلفنی روحانی و اوباما / آمریکایی‌ها گفتند فقط با اوباما خداحافظی کنید

یکی از نمایندگان حاضر در جلسه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره نکات مطرح شده در این جلسه از سوی روحانی گفت: آقای روحانی در این جلسه به صورت مشخص گزارشی از سفرهای خود به نیویورک به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

وی با بیان اینکه آقای روحانی در این گزارش درباره تماس تلفنی اوباما نیز توضیحاتی ارائه کردند،‌ تصریح کرد: رئیس جمهور گفتند که ظاهرا در زمان حضور در نیویورک وی صلاح ندیده که دیدار با مقامات آمریکایی و اوباما داشته باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به گفته آقای روحانی ظاهرا در لحظات آخر حضور هیات ایرانی در نیویورک،‌ آمریکایی ها از هیات ایرانی تقاضا کردند که تنها در حد یک خداحافظی تماسی میان اوباما و روحانی برقرار شود.

وی تصریح کرد: ولی ظاهرا پس از تماس، این مکالمه 15 دقیقه به طول انجامیده و درباره مسائل هسته ای نیز بحث و گفت‌وگو شده است.

mehdi098 بازدید : 17 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

 

«ناکولا باسیلی»، سازنده فیلم موهن «بی‌گناهی مسلمانان»، تنها چند روز پس از آزادی از زندان، اعلام کرده که به زودی ساخت فیلم دیگری را علیه اسلام شروع خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: سازنده «بی‌گناهی مسلمانان» دوباره فیلم توهین آمیز می‌سازد

 

mehdi098 بازدید : 13 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

خاتمی قبل از نگرانی از بابت ترور؛ بیشتر باید به نگرانی های بزرگتر و سوالاتی پیرامون پرونده قتل های زنجیره ای که در دوران صدارت ایشان رخ داد، پرونده ترور مرحوم لاجوردی، چرایی حضور عواملی از گروهک مجاهدین خلق در قامت "اصلاح طلب" در کنار ایشان، چرایی تأکید بر ادامه راه مجاهدین خلق در تفکر عددی از دوستان آقای خاتمی و غیره پاسخ دهند!

خبرگزاری فارس: هواپیمای اصلاح طلبان از این فرودگاه بلند نمی شود!

 

mehdi098 بازدید : 11 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

نماینده تهران در مجلس با اشاره به تماس تلفنی روحانی و اوباما در پایان سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک گفت: این اتفاق به حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن تبدیل شد که واکاوی آن ضروری به نظر می‌رسد.

خبرگزاری فارس: تماس تلفنی با اوباما مانند ترحم بر گرگی است که هنوز خوی درندگی دارد

 

mehdi098 بازدید : 23 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

پس از مشخص شدن مدیرعامل بانک ملی، شنیده‌ها حاکی از تغییرات متعدد دیگری در سیستم بانکی است.

خبرگزاری فارس: گمانه‌های تازه از تغییرات و جابه‌جایی‌های جدید در شبکه بانکی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به دنبال تغییرات و جابه‌جایی‌های چند روز اخیر در سیستم بانکی و گمانه‌های دیگری از تغییرات جدید در این بخش به گوش می‌رسد.

بر اساس خبرهای به دست آمده، محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک صادرات ایران برای دو سال دیگر در سمت خود ابقاء خواهد شد. البته این خبر، نتیجه جلسه وزیر اقتصاد با مدیرعامل بانک صادرات بوده است.

خبر دیگر اینکه در حالی که در ابتدا قائم مقامی بانک مرکزی و یا یکی از معاونت‌های وزارت اقتصاد از گزینه‌های اصلی برای حضور پاشایی‌فام بود، با توجه به مطلوب نبودن وضعیت جسمانی وی، به احتمال زیاد به بانک ایران و اروپا می‌رود.

یکی دیگر احتمالات مطرح در شبکه بانکی، حضور حیدری مدیرعامل سابق بانک ملی در بانک تجارت است. گفته می‌شود مدیرعاملی حیدری در این بانک محتمل است.

