loading...
وطنم ای شکوه پابرجا
mehdi098 بازدید : 16 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

 

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: رئیس جمهور ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جنگنده جهان را افتتاح کرد.

 

قاهر در رسانه های خارجی

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس جمهوری ایران افزود: این جنگنده تا کنون ساعت ها در آسمان پرواز کرده است و خلبانان از آن راضی هستند.

به گزارش گروه ترجمه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران با رونمایی از هواپیمای جنگنده قاهر 313 گفت: این جنگنده یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است.

این خبرگزاری به نقل از رسانه های ایران اعلام کرد، احمدی نژاد به هنگام رونمایی از این جنگنده گفت: مهندسان ایران جنگنده قاهر 313 را که یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است طراحی کرده و آن را ساخته اند.

 

این خبرگزاری به نقل از احمد وحیدی ، وزیر دفاع ایران اعلام کرد: جنگنده جدید قاهر 313 خصوصیات منحصر به فردی دارد که  راداری گریزی، بهره‌گیری از مواد پیشرفته و سیستم‌های الکترو اویونیک پیشرفته برخی از آنهاست.

وحیدی تاکید کرد: این هواپیما قادر است در باند کوتاه فرود بیاید و تعمیر آن به سرعت انجام می گیرد و برای نیازهای هواپیمایی ایران در جنگ های هوایی طراحی و ساخته شده است.

خبرگزاری فرانسه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران هر ساله با مغتنم شمردن فرصت سالگرد پیروزی انقلاب این کشور و با اینکه در محاصره شدید بین المللی از نظر اقتصادی و تکنولوژی قرار دارد ، پیشرفت های بزرگ علمی و نظامی خود را ا علام می کند.

خبرگزاری فرانسه در پایان به پیشرفت های علمی و نظامی ایران در ساخت هواپیمای جنگنده ایرانی صاعقه در سال 2007 اشاره و اعلام کرد، ایران 20 فروند از این هواپیماها را به خدمت گرفته است.


خبرگزاری رویترز نیز در خبری اعلام کرد، رسانه های محلی ایران روز شنبه تصاویری از رونمایی یکی از مدرن ترین جنگنده های تک سرنشین به نام قاهر 313  پخش کردند.
این خبرگزاری ادامه داد، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در مراسم رونمایی این جنگنده ادعا کرد ، ساخت قاهر 313 نشان دهنده خودباوری و خوداتکایی ایران و پیشرفت در زمینه تکنولوژی نظامی است. وی گفت ، فعالیت های نظامی ایران اهداف تهدید آمیز ندارد و تنها پیام صلح ، دوستی و برادری با خود به همراه دارد. وی همچنین افزود ، پیشرفت های ایران در عرصه نظامی و فضایی تنها جنبه بازدارندگی و دفاعی دارد و به منظور تهدید و تجاوز به حقوق دیگران نیست.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز لحظاتی بعد در خبری اعلام کرد، رئیس جمهوری ایران روز شنبه در مراسمی از تازه ترین جنگنده ایرانی ، با نام قاهر 313 رو نمایی و ادعا کرد ، این جنگنده رادارگریز است.
این خبرگزاری در ادامه با اشاره به سخنان احمد وحیدی ، وزیر دفاع ایران ادامه داد، کلیه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر 313 توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صورت گرفته است. وی در تشریح ویژگی‌های این جنگنده نیز افزود، این جنگنده پیشرفته ،  با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

بازتاب رسانه های خارجی از رونمایی جنگنده قاهر توسط رئیس جمهور

پایگاه خبری انباء مسکو نیز با پوشش خبری رونمایی از هواپیمای نظامی ایرانی قاهر 313 اعلام کرد، ایران یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی را رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری انباء مسکو، محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ، هواپیمای نظامی فوق پیشرفته قاهر 313 را رونمایی و اعلام کرد .
براساس این گزارش هواپیمای قاهر 313 توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است و یکی از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است که تا کنون هزاران ساعت پرواز داشته و خلبانان از عملکرد آن راضی هستند.
این خبرگزاری به نقل از احمدی نژاد می نویسد، جنگنده قاهر 313 یک طرح دفاعی است که نیروی نظامی ایران قصد ندارد از آن برای تجاوز به کشورهای دیگر استفاده کند و فقط استفاده از آن جنبه دفاعی دارد.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نیز همچنین رونمایی از جنگنده قاهر 313 را پوشش داد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور ایران یکی از جدیدترین هواپیماهای نظامی ایران را در جشن های سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، رونمایی کرد.
بر اساس گزارش ها،  این جنگنده که قاهر 313 نامیده می شود و شبیه جنگنده آمریکایی اف/ای 18 است ، توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.
روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی می نویسد، رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه برنامه های نظامی کشورش فقط برای اهداف دفاعی و بازدارندگی است ، گفت: هواپیمای نظامی جدید از پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی جهان است.
 
پایگاه خبری الیوم السابع با بازتاب رونمایی از جنگنده ایرانی قاهر 313 نوشت:جنگنده قاهر 313 شبیه جنگنده آمریکایی اف / ای 18 است و در ایران طراحی و ساخته شده است.
این پایگاه اینترنتی در ادامه اعلام کرد این رونمایی در سالگرد انقلاب اسلامی ایران انجام شده است
روزنامه الاهرام مصر هم با تاکید بر ساخت داخلی جنگنده ایرانی قاهر 313 نوشت: محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور یکی از جدیدترین جنگنده های ایرانی را رونمایی کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شاه بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 252
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 184
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 219
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 1,004
  • بازدید کلی : 9,272