تغییرات در شبکه بانکی به اینجا ختم نمی‌شود و برخی خبرها از رفتن علی دیواندری از بانک ملت حکایت دارد. البته هنوز نامی از فرد جایگزین وی در این سمت شنیده نشده است.

همچنین گفته می‌شود، محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی تا 5 آبان ماه امسال بازنشسته خواهد شد و به همین واسطه به احتمال زیاد فرد دیگری به جای او به این سمت منصوب می‌شود. در ابتدا گفته می‌شد طهماسب مظاهری دبیرکل بانک مرکزی خواهد شد اما وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت که تاکنون برای تصدی این سمت با او صحبتی نشده است.

به نظر می‌رسد تحولات در شبکه بانکی ادامه داشته باشد و تیم جدید مدیریتی در آینده نزدیک مشخص شود.

mehdi098 بازدید : 16 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

 

در ادامه موج تازه خشونت علیه مسلمانان روهینگیا، یک زن مسلمان در غرب میانمار کشته و ۷۰ خانه به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، در ادامه دور تازه خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار در غرب و شمال غرب این کشور، بودائیان تندرو یک زن مسلمان را کشتند و 70 خانه در یک منطقه مسلمان نشین را به آتش کشیدند.

بسیاری از مسلمانان منطقه شمال غرب میانمار از ترس حمله بودائی‌های تندرو در خانه‌های خود مخفی شده‌اند.

رویترز روز گذشته گزارش داد؛ در تازه‌ترین دور خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا، گروهی از بودائیان تندرو چند خانه را به آتش کشیده و یک مسجد را محاصره کرده بودند که با دخالت پلیس متفرق شدند. 

یک مقام امنیتی میانمار گفت: اوضاع در شهر «تاندوه» تا یکشنبه شب بسیار متزلزل بود و پلیس با شلیک تیر هوایی موفق شد ثبات نسبی را به این منطقه حاکم کند.

تاندوه در 260 کیلومتری یانگون پایتخت میانمار و در استان راخین که بیشتر مسلمانان در آن ساکن هستند قرار دارد.

کیا زان هلا رئیس یک حزب وابسته به مسلمانان گفت: بیش از 200 نفر از اراذل و اوباش بودائی به مسلمانان حمله کردند و ما از ترس و وحشت در داخل خانه‌هایمان پنهان شدیم.

میانمار بیش از 800 هزار مسلمان دارد که از طرف دولت به عنوان یک قوم مهاجر شناخته میشوند و تحت شدیدترین محرومیت‌ها و فشارها قرار دارند.

سازمان ملل از مسلمانان روهینگیا به عنوان قومی که مورد بیشترین ظلم، ستم، اذیت و آزارها قرار گرفته است یاد می‌کند.

mehdi098 بازدید : 12 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

یک کارشناس بخش صنعت گفت: بانک‌ها، بخشنامه گشایش ال‌سی با پیش‌ پرداخت ۳۰ درصدی را به بهانه وجود ابهام در مورد چگونگی پرداخت بقیه مبلغ ال‌سی اجرا نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس: خودداری بانک‌ها از گشایش ال‌سی ۳۰ درصدی/ ابهام؛ بهانه جدید سیستم بانکی

جواد باقری در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه علی‌رغم ابلاغ بخشنامه گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت 30 درصدی، این بخشنامه هنوز توسط بانک‌ها اجرایی نشده است، اظهار داشت: سیستم بانکی اعلام می‌کند که این بخشنامه ابهام دارد و به همین دلیل آن را اجرا نمی‌کند.

وی ادامه داد: سالها با پیش‌پرداخت 10 تا 25 درصدی نسبت به گشایش ال‌سی اقدام می‌شد، اما مشخص نیست که در حال حاضر این ابهام چگونه بوجود آمده است.

عضو انجمن صنایع همگن کاغذ در مورد دلیل برخی بانک‌ها برای عدم گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت 30 درصدی نیز گفت: بانک‌ها عنوان می‌کنند که در بخشنامه مربوطه، مشخص نشده که بقیه مبلغ ال‌سی به چه صورت باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این دلیل بانک‌ها فقط یک بهانه است، گفت: مشخص است که طبق روال قبل، 70 درصد بقیه مبلغ ال‌سی باید در زمان تبادل اسناد و با قیمت روز ارز پرداخت شود.

باقری با تأکید بر اینکه ابهام واقعی در این مورد وجود ندارد، گفت: بانک‌ها با یک بهانه غیر واقعی، گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت 30 درصدی را اجرایی نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: در صورت گشایش ال‌سی با پیش‌پرداخت 30 درصدی، واردات مواد اولیه تولید رونق می‌گیرد و این اقدام، قیمت تمام شده تولید را کاهش خواهد داد.

mehdi098 بازدید : 32 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

شرکت گاز پروم اکسپورت، در آمارهای اولیه امروز خود نشان داد که صادرات گاز روسیه به اروپا در ماه سپتامبر با افزایش 25 درصدی به 118.35 میلیارد متر مکعب رسید.

خبرگزاری فارس: صادرات گاز روسیه به اروپا 25 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، صادرات گاز روسیه به اروپا 25 درصد افزایش می‌یابد.

شرکت گاز پروم اکسپورت روسیه در آمارهای اولیه امروز نشان داد که صادرات گاز روسیه به اروپا در ماه جاری (سپتامبر) 25 درصد افزایش یابد.

بر اساس آمار سالانه این میزان گاز 13.5 میلیارد متر مکعب است که به نروژ و دیگر کشورها صادر می‌شد. 

گزارش‌ها نشان می‌دهد، گاز صادر شده روسیه به مقصد اتحادیه اروپا و ترکیه بوده است. 

صادرات گاز روسیه به اروپا در ماه‌های ژانویه و سپتامبر به 118.35 میلیارد متر مکعب رسید تا با این وجود 15.5 درصد از 102.46 میلیارد متر مکعب در مدت مشابه سال قبل خود بیشتر باشد.

گاز پروم روسیه یک چهارم نیاز گاز اروپا را تامین می‌کند.

گاز پروم برای افزایش صادرات گاز به اروپا قصد دارد به تولید 152 میلیارد متر مکعب در سال جاری دست پیدا کند.

این میزان تولید در سال گذشته پس از کاهش 8 درصدی خود به 139 میلیارد متر مکعب در سال رسید.

به گزارش فارس، گازپروم شرکت نفت و گاز روسی است. این شرکت، بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی و یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است.

از آنجایی که گازپروم، 25٪ درصد از گاز طبیعی مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند، لذا نبض انرژی این قاره را، در دست گرفته و به شدت در تلاش است، تا این ویژگی انحصاری را حفظ نماید. شرکت گازپروم، بزرگترین شرکت روسیه به شمار می‌رود، این شرکت همچنین بزرگترین تامین‌کننده گاز طبیعی اروپا است.

mehdi098 بازدید : 15 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

گروه‌های فلسطینی در لبنان با رهبران جنبش حزب‌الله و مقاومت اسلامی در بیروت تجدید پیمان کردند.

خبرگزاری فارس: گروه‌های فلسطینی در لبنان با حزب‌الله تجدید پیمان کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، در بیانیه صادره از سوی حزب‌الله با اشاره به تجدید پیمان گروه‌های فلسطینی با حزب‌الله آمده است که هیئتی از رهبران گروه‌های فلسطینی با «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب‌الله دیدار کرد.

این هیئت عبارت بود از «فتحی ابو العردات» دبیرکل جنبش فتح در لبنان، «علی برکه» از جنبش حماس، «ابو عماد الرفاعی» از جنبش جهاد اسلامی، «ابو حسن غازی» نماینده سازمان صاعقه، صلاح یوسف از جبهه آزادی‌بخش فلسطین، «عدنان یوسف» نماینده جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین و «حسن زیدان» از فتح الانتفاضه.

در بیانیه حزب‌الله آمده است که حاضرین در این نشست خطراتی که قدس به عنوان پایتخت اعراب و مسلمانان را تهدید می‌کند و نیز اقدامات رژیم صهیونیستی برای الحاق بیش از 80 درصد شهرها و محله‌های قدس به این رژیم و تلاش برای یهودی‌سازی قدس با استفاده از همه ابزارها و اقدامات جائرانه علیه اهالی قدس را بررسی کردند.

هیئت فلسطینی بر ضرورت همکاری و هماهنگی امت اسلامی، مبارزان و افراد شریف برای قرار دادن قدس در اولویت خود و حمایت از ساکنان قدس تاکید کرده و گفتند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

mehdi098 بازدید : 17 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

یک کارشناس اقتصادی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی گفت: حتی در صورت مذاکره با آمریکا نباید از این مسئله یعنی توجه به ظرفیت‌های درونی اقتصاد غفلت کرد.

خبرگزاری فارس: مذاکره با آمریکا نمی‌تواند جایگزین اقتصاد مقاومتی شود

 

mehdi098 بازدید : 39 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی الحیات تأکید کرد که کشورش از بهبود روابط با تهران استقبال می‌کند و دو کشور را روابط ریشه داری به هم پیوند می‌دهد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه بحرین:خواستار بهبود روابط با ایران هستیم/ قول آمریکا به اعراب

 

mehdi098 بازدید : 21 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص اینکه آیا لغو تحریم‌ها نباید اولین گام آمریکا برای نشان دادن حسن نیت این کشور باشد، تصریح کرد: این جزئیات در مذاکره ایران و 1+5 مطرح می‌شود و بنده نسبت به مذاکرات آینده خوشبین هستم.

خبرگزاری فارس: نسبت به مذاکرات آینده با ۱+۵ خوشبینم/ نیروگاه‌های جدید هسته‌ای مکان‌یابی شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم ختم شوهر خواهر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره مکان‌یابی نیروگاه‌های جدید اظهار داشت: ‌نیروگاه‌ها در سواحل جنوب و سواحل شمال مکان‌‌یابی شده‌اند اما اولویت با سواحل جنوب است.

صالحی با بیان اینکه نیروگاه‌هایی که در آینده می‌سازیم همراه با آب شیرین‌کن است، افزود: آب شیرین مورد نیاز سواحل جنوبی ما است و در حال حاضر نیز در حال مذاکره با روس‌ها هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مذاکرات با آنها خوب پیش رفته گفت: در آخرین کمیسیون مشترکی که داشتیم، در تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر ادامه همکاری بر اساس پروتکل 1995 قرار شد ادامه ساخت نیروگاه‌ها توسط روسیه انجام شود و در این مراحل هستیم اما اینکه چه تعداد نیروگاه در مرحله بعدی شروع به ساخت کنیم در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: 3 ماه است که نیروگاه بوشهر به طور مرتب هزار مگاوایت برق تولید می‌کند و تحویل بهره‌بردار ایرانی شده است.

صالحی در خصوص ادامه غنی‌ساز اورانیوم تصریح کرد: غنی‌سازی اورانیوم خواست مردم است.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات اخیر اوباما مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است، تصریح کرد: خیلی‌ها از تعامل غرب با ایران نگران هستند و این بخاطر مقاصد غیر خیرخواهانه آنهاست در حالی که جمهوری اسلامی طبق فرمایش رهبر انقلاب بارها اعلام کرده که از موضع برابر خواهان تعامل با کلیه جهان است.

وی ادامه داد: در خصوص بحث آمریکا رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند که ما در مذاکره موضوعی و در خصوص برنامه هسته‌ای مخالفتی نداریم به شرط اینکه آنها حسن نیت خود را نشان دهند و روحانی هم در همین مسیر حرکت می‌کند.

صالحی در پاسخ به این سؤال که آیا لغو تحریم‌ها نباید اولین گام امریکا برای نشان دادن حسن نیت این کشور باشد، تصریح کرد: این جزئیات در مذاکره ایران و 1+5 مطرح می‌شود و بنده نسبت به مذاکرات آینده خوشبین هستم.

mehdi098 بازدید : 36 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

دولت فدرال آمریکا در پی اختلاف میان مجلس نمایندگان و مجلس سنا بر سر لایحه بودجه، از روز سه‌شنبه رسما در وضعیت تعطیل قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: همه آنچه باید در مورد تعطیلی دولت فدرال آمریکا بدانید+جدول

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «واشنگتن‌پست»، دولت آمریکا با پایان روز دوشنبه رسما تعطیل شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا نتوانستند تا پایان سال مالی این کشور در مورد بودجه به توافق برسند.

دولت فدرال رسما از روز سه‌شنبه تعطیل شده و خدمات‌دهی بخش بزرگی از نهادهای دولتی متوقف شده است.

البته تعطیلی دولت فدرال فعلا به معنی تعطیلی همه خدمات دولتی نیست، اما بسیاری از آژانس‌های فدرال از آژانس‌های حفاظت محیط زیست گرفته تا صدها پارک ملی آمریکا از امروز درهای خود را بسته و کارکنانشان را به خانه می‌فرستند.

در ادامه نگاهی داریم به چگونگی تعطیلی دولت فدرال و بخش‌هایی که به تبع تعطیلی دولت فدرال خدمات‌دهی را متوقف می‌کنند.

چرا دولت فدرال تعطیل می‌شود؟

بخش‌های بزرگی از دولت فدرال آمریکا برای آنکه بتوانند به کار خود ادامه دهند، نیازمند دریافت بودجه سالیانه هستند. اگر کنگره نتواند در مورد چگونگی تخصیص بودجه به آن‌ها به جمع‌بندی برسد، این بخش‌ها باید تعطیل شوند. حالا هم، کنگره نتوانسته به این جمع‌بندی برسد.

مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا باید هر سال بودجه‌ای 12 ماهه برای دولت فدرال تصویب کند. در سال‌های اخیر کنگره (متشکل از مجلس نمایندگان و سنا) در تصویب این بودجه سالانه با مشکل مواجه بوده و به همین دلیل به تصویب بودجه‌های موقت چند ماهه متوسل شده است. آخرین مورد از این بودجه‌های موقت روز 28 مارس به تصویب رسید و روز 30 سپتامبر (دیشب) دوره آن به پایان رسید.

در حالت تئوری، کنگره می‌توانست پیش از مهلت انقضای این بودجه، بودجه اضطراری دیگری تصویب کند تا دولت از تعطیلی نجات یابد. اما مشکل اینجاست که مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری‌خواه و مجلس سنا با اکثریت دموکرات در مورد نحوه تصویب این بودجه با هم اختلاف دارند. مجلس نمایندگان دو روز قبل لایحه بودجه‌ای را به تصویب رساند که طرح خدمات درمانی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور را یک سال به تعویق انداخته و دریافت مالیات بر تجهیزات پزشکی را از سر می‌گرفت. مجلس سنا با این لایحه بودجه مخالفت کرد. با وجود آنکه رأی‌گیری در مورد این بودجه چند بار انجام شد، اما باز هم توافقی حاصل نشد و در نتیجه دولت آمریکا در وضعیت تعطیل قرار گرفت.

آیا تعطیلی دولت به این معنی است که تمام کارکنان دولت فدرال باید به خانه بروند؟

نه کاملا. قوانین و قواعد حاکم بر وضعیت تعطیلی، کارکنان دولت فدرال را به دو دسته «ضروری» و «غیرضروری» تقسیم می‌‌کند. دفتر مدیریت و بودجه آمریکا اخیرا با صدور بخشنامه‌ای از مدیرانت تمام نهادهای فدرال خواست با بررسی وضعیت کارکنان خود مشخص کنند که هریک در کدام دسته قرار می‌گیرند. با آغاز وضعیت تعطیل، کارکنان ضروری در محل کار خود باقی می‌مانند، اما ممکن است حقوقی دریافت نکنند. کارکنان غیرضروری هم پس از آماده‌سازی مقدمات برای تعطیلی، به خانه می‌روند.

کدام بخش‌های دولت فدرال به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند؟

بخش‌های مهم و اصلی دولت از جمله نهادهای مربوط به امنیت ملی، سلامت عمومی و یا برنامه‌هایی که به صورت قوانین دائم درآمده‌اند (نظیر امنیت اجتماعی)، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. آژانس‌های مراقبت پرواز، بخش‌های اورژانس مراکز درمانی، گشت مرزی، زندان‌های فدرال، مراکز اعمال قانون، امداد اضطراری، شبکه بانکی و شبکه توزیع برق از جمله مراکز مهمی هستند که در وضعیت تعطیلی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

آیا کارکنان «ضروری» حقوق دریافت می‌کنند؟

1.3 میلیون کارمند «ضروری» دولت در دوره‌ تعطیلی باید به کار خود ادامه دهند، اما تا زمانی که دولت فدرال تعطیل باشد (که مشخص هم نیست این تعطیلی چقدر طول بکشد)، حقوقی دریافت نخواهند کرد. تنها پرسنل نظامی هستند که طبق مصوبه کنگره و امضا اوباما حتی در دوره تعطیلی حقوق خود را دریافت می‌کنند.

کدام بخش‌های دولت تعطیل می‌شوند؟

تقریبا تمام دیگر بخش‌های زیرمجموعه دولت فدرال از روز سه‌شنبه تعطیل خواهند بود. لیست‌های بلندبالایی از مراکز و نهادهای تعطیل ارائه شده است. تحقیقات و ارائه مشاوره‌ در مراکز درمانی، ارائه وام‌های مسکن، بخش ارائه خدمات مهاجرت، رسیدگی به تعداد زیادی از پرونده‌های قضایی، فعالیت صدها موزه و پارک ملی، فعالیت مراکز نظارتی، فعالیت نهادهای نظارت مالی، ارائه خدمات صدور ویزا و گذرنامه و فعالیت مراکز خدمات بازنشستگی تنها برخی از مواردی است که از روز سه‌شنبه کاملا یا بخشی از آن، متوقف می‌شود.

چه تعداد از کارمندان تحت تاثیر تعطیلی دولت فدرال قرار می‌گیرند؟

دولت آمریکا تعداد کارکنانی را که با تعطیلی باید به خانه‌هایشان بازگردند، حدود 800 هزار نفر برآورد کرده است.

علاوه بر این، 1.3 میلیون نفر از کارکنان «ضروری» دولت فدرال نیز هرچند در محل کار خود حضور پیدا می‌کنند، اما حقوقی دریافت نخواهند کرد. 1.4 میلیون نفر از پرسنل نظامی و 500 هزار نفر از کارکنان بخش پستی هم به عنوان نیروهای «ضروری» به شمار می‌روند.

میزان تاثیرگذاری تعطیلی بر وزارتخانه‌های مختلف چقدر است؟

مقداری که این تعطیلی بر فعالیت وزارتخانه‌ها تاثیر می‌گذارد، متفاوت است. در ادامه درصد کارکنانی که از هر وزارتخانه و نهاد باید فعلا از کار دور باشند، آمده است:

 

وزارتخانه و نهاد تعداد کل کارکنان درصد
اقتصاد 46420 87
دفاع 800000 50
انرژی 13814 69
حفاظت محیط زیست 16205 94
سلامت و خدمات انسانی 78198 52
امنیت داخلی 231117 14
مسکن و توسعه شهری 8709 95
کار 16304 82
ناسا 18134 97
کشور 72562 81
دادگستری 114486 15
اداره تامین اجتماعی 62343 29
خزانه‌داری 112461 80
حمل و نقل 55468 33
امور بازنشستگان 332025 4

 

mehdi098 بازدید : 10 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

وزیر ارشاد با بیان اینکه من هنوز فیلم گذشته اصغر فرهادی را ندیده‌ام، گفت: اعضای هیئت داوران که اهل نظر دادن در فیلم و سینما هستند تصمیم گرفتند گذشته به اسکار برود.

خبرگزاری فارس: هنوز فیلم «گذشته» را ندیده‌ام/ علت عدم انتخاب فیلم «دربند» برای اسکار

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم ختم شوهر خواهر کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که از بین گزینه‌های مطرح شده برای معاون فرهنگی چه کسی را انتخاب می‌کنید، گفت: هیچ کدام از این گزینه‌ها، مطرح نیستند.

جنتی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم گذشته که نمادی ایرانی ندارد و فیلمی فرانسوی محسوب می‌شود از طرف ایران به اسکار رفته است، تصریح کرد: هیئت داورانی از گذشته مطرح شده بودند که همه آنها اهل نظر در فیلم و سینما هستند.12 نفری که در هیئت داوری جمع شده‌اند این انتخاب را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بنده هنوز فیلم گذشته را ندیده‌ام که بخواهم درباره آن قضاوت کنم، در پاسخ به این سوال که چرا فیلم دربند معرفی نشد، خاطرنشان کرد: این دو فیلم در بین 52 فیلم مطرح بهترین بوده و هیئت داوران به این نتیجه رسیده که فیلم گذشته به اسکار برود.

mehdi098 بازدید : 21 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از دستگیری عامل انتشار پیامک استامینوفن مرگ‌‌آور خبر داد.

خبرگزاری فارس: عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ‌‌آور دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس زارع نژاد با اعلام این خبر افزود: همان طور که قبلاً اعلام کردیم وجود داروی استامینوفن مرگ آور در کشور از اساس کذب و دروغ است و وزارت بهداشت نیز موضوع را با همکاری دستگاههای دیگر پیگیری کرد و امروز عامل ارسال این پیامک شناسایی و دستگیر شد که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

 

وی پیش از این به خبرنگار فارس گفته بود: دارویی به نام «دگلوفین» که در این پیامکها به عنوان استامینوفن مرگ آور معرفی شده است، اساساً در کشور وجود خارجی ندارد.

mehdi098 بازدید : 27 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سخنان شب گذشته اوباما یک استراتژی باشد می‌توان نتیجه گرفت در مواضع آمریکایی‌ها هیچ تغییری ایجاد نشده است.

خبرگزاری فارس: اگر سخنان اوباما یک استراتژی باشد یعنی مواضع آمریکایی‌ها هیچ تغییری نکرده است

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل را برخاسته از عزت، باصلابت  و مقتدرانه دانست و گفت: سخنان آقای روحانی در سازمان ملل هوشمندانه بود.

وی اضافه کرد: آقای روحانی بر این نکته تاکید کرد که باید امروز شاهد شنیدن یک صدا از آمریکا باشیم و نسبت به یک صدایی در آمریکا ابراز امیدواری کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت در واکنش به سخنان شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه گزینه حمله نظامی به ایران هنوز روی میز است، گفت: اوباما هم تحت فشار احزاب و گروه‌های مخالف خود است و ممکن است این سخنان را به خاطر همین فشار بیان کرده باشد.

تابش اضافه کرد: اگر سخن ذکر شده توسط اوباما یک استراتژی باشد می‌توان نتیجه گرفت در مواضع آمریکایی‌ها هیچ تغییری ایجاد نشده اما اگر تحت فشار تندروها این سخن بیان شده است، جای تامل دارد.

وی سوالی درباره آخرین وضعیت تشکیل فراکسیون اعتدال (حامیان دولت) را بی‌پاسخ گذاشت.

mehdi098 بازدید : 16 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)
 

بورس تهران لحظاتی پیش با افزایش ۵۳۵ واحدی شاخص، ۶۶ هزار واحدی شد و ارزش بازار نیز از ۳۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

خبرگزاری فارس: بورس همچنان قله فتح می‌کند/ عبور از کانال ۶۶ هزار واحد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص بورس در نیمه معاملات امروز موفق به عبور از کانال 66 هزار واحد شد تا همچنان در هفته جاری قله جدید فتح کند.

بنا بر این گزارش، ارزش بازار نیز از مرز 323 هزار و 500 میلیارد تومان فراتر رفته است. امروز صف فروش سنگینی در نمادهای دانا، سایپا، صدرا، گروه بهمن، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو ایجاد شده است.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 715
  • بازدید کلی : 8,983